שתף קטע נבחר
 

גולף רוצה להנפיק את עדיקה לפי שווי של 200 מיליון שקל

חברת האופנה מכוונת למחיר גבוה לאתר האינטרנט שרכשה ב-2015 ושרשום בספריה בשווי 99 מיליון שקל בלבד. מייסדי עדיקה יוכלו לממש אופציה לקבלת 25% ממניות האתר, וצפויים למכור חלק מהמניות בהנפקה ולהישאר עם החזקה של 15%

רשת גולף מנסה להציף ערך ולהנפיק בבורסה את חברת הבת עדיקה, אתר מכירות הבגדים שבבעלות החברה. ל"כלכליסט" נודע כי בגולף שואפים לגייס כ-50 מיליון שקל לפי שווי של 150-200 מיליון שקל לחברה.

 

המהלך נעשה בשיתוף עם חמשת מייסדי החברה, בהם המנכ"ל דדי שוורצברג ועדי רונן (שעזבה בהמשך), לאחר שהנהלת גולף הצליחה בשבועות האחרונים להסדיר את המחלוקות עמם ולסכם על הישארותם בחברה. ההנפקה היא חלק מהפתרון למחלוקת. זו נבעה מוויכוח סביב שאלת העמידה של עדיקה ביעדים שהוצבו בפני האתר, ושמאפשרים למייסדים לממש אופציה לקבלת 25% ממניותיו, ולגביהן יש למייסדים אופציית פוט המאפשרת להם למכור את המניות לגולף. סביב שווי המימוש התגלעו חילוקי דעות בין גולף למייסדים.

 

עוד נודע כי בהנפקה ימכרו המייסדים חלק מהמניות ויישארו עם כ-15%, וכי גם גולף עצמה תבצע הצעת מכר לחלק מהמניות. שוורצברג ימשיך לנהל את החברה עוד כמה שנים.

 

חילוקי הדעות היו עלולים להוביל לעזיבת המייסדים לפני אפריל 2018 - מועד הפרישה שעליו סוכם. לאחר שנפתרה המחלוקת ימשיכו המייסדים בפיתוח מכירות האונליין של הקבוצה. עוד נודע ל"כלכליסט" כי גולף צפויה לפתוח ארבע חנויות נוספות של עדיקה, מלבד זו שנפתחה השנה בדיזנגוף סנטר.

אלי מיזרוח. החליט על רכישת עדיקה (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
אלי מיזרוח. החליט על רכישת עדיקה(צילום: עידו ארז)
 

השוק עשוי לקבל בחשדנות מסוימת את שווי עדיקה, בעיקר לאור העובדה שגולף כולה נסחרת לפי שווי של 263 מיליון שקל. אך בגולף מאמינים בשווי, בעיקר לאחר שבימים האחרונים דווח כי פוקס סיכמה עם רשת על השקעה של 50 מיליון שקל בזמן פרסום, תמורת 25% ממיזם האינטרנט terminal x. שווי העסקה 200 מיליון שקל, למיזם שלא הושק ולא הגיע למכירות.

 

הרכישה ספגה ביקורת, אך התבררה כמנוע צמיחה

שווי עדיקה בספרי גולף הוא 99 מיליון שקל. באפריל 2015 רכשה גולף את עדיקה תמורת 40 מיליון שקל. עם הרכישה ניתנו למייסדים 26.7 מיליון שקל, ומנכ"ל גולף דאז אלי מיזרוח אמר אז כי "אם עדיקה תמשיך להתפתח ותקים עוד אתרים לקבוצת גולף, ומנהליה יעמדו בשאר היעדים, הם יקבלו סכום נוסף של 13.3 מיליון שקל (בשני תשלומים שווים - ג"ח), ועד 25% ממניות גולף און ליין בתקופה של עד ארבע שנים מהשלמת העסקה".

 

מיזרוח ספג ביקורת קשה על רכישת עדיקה ורכישות נוספות של חברות אינטרנטיות, אך עם השנים התבררה הרכישה כמנוע צמיחה מהותי לגולף המקרטעת, שרשמה ב-2016 הפסד של 57 מיליון שקל. את המחצית הראשונה של 2017 סיימה החברה בהפסד של 5.6 מיליון שקל. ל"כלכליסט" נודע כי עדיקה תרמה רווח של כ-3 מיליון שקל ב־2016. במחצית הראשונה של 2017 רשמה עדיקה רווח לפני מס של 5-6 מיליון שקל, ואת 2017 היא צפויה לסיים ברווח של 11-12 מיליון שקל והכנסות של כ-110 מיליון שקל.

 

הרכישה התבססה על אסטרטגיה פשוטה - כל קמעונאי מקומי חייב פעילות מקוונת כדי לצמוח. גולף רכשה את שחקן האינטרנט המוביל בישראל. הרכישה היוותה פלטפורמה להשקת מותגי קבוצת גולף באינטרנט. מייסדי עדיקה ומיזרוח השיקו במהירות עוד מותגים - גולף קידס באינטרנט - ארבעה חודשים לאחר רכישת עדיקה. כמה חודשים לאחר מכן הושקה הגירסה הישראלית ל-TOPSHOP באינטרנט. לפני כמה חודשים אף הושק המותג המוביל של הקבוצה - GOLF&CO - באינטרנט.

 

לא אי עמידה ביעדים - שינויים מערכתיים

אחד הוויכוחים בין מייסדי עדיקה להנהלת גולף היה סביב פיתוח מכירות האונליין. בין היתר עדיקה, שהפכה לפלטפורמה לכל פעילות האונליין של גולף, הייתה אמורה להקים שבעה אתרי סחר לכל מותגי הקבוצה, אך בפועל הוקמו רק שלושה אתרים חדשים - לגולף קידס אנד בייבי, ל־GOLF&CO ול־TOPSHOP.

 

בענף האופנה גורסים שאין מדובר באי עמידה ביעדים. לטענתם הנהלת גולף החדשה, בראשות המנכ"ל רביב ברוקמאייר והיו"ר אפי רוזנהויז, נקטה שינויים מערכתיים ותוכנית התייעלות, בהם הפסקת פעילות המותגים בלו בירד ומקס מורטי - פעולה שייתרה את הקמת אתריהם. עדייקה גם היתה אמורה לפתח אתר מכירות למותג אינטימה, אך בגולף החליטו לוותר עליו בשלב זה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים