מפרסמים מסירים קמפיינים מיוטיוב בעקבות תוכן מיני של ילדים
שורה של מותגי ממתקים דוגמת "מארס" ו"קדבורי" הסירו פרסומות מיוטיוב בעקבות חשיפת ה"טיימס" הבריטי, לפיה מצויים בפלטפורמה תכנים שמציגים ילדים באופן מיני
פלטפורמת שיתוף הסרטונים הפופולרית יוטיוב, שוב ניצבת במוקד של חרם מפרסמים: מותגים דוגמת שוקולד "מארס" ו"קדבורי" הודיעו כי הם מסירים קמפיינים מיוטיוב, זאת בעקבות תחקיר של ה"טיימס" הבריטי, לפיו מצויים בפלטפורמה תכנים שמציגים ילדים באופן מיני, והיא מהווה כר פורה לפדופילים שאף מגיבים לסרטונים מהסוג הזה.
מהתחקיר עולה כי ילדים מעלים לעתים את הסרטונים הללו בעצמם, בהם למשל סרטון קצר של ילדה צעירה בכותונת לילה, שגרף לא פחות מ-6.5 מיליון צפיות. הסרטונים הללו מופיעים ביוטיוב כשלצדם פרסומות של מותגים גדולים, והם גוררים מאות תגובות של פדופילים. לטענת ה"טיימס", פלטפורמת הסרטונים הפופולרית מאפשרת חיפוש קל ומהיר של תוכן מיני של ילדים, ופדופילים פועלים באמצעותה על מנת לשדל ילדים להעלות סרטונים שלהם.
עוד מאשים התחקיר כי יוטיוב, הנמצאת בבעלות גוגל, לא פעלה כפי שהבטיחה למען ניטור תכנים מיניים ופוגעניים מהסוג הזה, והסרתם מעל גבי הפלטפורמה. דובר מטעם יוטיוב מסר: "לא אמורות להימצא מודעות פרסומיות על גבי תוכן מהסוג הזה, ואנחנו פועלים כדי לתקן את המצב".
זו לא הפעם הראשונה שבה יוטיוב עוברת סוג של חרם מפרסמים. בחודש פברואר האחרון נודע כי פרסומות של מותגי ענק דוגמת "וריזון" ו"פרוקטר אנד גמבל" מופיעות ביוטיוב על גבי סרטוני הטפה וסרטונים של קיצונים דתיים ואף ארגוני טרור. אז, יוטיוב התנצלה והבטיחה כי תפעל לניטור טוב יותר של התכנים, אבל זה לא כל כך עזר. למעלה מ-250 מפרסמים נטשו אז את הפלטפורמה, אולם חלקם חזרו אליה באופן מתון יותר לאחר כמה חודשים.
גם לשכת הפרסום הממשלתית שמשקיעה בפרסום דיגיטלי בין היתר גם ביוטיוב, נזעקה כאשר נודע אז כי פרסומות ישראליות לגופים ממשלתיים הופיעו על גבי סרטונים של ארגוני טרור והסתה.