שתף קטע נבחר
 

פורשה תשווק 911 בסיסית. המחיר: "רק" 950 אלף שקלים

תמיד רציתם פורשה 911 אבל המחיר היה גבוה מדי, שלא לומר בלתי אפשרי בעליל? בפורשה האזינו לתסכול והחליטו על גרסה בסיסית ל-911 שתעלה, שימו לב, פחות ממיליון. וזו אינה בדיחה

היו מי שקיוו כי פורשה אכן תציג 911 בסיסית, קלת-משקל וזולה משמעותית לקהל שמתקשה עם תשלום של 7 ספרות עבור כלי רכב, כפי ששמועות מבוססות הבטיחו. ואכן, יצרנית מכוניות הספורט שחררה תמונות ופרטים על 911 קררה T מעניינת וחדשה שלכאורה מתאימה לרעיון. אך עבור חובבי מוטוריקה טהורה שמוכנים לוותר על אבזור נוחות בתמורה לתחושה וצליל ראוי, על מערכות אלקטרוניות סופר-מתוחכמות למען היזון חוזר בטעם של פעם, מדובר כנראה בכל זאת באכזבה.

 

יצרנית

יצרנית

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

נתחיל אמנם במחיר העומד בישראל על החל מ-950 אלף שקלים (תחילת שיווק במרץ), בפירוש לא זול ואפילו יקר מ-911 בסיסית. מדוע? פורשה מציגה היום 911 אמנם קלה במקצת, קצת רועשת יותר, אבל ממש לא בסיסית. אפשר לוותר בה על הספסל האחורי ומערכת מידע מפורטת, להזמין אותה עם שמשות דקות יותר ולוותר על חלק מהבידוד שיש ב-911 רגילה.

 

 

כל אלה חוסכים במשקל כמובן, אבל אל תצפו לגדולות ונצורות שכן מדובר ב-20 ק"ג בלבד במקרה של התיבה הידנית. עם תיבת PDK המשקל זהה לחלוטין. המרכב מונמך אגב עקב שינויי מתלים, הדיפרנציאל מתופעל מכאנית וניתן לרכוש את ה-T עם חבילת הספורט כרונו.

 

 

איך זה בכל זאת מתבטא בביצועי המכונית המונעת על-ידי שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר בתצורת בוקסר עם מגדשים? לא כל-כך. ההספק נותר כמו בקררה הרגילה 370 כ"ס, וגם המומנט עומד על כ-46 קג"מ ללא שינוי. יחס העברה קצר במעט מהקררה הרגילה מסייע לגלח עשירית שניה מלאה בזינווק מ-0 ל-100 קמ"ש (4.5 שניות עם תיבה ידנית). ל-200 קמ"ש היא מגיעה מעמידה תוך 15.1 שניות והמהירות המרבית עומדת על 290 קמ"ש. עם תיבת PDK דו-מצמדית עומד הזינוק ל-100 קמ"ש על 4.2 שניות בלבד וההאצה ל-200 קמ"ש עומדת על 14.5 שניות.

 

 

יש גם שינויים עיצוביים. מסיט הרוח הקדמי למשל, המראות, מפלט ספורט מושחר (היישר מה-GTS). בתא הנוסעים וסביבת הנהג אין הרבה יותר. אפשר כמובן לשנות לגמרי עם הסרת הספסל מאחור ומערך המידע-בידור, אבל אפשר לעשות כך בכל 911 שתרצו. יש מושבי ספורט ייחודיים, הגה ספורטיבי שונה, בורר הילוכים קצר יותר ושינויים בדיפון ריפוד.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים