ריקול: ג'יפ גרנד צ'ירוקי, דאצ'יה דאסטר וקאוואסאקי Z900
יבואנית ג'יפ לישראל מזמינה 1,275 בעלי רכב הפנאי לתיקון אפשרי של מגבר הבלם. בעלי דאצ'יה דאסטר יוזמנו כדי למנוע פתיחת כרית אוויר בעת לחיצה על הצופר. גם קאוואסאקי Z900 יוזמן
בעלי ג'יפ גרנד צ'ירוקי ודודג' דורנגו משנות הייצור 2011-2014 יתבקשו להגיע למוסכי הרשת המורשים. לדברי היבואנית, חברת סמל"ת, בשני כלי הרכב יש צורך בהתקנת מגן מים למשאבת הבלם. לפי היצרנית, התקנה לא נכונה של מגן הרטיבות עלולה לגרום לחדירה של רטיבות והיווצרות קורוזיה העלולה לפגוע בפעולת הבלמים בכלי הרכב האמורים. ביבואנית אומרים כי במידת הצורך תוחלף משאבת הבלם.
בסך הכל מזמינה סמל"ת 1,275 מבעלי ג'יפ גרנד צ'ירוקי ומספר קטן של בעלי דודג' דורנגו למוסכים. זמן הבדיקה והטיפול מוערך בכשעתיים ולדברי היבואנית "יתכן ויהיה צורך בזמן נוסף". הודעות לבעלי כלי הרכב צפויות להשלח בימים אלה. בעלי כלי הרכב המעוניינים לוודא אם כלי רכבם כלול בקריאת התיקון, יכולים לבדוק זאת באמצעות שירות לקוחות בטל. 1-800-22-5759 או באתרי החברה.
בקריאה נוספת לתיקון יוזמנו על-ידי חברת קרסו 18 בעלי דאצ'יה דאסטר בהם עלולה להיווצר תקלה במערכת הצופר כתוצאה מחיווט שלא התבצע כראוי. הסכנה: פתיחת כרית האוויר בעת השימוש בצופר. לדברי דאצ'יה, שימוש אינטנסיבי בצופר עלול לגרום לאי תפקודו, לייצר קצר חשמלי במערכת ההגה או אף הפעלה לא רצויה של כרית האוויר.
בקרסו אומרים כי פעולת בדיקת ותיקון הרכב צפויה לארוך כשעה לכל היותר. בעלי דאסטר המעוניינים לוודא אם גם כלי הרכב שברשותם יוזמן למוסך, יכולים לבדוק זאת באתר האינטרנט של היבואנית, במחלקת קשרי הלקוחות בטל. 3575* או באמצעות פניה טלפונית לאחד ממרכזי השירות.
חברת מטרו, יבואנית קאוואסאקי לישראל תזמין למוסך 79 אופנועים מדגם Z900 שיוצרו ב-2017. לדברי היבואנית, בעלי האופנוע יתבקשו להגיע כדי לבדוק את שלדת האופנוע שכן היצרנית היפנית חוששת מהתרחבות אפשרית של תושבת החיבור בין הבולם האחורי לשלדה כתוצאה של סגירת מהלך מלאה. באופנועים שיגיעו למוסך תדרש בדיקת שלדה והוספת תושבת תמך. לדברי קאוואסאקי, במקרים נדירים תדרש החלפת השלדה.
ביבואנית אומרים כי משך הבדיקה והטיפול במקרה של הוספת תמך תארך כ-50 דקות. בעלי Z900 המעוניינים לבדוק אם גם הם יוזמנו למוסך יכולים לעשות זאת באתר היבואנית או בטל. 9697*.
יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.