126 מיליון אמריקנים נחשפו לתעמולה רוסית בפייסבוק
בהצהרה שמסרה פייסבוק נכתב כי אמריקנים נחשפו ל-80 אלף פוסטים שפורסמו בידי חשבונות רוסיים. בטוויטר איתרו 2,752 חשבונות רוסים שניסו להשפיע על הבחירות וגם גוגל הודתה שגורמים רוסים רכשו מודעות בתקופת הבחירות
לקראת השימוע בקונגרס - נחשפים נתונים על השפעת רוסיה, לכאורה, על הבחירות בארה"ב: חברת פייסבוק דיווחה הלילה (יום ג') כי 126 מיליון אמריקנים נחשפו לכ-80 אלף פוסטים שפורסמו בידי חשבונות רוסיים במסגרת המאמצים של מוסקבה להשפיע על הבחירות לנשיאות ארה"ב שנערכו לפני כשנה. מרבית הפוסטים התמקדו במסרים פוליטיים וחברתיים.
על פי הצהרה כתובה ששלחה החברה למחוקקים אמריקנים, עשרות אלפי ההודעות פורסמו מאז יוני 2015 מחשבונות שחלקם פיקטיביים והן התמקדו במסרים חברתיים ופוליטיים.
בטוויטר כתבו למחוקקים אמריקנים כי הם איתרו 2,752 חשבונות של מפעילים רוסים. בחודש ספטמבר דיווחה טוויטר על 201 חשבונות, שבהן ניסו רוסים להשפיע על הבחירות בארצות-הברית.
בגוגל כתבו בהצהרה כי הם איתרו שמפעילים רוסים שילמו 4,700 דולר על מודעות בתקופת קמפיין הבחירות ב-2016. אותן מודעות עסקו בבחירות לנשיאות.
מנהלים בכירים מפייסבוק, טוויטר וגוגל צפויים להופיע השבוע לפני שלוש ועדות קונגרס. הם צפויים להתייחס לניסיונות רוסיים, לכאורה, להפיץ מידע שגוי בחודשים שקדמו לבחירות לנשיאות בארצות-הברית.
הממשל הרוסי הכחיש כל ניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות, שבהן ניצח הנשיא האמריקני דונלד טראמפ את הילארי קלינטון.
בעקבות הביקורת על ענקיות הטכנולוגיה, הודיעה פייסבוק בסוף השבוע כי היא פועלת לשדרוג השקיפות של מערך המודעות הפוליטיות ברשת החברתית, וכי מפרסמים מהתחום הפוליטי יידרשו מעתה להציג מסמכים במעמד רכישת המודעות וכן לציין במודעה את שם הגורם ששילם עבורן.
רוב גולדמן, סמנכ"ל ניהול עמודים עסקיים וקידום ממומן בפייסבוק, כתב בפוסט בבלוג באינטרנט שהחברה צפויה להשיק בשנה הבאה ארכיון ציבורי שיכיל פרטים על המודעות שרצו ברשת החברתית ונגעו לבחירות הפדרליות בארה"ב.