פורשה חדשה-קלאסית. מיליון דולר והיא שלכם (אולי)
סדנת שיפורים קליפורנית שיתפה פעולה עם חברת וויליאמס והפכה פורשה 911 קלאסית למכונית מאוד מיוחדת במינה. אתם חייבים לראות את התמונות
סדנת סינגר (Singer) הקליפורנית המתמחה בשיפוץ ושיפור דגמי פורשה קלאסיים, יחד עם חטיבת ההנדסה של וויליאמס הבריטית (המשתתפת בפורמולה 1), חשפה פרי שיתוף פעולה יוצא דופן בין שתי החברות על בסיס פורשה 911. רק 75 יחידות ייוצרו, עם תג-מחיר שיעמוד על-פי ההשערות על מיליון דולר.
המכונית שבתמונות מבוססת על ה-964 (הדור השלישי של ה-911) שייצורה החל לפני כמעט שלושה עשורים, אבל עושה שימוש בחלקי מרכב מודרניים שיוצרו במיוחד עבור הפרויקט - שילוב של אלומיניום קרבון, טיטניום ומגנזיום. בכך הצליחו אנשי הפרויקט להשיל כמה מאות קילוגרמים ממשקלה, העומד כעת על 990 ק"ג בלבד.
מנוע שישה צילינדרים אטמוספרי ומקורר אוויר פותח בסיוע של מהנדס הרכב האגדי האנס מצגר, האיש שאחראי בין היתר על פיתוח המנוע של ה-911 הראשונה ומנוע 12 צילינדרים טווין-טורבו המפורסם של ה-917 ממרוצי לה מאנס שהפיק עד 1580 כ"ס, ועימו זכתה היצרנית פעמיים בתואר (1970-1971).
המנוע בנפח 4.0 ליטר (400 סמ"ק יותר מגרסת המקור ב-964) מפיק 500 כ"ס, הספק זהה למנוע ה-GT3 המודרנית בעלת קירור מים. גם אבריו הפנימיים כוללים מעתה ארבעה גלי זיזים, ארבעה שסתומים לכל צילינדר, טלטלים מטיטניום, בית מצערת מאלומיניום וסעפת יניקה מקרבון. המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית של היולנד (Hewland) הבריטית, המתמחה בייצור תמסורות לרכבי מירוץ ולהנעה אחורית.
גם מערך המיתלים שונה לחלוטין מזו של ה-964, בעיקר על-מנת להתמודד עם תוספת הכוח. בלמי הקרבון מגיעים מברמבו, הצמיגים הם מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 המולבשים על חישוקי "18 ייחודיים של BBS ממגנזיום מחושל, על-מנת לסייע בהפחתת המשקל הבלתי מוקפץ.
עיצוב הפנים הוא שילוב של אלמנטים עיצובים מקוריים כמו ההגה ולוח המחוונים המקוריים, בעוד הקונסולה הקדמית ומושבי הבאקט מדופני העור והקונסולה בין המושבים, זכו לעיצוב חדש לחלוטין. עוד יש לציין חלקי מרכב חשופים בתא הנוסעים בצבע החיצוני כמו גם כלוב בטיחות מקרבון מאחורי המושבים.