מכונית בסיסית וזולה לפרארי - אבל הכל יחסי
הפורטופינו החדשה של פרארי מחליפה את הקליפורניה ותהיה מעתה הדגם הבסיסי ביותר בהיצע של יצרנית המכוניות האקזוטיות. מה זה אומר מבחינתכם? לא הרבה
פרארי חושפת את הפורטופינו, מחליפת הקליפורניה
שהושקה לראשונה ב-2008 כדגם הבסיסי והזול ביותר של היצרנית. המכונית החדשה תערוך הופעת בכורה ציבורית בתערוכת פרנקפורט בחודש הבא, ותנחת בישראל בתחילת 2018, כך נמסר מהיבואנית, חברת אוטו איטליה.
הפורטופינו שומרת על תצורת גג קשיח-נפתח, אך לטענת היצרנית מרכב האלומיניום קשיח עוד יותר כעת, והמשקל העצמי נמוך מבעבר. הפורטופינו ארוכה במעט (1.6 ס"מ ו-458.6 ס"מ בסך הכל) רחבה בכמעט 3 ס"מ (194 ס"מ) ושומרת על גובה דומה (132 ס"מ) לקליפורניה. המראה עודכן בחרטום אגרסיבי יותר בהשראת ה-812 החדשה, עם מסיטי אוויר המפחיתים את רעשי הרוח ב-30% ומשפרים את היעילות האווירודינמית. בפנים יש כעת מסך מגע בגודל "10.2 בקונסולה המרכזית, צג לתצוגת נתונים מול הנוסע והגה שונה עם מתג למענה שיחות טלפון.
אבריו הפנימיים של מנוע ה-V8 (בנפח 3.9 ליטר) עברו עדכון, ותודות לשינויים בצמד מגדשי הטורבו הוא מפיק כעת 600 כ"ס, 40 כ"ס יותר מבקליפורניה T היוצאת. שיא המומנט עומד על 77.5 קג"מ בהילוך שיוט והוא משתנה בהתאם להילוך הנבחר. תוספת הכוח מאפשרת תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות (עשירית שניה פחות) בדרך ל-320 קמ"ש מרביים (4 קמ"ש יותר).
כבעבר המנוע משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד הממוקמת מאחור ומקנה חלוקת משקל המעדיפה את הציר האחורי - עם 54 אחוזים של המשקל לעומת 53 אחוזים בקליפורניה. הפורטופינו זוכה גם להגה - מתוגבר חשמלית - החדש של היצרנית, דיפרנציאל אחורי אקטיבי (E-Diff3) וכיול שונה למיתלים האמור להפחית את זוויות הגלגול ולשפר את נוחות הנסיעה.
פרארי פורטופינו