אסטון מרטין ואנטאז' חדשה - אצלנו בעוד מספר חודשים
אחרי 12 שנות ייצור מחדשת אסטון מרטין את הוואנטאז', הקטנה והזולה בהיצע של היצרנית הבריטית. תבוסס על פלטפורמת אלומיניום ותציע מנוע מבית מרצדס. תג המחיר עדיין לא ידוע
אסטון מרטין חושפת את הואנטאז',
המכונית הקופה הקטנה בהיצע היצרנית שמחליפה את המכונית הקודמת המשווקת
כבר 12 שנים. ביבואנית המותג, אוטודיל, אומרים כי היא צפויה להגיע באמצע 2018.
עיצוב הואנטאז' שנחשף חלקית לפני שלושה חודשים דומה מאד ל-DB10, מכונית תצוגה שנבנתה במיוחד עבור הסרט האחרון בסדרת ג'יימס בונד. היא שומרת על סבכה קדמית מוכרת אך נראית מודרנית בהרבה מהדגם היוצא, עם יחידות תאורה אחוריות צרות הנמתחות לכל רוחב תא המטען, מסיטי אוויר מודגשים מלפנים ומאחור, כונסי אוויר בצדדים וצמד מפלטים גדולים. לדברי היצרנית, אלה משפרים במידה ניכרת את כוח ההצמדה. כמקובל במותג, תא הנוסעים עטוף בעור משובח שנתפר בעבודת יד. לנוחות הנהג מוצבת מערכת מידע-בידור של מרצדס עם מסך נשלט חוגה בגודל "8.
הוואנטאז' מבוססת על פלטפורמת האלומינים החדשה שהוצגה ב-DB11, אולם באסטון מדגישים שכ-70% מהמרכב ייחודיים למכונית. בהשוואה לדגם היוצא היא ארוכה ורחבה בכשמונה ס"מ (446.5 ס"מ, 194.2 ס"מ בהתאמה) וגבוהה בכסנטימר בודד (127 ס"מ). בסיס הגלגלים גדל בכ-10 ס"מ (270 ס"מ) ואמור לשפר בכך את מרחב המחייה לנוסעים. למרות הגידול בממדים, המשקל העצמי (1,530 ק"ג) נמוך בכ-80 ק"ג מהמכונית היוצאת.
בחזית מנוע V8 מבית חטיבת AMG של מרצדס, המוכר מה-DB11 ומפיק כמותו 503 כ"ס. המנוע משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית של ZF הממוקמת מאחור, ובכך מתאפשרת חלוקת משקל אופטימאלית (50/50 לפנים/ אחור) בין הצירים.
הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית בעל תגובה מהירה במיוחד. הביצועים: זינוק ל-96 קמ"ש ב-3.5 שניות (0.8 שניות פחות מהוואנטאז' S) בדרך למהירות מרבית של 313 קמ"ש. גם צריכת הדלק, 9.5 ק"מ לליטר בממוצע, חסכונית ב-18 אחוז.
כמו ה-DB11, גם לוואנטאז' מיתלי עצמות-עצה מלפנים ומתלה רב-חיבורי מאחור (עצמות-עצה כפולות בדגם היוצא) הנתמכים על-ידי בולמי זעזועים אדפטיביים עם שלוש רמות קשיחות לבחירת הנהג. ההגה ההידראולי פינה מקום ליחידה מתוגברת חשמלית. הצמיגים: 255/40 מלפנים ו-295/35 מאחור על חישוקי "20.
אסטון מרטין ואנטאז'