מחברת בלדרות קטנה לענקית שילוח בינלאומית: UPS, לא רק חבילות
מקצה מסלול ההמראה בנתב"ג, UPS נותנת ללקוחותיה הפרטיים והעסקיים בישראל מענה כולל מקצה לקצה - מרגע השליחה, דרך האיחסון וההובלה המבוקרת ועד הגעת המשלוח ליעדו. כחלק מהפתרונות להתמודד עם האתגרים השיווקיים, UPS הקימה קניונים וירטואליים הנותנים שירות מלא 24/7, כמו גם ביצוע סקרים ומחקרי שוק לזהות את המגמות החדשות, ולאפשר פיתוח פתרונות בהתאם
בשיתוף Superbrands
חשבתם ש-UPS זה רק רכבים חומים וחבילות? בשנים האחרונות הרחיבה UPS את מערך הפתרונות שילוח המטענים והשקיעה בפתרונות לשוק ה-E-commerce הצומח במהירות. בקרוב יושק בישראל מרכז לוגיסטי חדשני.
מותגי על נוספים בערוץ Superbrands
כבוד של מלכים: הרודס מעניק חוויית נופש אולטימטיבית
FedEx: החזון הסטודנטיאלי שהפך למותג על
טמבור: מעל 80 שנה של שדרוג מתמיד לסביבה
בשנת 1907 לווה צעיר אמריקאי בן 19 בשם ג'יימס קייסי 100 דולר, והקים חברת בלדרות קטנה בסיאטל, בוושינגטון, ארה"ב. ב-1937 הפכה אותה יוזמה למה שכיום מוכר כענקית השילוח United Parcel Service . כיום פועלת UPS במעל 220 יעדים, מפעילה 1,955 טיסות יומיות ומעסיקה 435 אלף עובדים ברחבי העולם.
בשנת 1994 הגיעה החברה גם לשוק הישראלי, והחלה את דרכה עם חנות קטנה בבני ברק המעסיקה שישה עובדים בלבד. כיום, עם כאלף עובדים, מטפלת UPS ישראל במאות אלפי לקוחות, מפעילה כ-175 רכבי הפצה והיא חברת השילוח היחידה בישראל המפעילה שש טיסות שבועיות לישראל וממנה, במטוס מטען רחב גוף.
UPS מציעה בישראל סל פתרונות לוגיסטיים שלם, עם פתרון לכל חולייה בשרשרת האספקה - כולל משלוחים בינלאומיים ופנים-ארציים, שילוח מטענים כבדים באוויר, בים וביבשה, שירותים לוגיסטיים, ניהול מלאי ורכש בארץ ובעולם, עמילות מכס, משלוחי ציוד רפואי ומבוקרי טמפרטורה, שילוח תערוכות ופרויקטים מיוחדים ועוד.
מטה החברה בישראל ומרכז התפעול שלה - בית UPS - ממוקם בנתב"ג, על קצה מסלול ההמראה, דבר המהווה יתרון ללקוחותיה וחוסך זמן יקר. בנוסף מפעילה החברה מרכז לוגיסטי בשוהם, ובקרוב תפתח מרכז לוגיסטי חדש במודיעין למימוש שותפויות עסקיות רחבות היקף וארוכות טווח עם החברות המובילות במשק.
הסביבה התחרותית
שוק השילוח מורכב משלושה סגמנטים מרכזיים:
חברות בלדרות (Courier) המציעות משלוחי אקספרס של חבילות מדלת לדלת בזמן מוגדר.
חברות שילוח, המטפלות במטענים גדולים וכבדים של סחורה מכל הסוגים ממדינה למדינה (באוויר, ביבשה ובים).
חברות שירותים לוגיסטיים - לוגיסטיקה צד ג', מחסנים לוגיסטיים, המנהלים מלאי עבור לקוחות במיקור חוץ.
UPS משקיעה ביצירת חוויית לקוח איכותית ללקוחותיה, המורכבת משירות איכותי, אישי ומהיר, מגוון פתרונות דיגיטליים, מקצועיות ואמינות, פריסה כלל עולמית רחבה ויכולת לתת כל פתרון לכל סוגי המשלוחים, לכל מקום בעולם. היכולת להעניק את כל סוגי הפתרונות תחת קורת גג אחת מאפשרת ללקוח לחסוך זמן ומשאבים וליהנות מנציג אחד שיטפל עבורו בכל הפעילויות.
