שתף קטע נבחר
 

ניסאן טראנו‭(2004-1994) ‬

רכב כביש-שטח אמיתי, מהסוג שכבר כמעט לא מייצרים היום, שפיתחה ניסאן לאירופה ויוצר בספרד. נמכר ביבשת גם תחת השם פורד מייבריק, במסגרת שיתוף פעולה בין החברות. כיום אגב משתמשת ניסאן בשם טראנו לדאצ'יה דאסטר. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: רכבי כביש-שטח.

דגמים: שלוש או חמש דלתות, חמישה או שבעה מושבים.

טווח מחירים: מ-‭12‬ אלף שקל לדגם ‭1994‬ קצר ידני, ועד 30 אלף שקל לדגם 2004 דיזל ארוך אוטומטי עם מנוע 3.0 ליטר.

 

 

תעודת זהות: רכב כביש-שטח אמיתי, מהסוג שכבר כמעט לא מייצרים היום, שפיתחה ניסאן לאירופה ויוצר בספרד. נמכר ביבשת גם תחת השם פורד מייבריק, במסגרת שיתוף פעולה בין החברות. כיום אגב משתמשת ניסאן בשם טראנו לדאצ'יה דאסטר.

מאפיינים טכניים: מנועי בנזין ‭2.4)‬ ליטר, 125 כ"ס) או דיזל ‭100)‬ כ"ס עד ‭125 ;1997‬ כ"ס מ-‭,1998‬ ו-158 כ"ס מ-‭.(2003‬ תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית (מ-1999).‬ הנעה אחורית ושילוב חשמלי ל-4X4, הילוך כוח לשטח.

זיהום אוויר: אז עדיין לא בדקו, וטוב שכך מבחינת הטראנו.

בטיחות: אין נתוני מבחני ריסוק. שתי כריות אוויר ו-ABS‬ בכל הדגמים. לא הרבה, אבל תואם למקובל באותן שנים.

שמירת ערך: מאבד כ-10% לשנה, תלוי מאוד במצב הרכב. זול יחסית לפאג'רו ולנד-קרוזר, כי הרוב נמכרו עם גיר ידני.

מה לבדוק לפני שקונים: למנוע יש נטייה להתחממות במאמץ (בעיקר בדגמים האוטומטיים) וחובה לוודא שלא נגרמו לו נזקים, ושהותקנה ערכת קירור משופרת שסיפק היבואן ללא תשלום. לוודא גם תקינות מערכת ה‭,4X4-‬ שתיקונה יקר.

למי הוא מתאים: למי שמחפש רכב כביש-שטח כדי לטייל איתו מחוץ לאספלט, ומוגבל בתקציב.

למה כן: נפוץ וזול, שבעה מושבים, שילוב של דיזל ואוטומט, יכולת שטח טובה, מאובזר (חלון שמש וחישוקי מגנזיום).‬

למה לא: יש מרווחים ממנו. תא הנוסעים פשוט ובסיסי.

למחפשי מציאות: דגמי הבנזין המוקדמים נמכרים במחירי מציאה. יונדאי טראקן וסאנגיונג רקסטון ותיקים הם זולים, נוחים ואוטומטיים, אך נחותים מהטראנו בשטח מאתגר. פאג'רו ולנד-קרוזר טובים מהם, אבל יקרים משמעותית.

השורה התחתונה: הסובארו DL של הג'יפים.

ציון: שלושה כוכבים

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים