ניסאן נבארה במבחן ראשון - כוחות מחודשים
טנדר הנבארה של ניסאן זכה אצלנו בעבר לקבלת פנים פושרת כיוון שהתגלה כלא חסון דיו. דגם חדש בעל שם זהה מבטיח לשפר את יכולת השרידות מבלי לאבד את הנוחות שבה התגאה קודמו. מבחן בכורה מקומי
ניסאן נבארה היוצא, שהחליף את הווינר העתיק והכושל ב-2005, הציג שיפור ניכר בכל הקשור לביצועים ובעיקר לאיכויות נסיעה, אך סבל מחוסן מבני מאכזב ומאיכויות הרכבה נמוכות מהדרוש לרכב עבודה. לכן לא מפליא שסבל ממוניטין מפוקפק והתקשה לבלוט בקטגוריה עמוסת מתחרים מצוינים.
היבואנית תנסה לטפל בבעיית המוניטין בנבארה החדש בעזרת אחריות מורחבת (חמש שנים או 160 אלף ק"מ) ובהבטחה לתקן את כל הטעון שיפור. סיבה טובה להעביר אותו מבחן מקומי מפרך ולבדוק אם יש לו סיכוי מול מתחריו בקטגוריה.
מחיר: 245 אלף שקל
מתחרים: איסוזו דימקס, טויוטה היילקס, מיצובישי טריטון, פיאט פולבק, פולקסווגן אמרוק
טוב: ביצועים, נוחות, התנהגות, יכולת שטח, בטיחות
בסדר: תא נוסעים, כושר העמסה
טעון שיפור: איכות חומרים, תפעול
ציון:
איך נראה
ניסאן נבארה החדש מציג מראה זוויתי ושרירי עם בתי גלגלים בולטים ו"תפיחות פוזה" על מכסה המנוע. תא הנוסעים, לעומת זאת, שבלוני, סטנדרטי ופשוט מדי, בעל משטחי פלסטיק קשיח מחוספס שאינו נעים למגע ולמראה. מסך המגע בהתקנה מקומית נראה זול והפעלתו מסורבלת.
המושבים נוחים ותומכים היטב, אך להגה טווח כיוון מוגבל לגובה והוא אינו מתכוון למרחק. לשדה הראייה מפריעים קורות A רחבות וקצה מכסה המנוע. מצלמת נסיעה לאחור המוקרנת על מסך קטן במראה המרכזית נשמעת כמו רעיון חביב, אך היא אינה יעילה במיוחד שכן אי אפשר לזהות בה מכשולים. יש מספר תאי אחסון, שלושה שקעי 12V וידיות אחיזה לנוסעים בקורות הצד.
המושב האחורי מציע מרחב מחיה נדיב לנוסעים בזכות בסיס גלגלים של 315 ס"מ, אם כי מבנה הרצפה הגבוה גורם לאי נוחות בנסיעה ארוכה. רשימת האבזור כוללת מסך מגע בגודל "7, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת שיוט, חיישני תאורה, מראות מתקפלות חשמלית, וו גרירה מקורי וחישוקי "18. אבזור הבטיחות כולל שבע כריות אוויר ובלימה אוטונומית במצבי חירום. הארגז הוא בעל נפח מהגדולים בקטגוריה (157.8 ס"מ לאורך ו-156 ס"מ לרוחב) וכולל לאורכו וָוים ייעודיים ומתכוונים המסייעים לעיגון ציוד.
איך נוסע
מנוע דיזל בנפח 2.3 ליטר עם צמד מגדשי טורבו מפיק 190 כ"ס (החזק בין מנועי הארבעה צילינדרים בקטגוריה), והוא משודך לתיבת שבעה הילוכים אוטומטית ולתיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.