האתגרים השיווקיים
צרכים הלקוחות, הפרטיים והעסקיים, עוברים מהפכה אמיתית בשנים האחרונות. הלקוחות העסקיים מחפשים שותף לוגיסטי שייתן מענה כולל מקצה לקצה - איחסון, הובלה, פתרונות לוגיסטיים מורכבים, תיקונים, החזרות ועוד. בתחום זה UPS לוקחת על עצמה להוביל בכל מה שנוגע לצרכי השוק המשתנים, ולפתח פתרונות חדשים שיתאימו לכל לקוח, בכל גודל.
דוגמה טובה לכך היא צמיחתו המהירה של שוק הקניות אונליין (E-commerce), אשר שינה את עולם השילוח לבלי הכר. לקוחות הקצה, הרוכשים אונליין, הם לרוב לקוחות צעירים ומנוסים בעלי ציפיות גבוהות, שמעדיפים לעשות הכל בקליק מהסמארטפון. כל זה מחייב את חברות השילוח לספק פתרונות טכנולוגיים חדשניים, לצד כמובן, שירות מהיר ואמין.
על מנת להישאר תמיד צעד אחד קדימה, UPS משקיעה מדי שנה בסקרים ומחקרי שוק, ועורכת מזה מספר שנים סקר בשם UPS Pulse of the online shopper, העוקב אחר הרגלי הצריכה של גולשים ברחבי העולם, ומזהה את המגמות החדשות. פעילויות מעין אלו מאפשרות ל-UPS לפתח פתרונות חדשים ולהמשיך להוביל גם בתחומים חדשים הדורשים פתרונות יצירתיים מסוג חדש.
הפתרונות היצירתיים
פתרונות לעולם ה-E-commerce - בתחום זה UPS מציעה מגוון פתרונות ללקוחות הפרטיים והעסקיים, מתוך הבנה כי לקוחות עסקיים זקוקים לשותף לוגיסטי שיסייע להם לנהל את המערך המורכב, החברה מספקת פתרונות הכוללים הובלה לכל נקודה בעולם, שחרור ממכס, איחסון, מסירה ואף שירות החזרה במקרה הצורך.
דוגמה לפעילות UPS בישראל היא הקניונים הווירטואליים שהולכים ותופסים תאוצה בשוק הישראלי. לקוחות הקניון הווירטואלי יוכלו לבצע הזמנה דיגיטלית ולקבל את המשלוח הביתה, או להגיע לאחד מהמתחמים הפיזיים ולאסוף את המוצר מעמדת איסוף ייעודית שתפעל 24 שעות ביממה ותכלול גם שירותי מדידה והחזרה של מוצר.
בנוסף, החברה מספקת מגוון פתרונות בתחום ה-E-commerce גם ללקוחות הפרטיים. מחקרי השוק של UPS מעלים כי רוכשים אונליין מעוניינים לקבל את המשלוח בזמן ובמקום המתאים להם. על מנת לענות על צורך זה, מאפשרת החברה ללקוחותיה שירות איסוף עצמי ממאות נקודות איסוף ברחבי הארץ. לקוחות החברה יכולים לבחור מתי ומהיכן לאסוף את המשלוח שלהם בחנויות בפריסה ארצית ובלוקרים דיגיטליים בתחנות דלק ברחבי הארץ.
כמו כן, החברה השיקה השנה שירות חדש עבור לקוחות האונליין - שיתוף פעולה המאפשר ללקוחות לקבל את המשלוח אליהם הביתה בתוך מסגרת זמן של שעה, תוך תקשורת עם הלקוח ועדכונים למכשיר הסמארטפון.
טכנולוגיה וחוויית לקוח - UPS משקיעה גם ביצירת חוויית לקוח פשוטה וידידותית, וכיום כל לקוחות UPS יכולים לקבל מידע בקליק על המשלוח ולעקוב אחריו ביעילות מכל מכשיר, באינטרנט או באפליקציה. גם מוקד השירות עבר שינוי, וכיום הלקוח יכול לבחור בין צ'אט אונליין עם נציג, צ'אטבוט או באמצעות מגוון ערוצים דיגיטליים אחרים שניתנים ליישום בלחיצת כפתור מהמחשב או מהסמארטפון.
