פרטנר: 30 אלף מנויים לפרטנר TV ברבעון השלישי
הרווח הנקי עלה ב-17% והסתכם ב-54 מיליון שקל. ההכנסות הסתכמו ב-826 מיליון שקל, עלייה קלה של 2%. המנכ"ל בנבנישתי: "נתוני גיוס הלקוחות לפרטנר TV גבוהים לעומת התחזיות"
קבוצת פרטנר מסכמת את הרבעון השלישי עם עלייה בהכנסות וברווח הנקי בהשוואה לרבעון הקודם. כך עולה מהדו"חות הכספיים שפרסמה החברה הבוקר (ג'). הרבעון הנוכחי הוא הראשון שבו פרטנר אינה רושמת הכנסות בנוגע להסכם השימוש במותג אורנג'. בנוסף, בפרטנר אימצו את התקן החשבונאי IFRS 15 ועדכנו את הנתונים הכספיים עד לתחילת ינואר.
כתבות נוספות בנושא פרטנר
לפני כחודש פרטנר דיווחה כי מצבת מנויי הטלוויזיה שלה עומד על 20 אלף שכבר בוצעה להם התקנה. באותו הדיווח ציינה החברה כי 10,000 לקוחות נרשמו וממתינים להתקנה.
הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השלישי ב-826 מיליון שקל לעומת 805 מיליון שקל ברבעון הקודם - עלייה של 2% שנובעת בעיקר מגידול עונתי בהכנסות
ממגזר הסלולר. הרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון שקל לעומת 46 מיליון שקל, עלייה של 17%.
בפילוח לפי מגזרים עולה כי בתחום הסלולר הסתכמו ההכנסות ב-514 מיליון שקל, ירידה של 3% בהשוואה ל-531 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה שעברה.
בפרטנר מציינים כי הירידה נבעה בעיקרה משחיקת מחירים של שירותי סלולר, כתוצאה מהתחרות המתמשכת בשוק. עם זאת, במהלך הרבעון הגדילה פרטנר את מצבת מנויי הסלולר ב-15 מנויים נטו והסתכמו ב-2.68 מיליון מנויים, מתוכם 2.31 מנויי Post-Paid שמהווים 86% מסך מנויי החברה. מנויי פוסט-פייד הם לקוחות שמשלמים בסוף החודש, בשונה מלקוחות Pre-Paid המשלמים בתחילתו.
כמו כן, במהלך הרבעון השלישי של 2017 עלה בסיס מנויי הסלולר בכ-15 אלף מנויים. בסיס מנויי ה-Post-Paid עלה בכ-33 אלף מנויים, בעוד שבסיס מנויי ה-Pre-Paid ירד בכ-18 אלף - מה שמצביע כי בפרטנר משקיעים מאמצים בשימור לקוחות קיימים ומוותרים על גיוס לקוחות חדשים המאופיינים בשיעורי נטישה גבוהים.
ההכנסה הממוצעת ממנוי (ARPU) הסתכמה ב-64 שקל לחודש ברבעון השלישי, לעומת 62 שקל ברבעון השני, ומיוחסת כאמור לגידול העונתי בהכנסות משירותי נדידה. שיעור נטישת מנויי הסלולר ברבעון השלישי רשם עלייה מזערית והסתכם ב-9.3% לעומת 9% ברבעון השני.
במגזר הקווי ההכנסות הסתכמו ב-194 מיליון שקל, ירידה של 12% בהשוואה ל-220 מיליון שקל ברבעון שלישי 2016. בפרטנר מציינים כי הירידה משקפת קיטון מתמשך בהכנסות משיחות בינלאומיות, כמו גם בשירותים קוויים נוספים. ההכנסות מציוד ברבעון שלישי 2017 הסתכמו ב-160 מיליון שקל, עלייה של 6% מ-151 מיליון שקל מרבעון שלישי 2016.
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר אמר: "הכניסה החזקה שלנו לשוק הטלוויזיה, ביחד עם הנוכחות המשמעותית שלנו בשווקי האינטרנט והסלולר מבססת את פרטנר כקבוצת תקשורת כוללת. נתוני גיוס הלקוחות לפרטנר TV גבוהים ביחס לתחזיות המוקדמות שלנו.
"בחודש האחרון גבר עוד יותר קצב המכירות ומספר ההתקנות היומיות הואץ בהשוואה לחודשים אוגוסט-אוקטובר. בתוך פחות מחודש, השלמנו התקנה ב- 10,000 בתים נוספים, וכעת מספר משקי הבית שכבר מחוברים לשירות פרטנר TV עומד על כ-30 אלף. בנוסף, תואמה לעוד אלפי משקי בית נוספים התקנה עד לסוף החודש אחרי שכבר השלימו הצטרפות לשירות. מרבית הלקוחות שהצטרפו לשירות בחרו בשילוב שירות הטלוויזיה כחלק מהצעות הבאנדל והטריפל שלנו, אשר כוללות גם ספק ותשתית אינטרנט".
דודו מזרחי, סמנכ"ל הכספים של פרטנר ציין כי "ברבעון השלישי החברה אימצה באימוץ מוקדם תקן דיווח כספי בינלאומי חדש (IFRS 15) המיושם רטרואקטיבית החל מה-1 בינואר 2017 (התקן בתוקף החל מה-1 בינואר 2018, ניתן לאמצו באימוץ מוקדם). הגידול ברווח התפעולי וברווח לתקופה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 הסתכם ב-51 מיליון שקל ו-39 מיליון שקל בהתאמה. הגידול ברווח התפעולי וברווח לתקופה ברבעון השלישי 2017 הסתכם ב-19 מיליון
שקל ו-15 מיליון שקל, בהתאמה. הגידול הוא בעיקרו כתוצאה מהיוון עלויות של השגת חוזים עם לקוחות (חלק מעלויות השכר ועמלות המכירה).
"המהלכים הפיננסים אותם ביצענו במהלך החודשים האחרונים, בהם, בין היתר פירעונות מוקדמים של הלוואות של כ-0.9 מיליארד שקל וגיוס סדרת אג"ח נסחרת חדשה, באים לידי ביטוי בירידה המשמעותית בהוצאה המימון לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המהלכים הפיננסים בשילוב עם תזרים המזומנים החזק אותו הציגה החברה ברבעון הזה, הביאו לכך שהחוב נטו של החברה ברבעון ירד אל מתחת למיליארד שקל - ל-887 מיליון שקל", סיכם מזרחי.