עומס ברכבת החדשה בכרמיאל: "תור ארוך מחוץ לתחנה"
קו הרכבת לכרמיאל נחנך רשמית לפני החג וכבר אמש הורגשו בתחנה עומסים כבדים. "עשרות חיכו בתור לרכוש כרטיס ורק בודדים הספיקו, השאר נאלצו לחכות שעה לרכבת הבאה". רכבת ישראל: "עושים ככל שנדרש כדי שהנוסעים יסעו במהירות ובבטחה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ חנכו בחגיגיות
בתחילת החודש את קו הרכבת לכרמיאל ולפני החג נערכה הנסיעה הרשמית הראשונה
של הקו החדש, אולם נראה כי למרות ההשקות החגיגיות, רמת השירות שלה זכו הנוסעים אמש (שבת) עם צאת החג זקוקה לשדרוג.
העומסים נוצרו גם משום שלא היו שירותי תחבורה ציבורית בארבעת ימי החג והשבת ברחבי הארץ, כולל גם ברכבת ישראל. מנכ"ל "15 דקות", גיל יעקב: "מצער לראות שמשרד התחבורה שוב שכח לדאוג לצרכים השוטפים של הנוסעים בתחבורה הציבורית. התדירות הנמוכה של הרכבת החדשה בכרמיאל, המחסור בכח האדם, עומסי התנועה עקב הסדרי התנועה החדשים - כל אלה רק החמירו את מצבם של הנוסעים, ששירותי התחבורה הציבורית שלהם היו מושבתים במשך שלושה וחצי ימים".
ברכבת ישראל מודעים לעומסים עם צאת החג: "עם צאת השבת בחרו מאות נוסעים להשתמש ברכבת הגליל בדרכם מכרמיאל ליעדים שונים בארץ. רכבת ישראל גאה לשרתם, ועושה ככל שנדרש כדי שיסעו במהירות ובבטחה".
52 רכבות ביום
מיום ראשון יפעלו בקו מדי שעה רכבת לחיפה ובחזרה, ובשעות הבוקר ואחר הצהריים יופעלו עוד שמונה רכבות ישירות לתל אביב ובאר שבע, וחזרה. בסך הכל ייסעו בקו מדי יום 52 רכבות. אגב, הרכבות הנוסעות מכרמיאל לתל אביב לא יעצרו בתחנת בנימינה – כתחנת החלפה לרכבת הפרברית – אלא בחדרה.
בשלושת החודשים הראשונים תהיה הנסיעה מכרמיאל לכל הנוסעים בחינם. בתחנת אחיהוד תהיה הנסיעה בחינם לתושבי האזור בלבד – מיישובי מטה אשר, משגב, אזורי התעשייה בר לב ותרדיון וכל היישובים לאורך כביש 70 מטמרה ועד צומת כברי. כדי לזכות בהטבה יש צורך בכרטיס רב קו, ויש צורך לטעון אותו בכרמיאל או באחיהוד, לנסיעה הלוך ושוב. לאחר שלושת חודשי הנסיעה בחינם, יהיה מחיר הנסיעה באותן תחנות ובאותם תנאים, ב-50 אחוז הנחה למשך שנתיים
התחנה המרכזית לאוטובוסים בכרמיאל הוקמה מחדש בצמוד לתחנת הרכבת, ונוספו קווים רבים המובילים נוסעים מהערים והיישובים באזור אל התחנה, לרוב בתיאום עם זמני הרכבות.