עלייה ברגל: רצים בעקבות התנ"ך
42.2 קילומטרים של עליות וירידות כולל מרתון התנ"ך שמתחיל בראש העין במרכז - ומסתיים בשילה שבבנימין. למעלה מ-2,000 משתתפים מישראל ומהעולם מגיעים למה שנחשב אולי למרתון הכביש הקשה בישראל. ליאור רביד, קיבוצניק וחילוני, ירוץ את זה יחף לאות הזדהות עם גיבורי התנ"ך
42.2 קילומטרים של עליות וירידות, במה שנחשב למרתון הקשה ביותר בישראל, ירוץ ליאור רביד עם עוד למעלה מ-2,000 משתתפים מישראל ומהעולם. זה קורה במרתון התנ"ך – אירוע ייחודי במינו – שנפתח היום (ו') בראש העין שבמרכז הארץ, ומסתיים בשילה שבשומרון.
יש לכם תמונות יפות של בניית סוכה? אתם יכולים לשתף אותנו כאן באמצעות שליחה במסר לפייסבוק, ונפרסם .
אם כבר תנ"ך – רביד, קיבוצניק וחילוני, יעשה את זה יחף, כאות הזדהות. זו השנה השלישית לקיומו של האירוע, שהרעיון לו ניטע לפני כחמישים שנה – בשל פסוק שנכתב לפני למעלה מ-3,000 שנים בספר שמואל א': "וירוץ איש בנימין מהמערכה ויבוא שילה ביום ההוא".
עוד סוכות בערוץ היהדות:
- כמו פסח - אבל סוכות: המדריך למתחילים
- יוקר המצווה: 2,500 שקלים לסט ארבעה מינים
וברוכים הבאים לסוכה של ynet - כאן
"סיפרו לי שלפני חמישים שנה הגיע אחד ממארגני המכביה, ואמר: בואו נראה מה זה אומר", מספר לאולפן ynet עופר פדן, מי שעומד בראש מרתון ישראל. "הפסוק מדבר על המערכה של ישראל מול פלישתים, בשילה היה המשכן - והוא מדד את המרחק ורץ את זה מאבן העזר שבראש העין – עד לשילה הקדומה, ומצא שמדובר בדיוק ב-42.2 ק"מ".
המרחק הזה, הוא אומר, הוא המרחק של ריצת המרתון הראשונה לפני כ-2,500 שנים מהעיר מרתון לאתונה. "ואז החליטו במועצה האזורית מטה בנימין לשחזר את הסיפור ההיסטורי הזה דרך ריצה". הוא מוסיף כי "אנחנו מחברים בין קהילות, מחברים בין אנשים, זה מה שהספורט עושה ואנחנו נמצאים שם".
"הכי קשה בארץ"
האירוע מכונה BM - בייבל מרתון - ועל אף העובדה שחלק מהמשתתפים חילונים הם מוצאים בו חיבור עמוק. "זה נחשב כמרתון הכביש הקשה ביותר בארץ", מדגיש רביד. "זה 1,100 מטרים של טיפוס, ועוד 500 מטרים של ירידות. זה לא פשוט, זה לא דומה לא לירושלים ולא לתל אביב והקושי הוא אתגר ספורטיבי אדיר".
בשנה הראשונה רץ רביד יחף לאורך 15 קילומטרים, בשנה שעברה עלה ל-21 – "והשנה אני מקווה לעמוד ביעד המלא", הוא אומר. "זה באמת אירוע מיוחד, זה המרתון היחיד שהוא מנקודה לנקודה, זאת אומרת לא מעגלי, והנופים מדהימים. אמנם הוא מאוד מורכב ויש המון לוגיסטיקה בגלל זה; המון הסעות והכנות וזו פריסה אדירה".