שתף קטע נבחר
 

שברולט קרוז דור ראשון (2009-2015)

מחליפת האופטרה והדגם הראשון של שברולט-קוריאה (לשעבר דייהו) מפיתוח עצמאי של ג'נרל מוטורס, אשר יוצרה גם בארה"ב. חולקת רכיבים עם אופל אסטרה ועם שברולט אורלנדו. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: משפחתיות

דגמים: סדאן (ארבע דלתות), סטיישן והאצ'בק (חמש דלתות שתיהן), חמישה מקומות ישיבה

טווח מחירים: מ-29 אלף שקל ל-1.6 ליטר מ-2009 ועד 82 אלף שקל ל-1.4 ליטר טורבו מ-2015 (מחירון לוי יצחק).

 

 

תעודת זהות: מחליפת האופטרה והדגם הראשון של שברולט-קוריאה (לשעבר דייהו) מפיתוח עצמאי של ג'נרל מוטורס, אשר יוצרה גם בארה"ב. חולקת רכיבים עם אופל אסטרה ועם שברולט אורלנדו. שווקה בסין בעיצוב שונה ואיכות משופרת גם כביואיק.

נתונים טכניים: מנועי בנזין, 1.4 ליטר טורבו (140 כ"ס), 1.6 ליטר (112 כ"ס במקור, 124 כ"ס מ-2011), 1.8 ליטר (140 כ"ס). תיבה אוטומטית, שישה הילוכים. הנעה קדמית.

זיהום אוויר: 147 עד 184 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 10 עד 14 מ-15. אמריקה זה גם איש המרלבורו.

בטיחות: טובה. ציון גבוה לתקופתה של 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. שש כריות אוויר כסטנדרט, 10 כריות אוויר בדגמי הטורבו מייצור בארה"ב, שיובאו ב-2012-13. מערכות ABS ובקרת יציבות (ESC) כסטנדרט.

שמירת ערך: אאוץ'. לוי יצחק מפחית 15% לשנה, אבל בפועל דגמי ה-1.6 ליטר וה-1.8 ליטר נמכרים גם ב-50% מערכם במחירון. מצבם של דגמי הטורבו קצת פחות גרוע, עם מחירי שוק נמוכים ב-20%-30%.

מה לבדוק לפני שקונים: סבלה מבעיות גיר בדגמים הראשונים מייצור קוריאני ואלפים הוחלפו או שופצו בריקול (קריאת תיקון) שקט. דגמי 2010-2013 זכו באיחור לחמש שנות אחריות לגיר, לרכבים שטרם עברו 150 אלף ק"מ. מערכת הקירור רגישה, עם משאבות מים וצנרת (פלאנג') שלא זוכות לאריכות ימים. לא לרכוש ללא היסטוריית טיפולים מסודרת.

 

20 אלף דגמי שברולט - חשש לכשל בתיבת ההילוכים

 

למי היא מתאימה: מי שמחפש משפחתית מודרנית בגרושים.

למה כן: מרווחת ובטוחה לזמנה. תא נוסעים נעים, מאובזרת היטב, ביצועים טובים בטורבו.

למה לא: ביצועים ב-1.6 ליטר המקורי, התנהגות כביש של מקרר, מוניטין של "לא לגעת".

למחפשי מציאות: דגמי הטורבו שיוצרו בארה"ב לא צוידו בגיר הבעייתי ומאובזרים עוד יותר (ארץ הייצור רשומה ברישיון הרכב, והדגמים האמריקאים זכו לפס ניקל רחב בתחתית מכסה תא המטען). גם דגמי הסטיישן (מ-2013 וההצ'בק) אמינים מהממוצע בקרוז ושווקו עם חלון שמש, בקרות אקלים ושיוט וחישוקים קלים כסטנדרט. ה-1.6 ליטר החזק יותר מ-2011 סביר, ואפשר להשיגו גם בפחות מ-20 אלף שקל.

השורה התחתונה: תמורה מצוינת לכסף בגלל עבר בעייתי שריסק את מחירי השוק. לא בדיוק מכונית מופת, אבל תחבורה משפחתית נוחה ובטוחה בזול.

ציון: 3 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים