Assassin's Creed: הסקירה
הפרק שנקרא Origins הוא העשירי בסדרת המשחקים של יוביסופט אבל הוא הראשון מבחינת המועד הכרונולוגי של ההתרחשות. אביתר כהן חרש עליו במשך שבועיים כדי לשוב ולספר לכם איך הוא
במשחק אנו נכנסים לסנדליו של באייק מהעיר סיווה במצרים הפרעונית. באייק הוא מג'אי שתפקידו העיקרי הוא מצד אחד לשמור אמונים למשפחת המלוכה הפרעונית, אך מנגד יש לו גם תפקיד חברתי, לדאוג ולשמור על רווחתם של האנשים הפשוטים שחיים במצרים. באייק יוצא למסע נקמה בעקבות מותו הטראגי (והוא אכן טראגי) של בנו.
ההבדלים בין המשחק הנוכחי לקודמיו באים לידי ביטוי קודם כל בכך שסגנון המשחק הפך ל-RPG בעולם פתוח עם מערכת קראפטינג (Crafting), עץ כישורים שמתחלק לשלושה ענפים עיקריים: צייד, לוחם וגשש. לכל ענף תכונות ויכולות ייחודיות לו.
הבדל נוסף הוא שמלבד הלהב החבוי של המתנקשים, ישנה מערכת נשק שלמה שבה באייק יכול לסחוב שני כלי נשק ידניים כמו חרב, אלה או פגיונות ושני סוגי קשתות לירי של חץ וקשת ומגן. מלבד זאת ניתן לרכוש ביגוד וכלי רכיבה בצורת סוס או גמל.
את כלי הנשק ניתן לשדרג אצל הנפח בכסף וניתן לשדרג גם את התכונות של הלהב החבוי, או להגדיל את כמות החיצים שבאייק יכול לסחוב וניתן גם לשדרג עוד מרכיבים שמחזקים את דמותו, על ידי חומרי גלם כמו עצים, ברונזה, עור של בעלי חיים כגון תנינים, היפופוטמים, אריות, חסידות ועוד שלל חיות שניתן לצוד במהלך השיטוטים במפה.
כל זה מוביל אותנו להבדל משמעותי נוסף והוא המפה העצומה שמתפרסת על כמה ערים ואיזורים, כאשר כל איזור מדורג לפי רמת קושי, ובנוסף, עולם שלם שמתקיים מתחת לפני הים. מי שחושב שהוא יכול להתגבר על אויבים שהם מעל הרמה שלו, יתאכזב לגלות שזו משימה כמעט בלתי אפשרית מכיוון שכל מי שנלחם מולנו והוא ברמה גבוהה מאיתנו, יכול להרוג אותנו במכה אחת, וזה די מתסכל.
המצב הזה מאלץ אותנו לעשות עוד ועוד קווסטים צדדיים, כדי לצבור ניסיון ולעלות ברמה על מנת שנהיה מסוגלים להתמודד עם אויבים חזקים מאיתנו. מלבד האויבים הרגילים של המשחק קיימים גם ציידי ראשים שיכולים לזהות את באייק ויתקפו אותו בלי להסס.
הם בדרך כלל חזקים מאיתנו וגם הם מדורגים לפי רמות. היתרון בהרג של ציידי הראשים האלו, מלבד האפשרות לשוטט במפה בלי דאגה, הוא כלי הנשק שהם משאירים אחריהם במותם, בדרך כלל אלו כלי נשק חזקים משמעותית ממה שניתן למצוא או אפילו לקנות אצל הנפח.
הקווסט הראשי מעניין ומדרבן את השחקן להמשיך קדימה אבל כאמור גם מחייב אותו להשיג עוד נקודות ניסיון (Experience Point) כדי להתמודד עם מטרות חזקות ממנו, אלא אם משחקים על רמת הקושי הכי קלה שמיועדת למי שמעוניין רק בסיפור. במקרה זה, לרמה של השחקן אין משמעות אמיתית.
הדרך הנוחה ביותר לצבור XP היא כמובן משימות צדדיות אשר רובן לא ממש מעניינות ולמעשה ברוב המשימות הצדדיות שלקחתי, דילגתי על הדיאלוגים וניגשתי ישר למשימה. דרך נוספת היא להתגנב לבסיסים ומחנות צבאיים ולחסל את המפקד של המקום.
במשחק גם קיימת אפשרות להרוויח כסף באמצעות השתתפות במירוצי כרכרות לפי רמות קושי וגם להתחרות בזירת הגלדיאטורים. מעבר למשימות ולקווסטים, נהניתי מאוד לשוטט במפה שמכילה נופים מדהימים כמו מדבריות ריקות מאדם מצד אחד, אבל יכולות מצד שני גם להיות ערים גדולות כמו אלכסנדריה, שמכילה בתוכה את "הספרייה הגדולה של אלכסנדריה", כמו גם האפשרות לטפס לקצה של אחת מהפירמידות הגדולות של גיזה ולקחת סלפי.
כמו במשחקים רבים היום, גם אססינס קריד אוריג'ין מכיל מצב תמונה בו ניתן לצלם תמונות ולשחק עם הפוקוס או עם פילטרים וצבעים. התמונות שלנו ושל שחקנים אחרים מתפרסמות על גבי המפה וניתן לצפות בהן ואפילו לעשות לייק.
באותו הקשר ניתן לקחת משימות נקמה של שחקנים אחרים שנהרגו על ידי קבוצת חיילים, והמשימה היא פשוט להרוג את אותם חיילים ובכך להשיג נקמה.
בצד השלילי נתקלתי בהמון באגים ולאגים, רובם לא היו מזיקים מלבד כמה פעמים בהן הדמות שלי "נלכדה" בלי יכולת לנוע וכל מה שנותר לי הוא לאפשר לחיילים סביבי להרוג אותי. בעיה נוספת הייתה עם הכיוונים, כמו לדוגמא במצב בו התכוונתי לקפוץ מקצה בניין אל עבר ערימת חציר רק כדי לגלות שהדמות שלי נופלת למקום אחר לגמרי ומתרסקת על הרצפה. דבר נוסף שהיה לי חסר הוא האפשרות לרוץ ספרינט לפי בחירה. אם נשים בצד את הבאגים הקטנים הללו, מדובר במשחק מעניין, מלא חשיבה ורפרנסים היסטורים, בשורה התחתונה אני מאוד ממליץ לאוהבי ז'אנר ה-RPG בכלל ולאוהבי סדרת המשחקים של assassins creed בפרט.
המשחק זמין לכל הפלטפורמות המובילות ומחירו נע בין 240-330 שקלים, בהתאם לפלטפורמה והגרסה. כמו כן, הוא צפוי להיות בהנחה כחלק מהמבצעים של הבלאק פריידי.