שופטת הוציאה צו האוסר להרחיב כביש מסוכן
בית המשפט הוציא צו שאוסר על המשך עבודות הבטיחות בקטע הכביש באזור ג'וליס בכביש 70 שחווה לא מעט תאונות, בעקבות תביעה של בעלי קרקע סמוכים. נתיבי ישראל: "ניאלץ לבטל את הפרויקט וחפים מכל חטא ימשיכו לשלם בחייהם"
בית משפט השלום בעכו הוציא צו מניעה לעבודות הבטיחות בכביש 70, בקטע שמוגדר כמוקד סיכון. בנתיבי ישראל מזהירים: "ניאלץ לבטל את הפרויקט וחפים מכל חטא ימשיכו לשלם בחייהם".
כביש 70 שבצפון הארץ מוגדר ככביש אדום וכמה ממוקדי הסיכון שהיו בו טופלו. קטע נוסף, בין ג'דידה ועד למרחק של כשני קילומטרים מצומת ג'וליס, הוגדר כמוקד סיכון והוחלט לבצע במקום עבודות בטיחותיות כדי להציל חיי אדם. לצורך ביצוע העבודות אושר תקציב של כ-21 מיליון שקלים.
העבודות במקום החלו אך הופסקו בצו מניעה זמני לאחר שבעלי הקרקע במקום, שני תושבי האזור, פנו לבית משפט השלום בעכו. בבקשה הם טענו כי הם מבקשים צו מניעה זמני כדי למנוע מחברת "נתיבי ישראל" לתפוס חלק קטן באדמה שלהם בטענה כי השטח הופקע ב-1957 אך היה שיהוי בתפיסת השטח, לא נעשה תכנון שיביא לצמצום הפגיעה בהם, לא נערך להם שימוע ולא שולמו להם פיצויים.
בבית המשפט טענו נציגי "נתיבי ישראל" כי החברה פועלת להרחבת הכביש ורוב השטח כבר הופקע בעבר ואין מניעה מתפיסת החזקה על האדמה. שבועיים לפני החלטת השופטת דנה עופר נהרג במקום רוכב אופנוע שהתנגש במשאית. השופטת הוציאה צו שאוסר על "נתיבי ישראל" לבצע את עבודות הבטיחות במקום וכמה ימים אחר כך רוכב אופנוע נפצע במקום באורח קשה.
ארז פרייס, מנהל יחידה באגף מוקדי הסיכון ב"נתיבי ישראל" אמר ל-ynet: "אל מול עינינו עומד דבר אחד - הצלת חי אדם. אם לא תתקבל החלטה שתאפשר ערך עליון זה, נאלץ לבטל את הפרויקט וחפים מכל חטא או אינטרס זר ימשיכו לשלם בחייהם".
מנכ"ל עמותת "אור ירוק", ארז קיטה, אמר: "יותר ממאה בני אדם נהרגים בממוצע בכל שנה באותם קטעי כביש אדום וצמתים מסוכנים ולכן כל עיכוב בשיפור התשתית במוקדי הסיכון מגדיל את הסכנה לתאונת דרכים. אסור להשתהות בביצוע התיקונים וכל יום שהנושא מתעכב חושף עוד ועוד ישראלים לסכנה של תאונת דרכים".