שירותים לוגיסטיים
UPS מספקת שירותים לוגיסטיים חדשניים כמו גם שירותי אחסנה וליקוט, מערכות בקרת מלאי ופתרונות שינוע. בתחילת 2018 צפויה החברה להשיק את המרכז הלוגיסטי הגדול בישראל שייפתח במודיעין. המרכז החדש מהווה את חוד החנית הטכנולוגית במערכות אוטומטיות לניהול מלאי וליקוט, ולמעשה יהיה מתקן ה-TPL המתקדם בישראל.
במרכז הלוגיסטי, שיקלוט מיליוני חבילות, יוטמעו טכנולוגיות מתקדמות, תהליכי אחסנה וליקוט אוטומטיים, מערכות בקרת מלאי דיגיטליות ופתרונות אחסנה מבוקרת טמפרטורה.
UPS בישראל משמשת כזרוע הלוגיסטית של חברות טכנולוגיה ותקשורת מהמובילות בשוק המקומי, ואף נותנת מענה וזמינות של 24/7 ללקוחות. החברה אחראית ,בין היתר, למענה לוגיסטי בהשקת מותגי סלולר מובילים, דגמי המחשבים המובילים בעולם, ציוד היקפי ועוד. כמו כן, UPS מעניקה פתרונות לוגיסטיים עבור גופי ביטחון וחברות העוסקות בציוד רפואי רגיש בטמפרטורות מבוקרות.
תרומה לקהילה ושמירה על איכות הסביבה
כחברה המטפלת במיליוני משלוחים מדי יום, UPS מחויבת לשמירה על איכות הסביבה. במסגרת זו הציבה לעצמה UPS יעד חדש להפחתת גזי חממה בפעילות הקרקע שלה בשיעור של 12% עד לשנת 2025, בנוסף ליעד קיים של הפחתת הפחמן הדו-חמצני הנפלט מציי הרכב והמטוסים שלה - בשיעור של 20% עד לשנת 2020. בנוסף, החברה הרחיבה השנה את ה"צי הירוק" שלה ב-1,250 כלי רכב העושים שימוש באנרגיה חלופית.
בכל הנוגע לפעילות למען הקהילה, UPS משתתפת במספר רב של פרויקטים רחבי היקף למען הקהילה בכל העולם. מאז 2011 תרמו עובדי החברה 12.1 מיליון שעות התנדבות למען הציבור.
דברים שלא ידעת על UPS
ל-UPS צי המטוסים התשיעי בגודלו בעולם, הכולל כ-650 מטוסים.
בכל יום מטפלת UPS בכ-19.1 מיליון חבילות, המגיעות ליעדן באמצעות צי של כ-100 אלף רכבי הפצה.
בכל יום עסקים נרשמות בממוצע 101.5 מיליון כניסות למעקב אחרי משלוחים באפליקציה ובאתר.
ב-2016 הסתכם המחזור הכספי של החברה ב-61 מיליארד דולר.
אבני דרך בחיי UPS
1907 - ג‘יימס קייסי מקים בסיאטל חברת בלדרות קטנה, שלימים תהפוך ל-UPS.
1913 - החברה רוכשת את רכב ההפצה הראשון שלה.
1937 - החברה ממותגת תחת השם UPS.
1953 - השקת שירות ה-Express; המשלוח האווירי הראשון בהיסטוריה יוצא לדרכו.
1994 - UPS משיקה את פעילותה בישראל.
2010 - UPS הופכת לחברה הראשונה בישראל המציעה את כל פתרונות השילוח תחת קורת גג אחת.
2014 - UPS משיקה מגוון פתרונות עבור עסקים קטנים וצרכנים פרטיים בתחום ה-E-commerce.
2015 - UPS משיקה מסוף משלוחי יבוא במתחם בית UPS בנתב"ג.
2017 - החברה מרחיבה את מגוון הפתרונות בתחום ה-E-commerce ללקוחות הפרטיים והעסקיים.
2018 - השקת מרכז לוגיסטי חדש במודיעין.
מותגי על נוספים בערוץ Superbrands
בשיתוף Superbrands