שתף קטע נבחר

 

מחכים שעות למזוודות בנתב"ג: "אמרו לנו ללכת ולחזור"

גם הבוקר נמשכים העיכובים בהמראות בנמל התעופה בן גוריון בעקבות מחאת עובדים, שגויסו לתגבור בשל החגים קיבלו מכתבי שימוע לפני פיטורים. הנוסעים זועמים: "חיכינו חצי שעה על המטוס ועכשיו מחכים שעות למזוודות. אף אחד לא לוקח אחריות". רשות שדות התעופה: "פער האיחורים יצומצם בשעות הקרובות"

 

מחכים למזוודות בנתב"ג (צילום: שני) (צילום: שני)
מחכים למזוודות בנתב"ג(צילום: שני)

הלוח עדיין מראה אדום: בנמל התעופה בן גוריון ישנם גם הבוקר (ב') עיכובים בהמראות בשל מחאת עובדים, שלא התייצבו למשמרת הלילה בעקבות קבלת מכתבי שימוע לפני פיטורים. לפחות 10 טיסות מעוכבות בשלב הזה הבוקר. "במהלך השעות הקרובות יצומצם פער האיחורים בלוח הטיסות עם הגעת משמרת הבוקר", נמסר מרשות שדות התעופה.

 

תקועים בנתב"ג ומחכים למזוודות? כתבו למייל האדום של ynet

 

שני שנחתה בחמש בבוקר בנמל בטיסה ממוסקבה כתבה למייל האדום של ynet: "עדיין אין מזוודות. אין הודעות. אנחנו לא יודעים מה קורה ולא מעדכנים אותנו בכלום. פנינו למודיעין, שם אמרו לנו שאין להם מושג מתי ייצאו המזוודות. התשובה הכי טובה שלהם הייתה: 'תצאו ותחזרו בעוד כמה שעות'. זה לא פרקטי למי שלא גר באזור".

 

לא פורקים מזוודות בנתב"ג, הבוקר

לא פורקים מזוודות בנתב"ג, הבוקר

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 (צילום: איתי בלומנטל) (צילום: איתי בלומנטל)
(צילום: איתי בלומנטל)

 (צילום: איתי בלומנטל) (צילום: איתי בלומנטל)
(צילום: איתי בלומנטל)

 (צילום: שני) (צילום: שני)
(צילום: שני)

 (צילום: שני) (צילום: שני)
(צילום: שני)

 (צילום: שני) (צילום: שני)
(צילום: שני)

כך נראה לוח ההמראות בנתב"ג ()
כך נראה לוח ההמראות בנתב"ג

 

שני סיפרה עוד כי היו טיסות שקיבלו יחסית מהר את המזוודות, אך יש לא מעט נוסעים שעדיין ממתינים. "אמרו לנו שאין דרך לשלוח את המזוודות ישירות הביתה, גם בתשלום. בינתיים אנחנו מחכים ונודיע לעבודה שלא נגיע", אמרה הנוסעת.

 

גם אורית במצב של שני: "נחתנו ב-05:20 מלונדון ועדיין לא קיבלנו את המזוודות". חגית אלמגור הגיעה גם כן מלונדון: "לא היו שרולים וחיכינו במטוס חצי שעה עד שזה סידרו את זה. עכשיו אנחנו כבר מחכים שלוש שעות למזוודות. אנחנו מפחדים ללכת. אף אחד לא עונה לנו ואמרו לנו חכו אולי כל היום. אם נעזוב את המזוודות אין ביטוח. זה עצוב מאוד".

 

נוסעים מתוסכלים בנתב"ג: "אין עם מי לדבר"    (צילום : איתי בלומנטל)

נוסעים מתוסכלים בנתב"ג: "אין עם מי לדבר"    (צילום : איתי בלומנטל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

ענת שונקלפר הגיעה ממוסקבה וגם היא מחכה כבר שלוש שעות: "אין עם מי לדבר. אין פה אפילו איפה לקנות כוס קפה, משהו הזוי. אף אחד לא לוקח אחריות. אמרו שיש שביתה של רשות שדות התעופה, ואחריות אין. אין עם מי לדבר".

 

איתן כתב ל-ynet כי טיסתו מבודפשט איחרה בהמראה בשעה. "הטייס עדכן שזו שביתה של רשות שדות התעופה ולא תלויה בחברת התעופה", סיפר איתן. נוסע בשם רון סיפר כי הוא והנוסעים היו סגורים במטוס שנחת מאיסטנבול במשך שעה וחצי: "פשוט לא חיברו את השרוול. יצאנו מהמטוס לבלגן של המזוודות".

אמש נרשמו עיכובים של כ-40 דקות בממוצע. בימים האחרונים שלחה ההנהלה מכתבי שימוע לפני פיטורים לכ-250 עובדי מחלקות מיון מזוודות, שינוע מזוודות ומחלקת לוגיסטיקת 747, שגויסו לתגבור בעונת החגים העמוסה. כעשרות עובדים שקיבלו מכתבי שימוע החליטו שלא להופיע לעבודה, וכתוצאה מכך נרשמו עיכובים בלוח הטיסות - בעיקר בכל הקשור להעלאת המזוודות למטוסים.

 

יו"ר עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן, הסביר בשיחה עם ynet: "נגמרה עונת הקיץ וחלק מהעובדים שקיבלו מכתבי שימוע לפני פיטורים החליטו לא להגיע למשמרת לילה. זה רק בגלל ההנהלה. אנחנו מדברים על 300-250 עובדים עונתיים. ההנהלה עושה טעות. זה עניין שלה, היא מחליטה - וזו המשמעות של ההחלטה שלה".

 

עידן הוסיף: "העבודה מתבצעת רגיל, אבל יש מחסור בעובדים ולכן יש עיכובים, כי אין אנשים. אנשים אומרים 'עבדנו כל הקיץ קשה מאוד כמו חמורים ואחרי שקיבלנו מכתבי שימוע, למה לנו להמשיך לעבוד ככה?' יש הרבה עבודה, אבל אנשים מתוסכלים. הכול קורה אך ורק בגלל שאנשים שאומרים להם שהם מפוטרים החליטו לא להגיע לעבוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איתי בלומנטל
מחכים בנתב"ג
צילום: איתי בלומנטל
מומלצים