מחפשים יוקרה? לקסוס מתארכת, ב.מ.וו נפתחת
רכב הפנאי של לקסוס זוכה לתוספת של 11 ס"מ ושורת מושבים שלישית, מכונית הספורט ההיברידית של ב.מ.וו תשווק מעתה גם בגרסת רודסטר עם גג נפתח. שניהם ינחתו כאן בקיץ הקרוב
שורת המושבים האחורית, כך לקסוס, מיועדת לצמד ילדים ומתאפשרת תודות לתוספת של 11 ס"מ לאורך בהשוואה ל-RX הרגיל. כאשר מושבי השורה השלישית מקופלים (חשמלית) גדל נפח תא המטען ל-652 ליטר (146 ליטר יותר מהגרסה הרגילה) וכשהם בשימוש עומד נפח ההטענה על 211 ליטר בלבד - דומה למכונית מיני צנועת מידות. לדברי היפנים, שינויי עיצוב קלים אפשרו ירידה קלה במקדם הגרר (0.33cd לעומת 0.34cd) אך הארכת המרכב אחראית ל-75 עד 105 ק"ג נוספים במשקל העצמי.
היצע המנועים זהה לגרסה הרגילה - V6 בנפח 3.5 ליטר (300 כ"ס) עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ב-RX 350L, וגרסה היברידית למנוע זה (הספק משולב של 310 כ"ס) עם תיבה רציפה ב-RX 450hL. ההנעה תהיה כפולה-קבועה בשניהם. זמן התאוצה ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) ארוך כעת בשתי עשיריות השניה: 8.1 שניות שתי הגרסאות.
ב.מ.וו לעומתה הציגה בתערוכה גרסת רודסטר ל-i8, חמש שנים וחצי לאחר שהוצג אב-טיפוס ראשון למכונית. לדברי דלק מוטורס, יבואנית המותג, אף היא תנחת כאן בקיץ 2018.
ב.מ.וו i8 במבחן ראשון בישראל - עתיד מדהים
גרסת הרודסטר מבוססת על אותה פלטפורמת סיבי פחם של הקופה ועל מכן היא קשיחה - נתון חשוב במיוחד במכוניות נטולות גג - במידה זהה, לפי היצרנית. מנגנון הגג החשמלי מאפשר פתיחה או סגירה 15 שניות במהירות של עד 50 קמ"ש, אך בהשוואה ל-i8 קופה הוא מכביד ב-60 ק"ג ואחראי לוויתור על צמד המושבים התיאורטיים מאחור. מקדם הגרר עולה במעט (0.28cd לעומת 0.26cd) בזמן שהשמשה האחורית ניתנת לפתיחה או סגירה על מנת להעצים או להחליש את כמות הרוח בפדחת.
יחידת ההנעה עברה שינוי קל שיגיע גם לגרסת הקופה. מנוע טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר מפיק כבעבר 231 כ"ס לגלגלים האחוריים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית. אך המנוע החשמלי המחובר דרך תמסורת עם שני יחסי העברה לגלגלים הקדמיים זוכה בתוספת כוח של 12 כ"ס - 143 כ"ס בסך הכל.
התפוקה המשולבת עומדת על 374 כ"ס אך למרות השיפור, הביצועים נותרו זהים עם זינוק ל-100 קמ"ש תוך 4.4 שניות (4.6 שניות ברודסטר) ו-250 קמ"ש מרביים. מצברים מוגדלים בקיבולת 11.6 kWh (לעומת 7.1 kWh) מאפשרים טווח נסיעה חשמלי מוצהר של 55 ק"מ בקופה (18 ק"מ יותר מבעבר לפי היצרנית) ו-53 ק"מ ברודסטר. כדאי עם זאת לזכור כי במבחן מקומי שערכנו למכונית לא הצלחנו להשיג יותר מ-30 ק"מ "חשמליים", בעוד הצריכה הממוצעת עמדה על 12.5 ק"מ לליטר בלבד.