נועה קורעת את מסלול המירוץ בערד
אודי הביאה סוללת מכוניות ספורט מעוררות חשק ומדריך הולנדי שמנסה לחנך גם את נהגי היחידה לאבטחת אישים בשב"כ. אנחנו הבאנו את נועה לביא, חובבת רכב בהווה ונהגת על בהתהוות. תראו מה יצא מהמפגש
זו פעם ראשונה שלי על מסלול מירוץ. וזו גם פעם ראשונה שלי במכונית עם 400 כ"ס. המעמד מחייב, ההתרגשות לא נתפסת וגם הנהיגה שונה. אולי בגלל האדרנלין ששטף אותי עם הזינוק הראשון ולא הרפה עד שיצאתי מותשת בסוף היום מעוד הקפה אחת מתוך מי יודע כמה, ובכל זאת הצלחתי ללמוד. למשל שלבלום על מסלול מירוץ ממהירות מטורפת זו פעולה שונה מאוד מהאטה נינוחה לפני רמזור בצומת. "כשנוסעים מהר צריך לבלום חזק", מסביר לי מדריך הנהיגה האישי שלי, ומיד מעדכן שלעומת זאת, פעולת ההגה צריכה להיות דווקא עדינה, עגולה ומדויקת.
רוב קונסט ההולנדי, מנטור הנהיגה שלי ליום הצגת גרסאות הספורט של אודי בישראל, גם מסביר למה. "כמו כינור, היגוי על המסלול חייב להיות כמו נגינה בה לכל תנועה יש משמעות. וכך גם לכל טעות. על הדרך הוא מסביר שהישראלים מתקשים להבין את זה. ויש לו למה להשוות. שכן לצד היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, קונסט מדריך אין ספור יחידות דומות ברחבי העולם, וגם לקוחות אודי מהשורה. והוא יודע מה הישראלים מתקשים לעשות (לאחוז בהגה נכון, להגיע בזמן לפגישות).
הוא מסביר לי איפה לבלום, היכן מותר ואפילו חובה להאיץ. עומד על כך שאזכור להביט הרחק לפנים אפילו לתוך הפניה הבאה. והוא מתעקש שרק הראש צריך לנוע. הגוף חייב להישאר מקובע למושב עם כמה שפחות תנועה.
המסלול הקצר שאורכו פחות משני קילומטרים דורש ממני פוקוס מלא, ורק אחרי 10 הקפות והסברים מפורטים אני מתחילה לחוש ביטחון מסוים. שמתרסק ברגע שרוב עובר לאחוז בהגה, מנתק את מערכות הבטיחות, עובד בתנועות קטנטנות ועדינות, מלטף את ההגה ובכל זאת בולם בעוצמה שמעיפה אותי לפנים ולאחור והצדה, מאלצת אותי לדחוף את הרגליים עד הסוף וליישר אותן, עד סף עמידה במושב.
רגע, צפיתם כבר בווידאו?
הכתבת הייתה אורחת חברת אודי