הביצועים טובים מאוד (10.8 שניות ל-100 קמ"ש, שנייה פחות ממיצובישי טריטון, הבריון הקודם של הקטגוריה). הודות לגמישות מנוע מרשימה (45.9 קג"מ ב-1,500 סל"ד) ותיבת הילוכים מהירה ויעילה מתמודד הנבארה בקלות עם נגרר במשקל 2.2 טונות והוא שומר בנינוחות על קצב תנועה ראוי בכל תוואי כביש. צריכת הדלק טובה יחסית - 9.7 ק"מ לליטר במבחן המאומץ - אך על רעשי רוח דומיננטיים בשיוט היינו מוותרים.
לנבארה קפיצי סליל אחוריים וייחודיים בקטגוריה המקנים לו נוחות נסיעה טובה, החל בספיגת שיבושים על הכביש ועד ריסון תנועות מרכב בנסיעה מהירה בשביל משובש. בעיקר הרשים האיזון בין הציר הקדמי לאחורי, שנעדר את ה קופצנות האופיינית למתחריו בעלי קפיצי העלה בנסיעה ללא מטען. כל זאת מבלי לפגוע בכושר העמסה, שדווקא השתפר ביחס לדגם היוצא - 954 ק"ג, תוספת של 224 ק"ג. גם התנהגות הכביש יוצאת נשכרת מהבחירה במתלים מודרניים והיא טובה ביחס למקובל. בהקשר זה ראוי לציין שההגה כבד ודורש פעולת ידיים אינטנסיבית בתמרונים.
ומה בשטח? לנבארה זוויות גישה ונטישה טובות (25/32 מעלות בהתאמה) ומרווח גחון נדיב (22.4 ס"מ). מהלך המתלה האחורי צנוע יחסית עקב תצורת מתלה שמחייבת מוט מייצב, אך מערכת בקרת משיכה יעילה ונעילת דיפרנציאל אחורית מחפות על כך. יחס העברה קצרצר (בראשון Low) מאפשר זחילה איטית ובלימת מנוע יעילה, ולכך יש להוסיף בקרת ירידה אפקטיבית (עד 3 קמ"ש) במורד. יש לציין שתצוגת מצב מערכת ההנעה בלוח המחוונים קטנה מדי ועשויה לגרום לנהג לשכוח לנתקה בחזרתו לכביש.
איך בסוף
הנבארה אינו מצטיין בתא הנוסעים, אך זו נקודת הביקורת היחידה כמעט במבחן. הוא מציג ביצועים מצוינים, איכות נסיעה גבוהה, יכולת שטח וכושר עבודה מרשימים ומערכות בטיחות מתקדמות שאינן מקובלות בקטגוריה. לכן הוא מסיים בציון גבוה ומוכיח כי לא רק שניסאן טיפלה בכל הטעון שיפור, אלא שהוא גם ראוי להצטרף לרשימת המתחרים האיכותיים בשוק המקומי.
מנוע | 4 צילינדרים, טווין-טורבו |
נפח / סוג דלק | 2,298 סמ"ק / דיזל |
הספק מרבי | 190 כ"ס ב-3,750 סל"ד |
מומנט מרבי | 45.9 קג"מ ב-1,500 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | אחורית, כפולה / אוטומטית, 7 הילוכים |
אורך | 533 ס"מ |
רוחב | 185 ס"מ |
גובה | 180.5 ס"מ |
בסיס גלגלים | 315 ס"מ |
משקל עצמי / מותר | 2,081 ק"ג / 954 ק"ג |
ארגז אורך / רוחב | 157.8 ס"מ / 156 ס"מ |
100-0 קמ"ש | 10.8 שניות |
מהירות מרבית | 183 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 14.5 ק"מ לליטר |
פליטת פחמן דו-חמצני | 183 גרם לק"מ |
מחיר | 245 אלף שקל |
כריות אוויר | 7 |
דירוג בטיחות (Euro NCAP) | 4 כוכבים |
תודה ל"רווה סוכנויות" ול"דגן תוצרת חקלאית" על הסיוע במבחן הגרירה.