מרדית' רוכשת את קבוצת המגזינים טיים ב-1.84 מיליארד דולר
העסקה נעשית על פי שווי של 18.5 דולר למניית טיים - 46% מעל שוויה בשוק. התמורה כולל חובותיה של טיים: 2.8 מיליארד דולר. לחברה הממוזגת שוק של כ-200 מיליון קוראים ויותר מ-10 מיליארד צפיות וידאו בשנה
חברה המדיה האמריקאית מרדית' (Meredith) רוכשת את מו"לות המגזינים טיים (Time Inc), תמורת 1.84 מיליארד דולר, בעסקת מזומן. בחישוב הכולל את חובותיה של טיים עומד שווי העסקה על 2.8 מיליארד דולר.
מגזין "טיים" נגד טראמפ: "הוא לא נבחר לאיש השנה"
מרידית' מפרסמת בין היתר את מגזיני Better Homes & Gardens ו-Allrecipes. קבוצת טיים מפרסמת את מגזין טיים, לצד יותר מ-100 מגזינים נוספים, בהם ספורטס אילוסטרייטד, פורצ'ן, ופיפל. על פי הנתונים הקיימים, לקבוצה הממוזגת יהיו 135 מיליון קוראים ו-60 מיליון קוראים בתשלום. הפעילות הדיגיטלית המשותפת רושמת 170 מיליון משתמשים יחודיים (unique visitors-users) בארה"ב ויותר מ-10 מיליארד צופים בסרטוני וידאו בשנה.
הדירקטורים של שתי החברות אישרו את העסקה. מרדית' מבצעת את העסקה על פי שווי של 18.5 דולר למניית טיים, 46% מעל מחירה בשוק בנעילה של שישי, 16.90 דולר. היא תקבל לצורך העסקה תמיכה פיננסית מקבוצת בנקאים ומהאחים קוך, הבעלים של אחת הקבוצות התעשייתיות הגדולות בארה"ב. החברה הפיננסית Koch Equity Development שבשליטת קוך תעשיות מעניקה למרדית' הלוואה של 650 מיליון דולר לצורך העסקה.
המיזוג נתפס כסופה של תקופה, שבה טיים נחשבה לאחת מקבוצות העיתונות החשובות ביותר בארה"ב, בעלת השפעה אדירה על הפוליטיקה והתרבות האמריקאית. בשנים האחרונות חלה ירידה עקבית במספר הקוראים, שעברו לפלטפורמות דיגיטליות - חלק מתופעה נרחבת יותר עמה מתמודדת תעשיית העיתונות המודפסת. מניית טיים ירדה ב-5.3% מתחילת 2017 והיא נסחרת בשווי של 1.7 מיליאדר דולר. בחמש השנים האחרונות נחתך שווי הקבוצה ב-21%, מול עלייה של 85% ב-S&P 500. מרדית' נסחרת בניו יורק בשווי של 2.7 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 3% מתחילת 2017.
סטפן לייסי (Stephen Lacy), יו"ר ומנכ"ל מרדית', אמר לאחר ההודעה על העסקה כי החברה המשותפת תוכל להגיע ל-200 מיליון לקוחות בשני אמצעי המדיה שבה היא פועלת, העיתונות המודפסת לצד העיתונות ברשת. לדברי, המותגים בקבוצה יכניסו כ-700 מיליון דולר מפרסום בדיגיטל. "החזון הוא קבוצת מדיה מהמובילות במדינה, עם תוכן מצוין בכל פלטפורמה אפשרית. אנחנו מאד מתלהבים משילוב שתי הקבוצות הללו. הוא יהפוך את החברה לאחת מ-10 המובילות בתחום הדיגיטל בארה"ב", אמר לייסי, שהעריך שהעסקה תושלם תוך 60 יום.
העסקה מגיעה לאחר שני נסיונות קודמים וכושלים של מרדית' לרכוש את טיים: כבר בשנת 2013 ניסתה לרכוש חלק מהמותגים של טיים מקבוצת טיים וורנר שהחזיקה בשעתו בחברת המו"לות. המהלך לא הבשיל ובמקום זאת הופרדה המו"לות מטיים וורנר במהלך של ספין אוף. באפריל השנה ניגשה מרדית' עם הצעה נוספת אך שוב נכשלה, הפעם מכיוון שלא השיגה את המימון הנדרש. הפעם הגיעה מרדית' לטיים עם הצעה שכללה מראש את המימון הנדרש לעסקה.
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על שער המגזין טיים בשנה שעברה
מומלצים