לא רק "פרו ורבו": מרכז ראשון למיניות האישה הדתית
מאינטימיות ועד אנטומיה, מלימוד על אברי הרבייה ועד הפילוסופיה של המיניות: מרכז חדש וראשון מסוגו, המבקש לעסוק בנשיות על כל רבדיה, מבשר את השינוי הבולט שעבר השיח על מיניות בחברה הדתית: "ההתייחסות ביהדות למיניות היא ממקום מאוד בריא, מאוד שלם, וככה זה אמור להיות"
מרכז ראשון למיניות האישה במגזר הדתי, נפתח לפני כשבוע – ומציע בשבעת חלליו עיסוק בנשיות על כל רבדיה: מאינטימיות ועד אנטומיה, מלימוד על אברי הרבייה ועד הפילוסופיה של המיניות.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"התהליך מתקיים כבר כמה שנים", אומרת עליזה גינזבורג, ממנחות מרכז "פעימה", לאולפן ynet. "כל השיח המיני והנשי בקרב הציבור הדתי עלה לווליומים מאוד גבוהים וחזקים. זה כבר לא מה שהיה בעבר, כאשר כל נושא הגוף והנשיות היה מושתק, מצועף... הלוט הוסר, היום יש דיבור בגובה העיניים והמרכז הזה בעצם מציע חוויה שלא רק מדברת על מיניות ונשיות - אלא ממש מנגישה אותה; ממחישה אותה".
קראו עוד בערוץ היהדות:
- ברחוב החרדי לא מתרגשים: "הצהרה נבובה וריקה מתוכן"
- אל תגידו "אצלנו אין": גם חרדיות צנועות מוטרדות/ פייגי שטרן
- מכתב הרבנים לטראמפ: "אתה מממש את חזון הנביאים"
מה שהיה פעם נלחש בחדרי חדרים, הופך היום לשיח פתוח בשל דרישה מהשטח. לא לחישה, כי אם מרכז ויזואלי שמציע - כך לדברי גינזבורג - חוויה חושית מוחשית; מסע אישי, פנימי וחווייתי בכל מה שקשור לתחום הנשי".
לדברי גינזבורג, "מרגש לראות עד כמה הנושא הוא פשוט בדמנו כולנו, ועד כמה הוא קורם עור וגידים". כל אחד משבעת החללים מדבר על תחום אחר שקשור בנשיות. "יש חדר שנקרא "פריחה". הוא מעוצב כמו גינה פורחת, ומציב את גוף האישה במרכז".
את אומרת שהשיח במגזר הדתי השתנה, במה זה מתבטא?
"קודם כל, בעצם העובדה שיש שיח. לפני כן או שלא היה, או שהיה מודחק, או שהיה עקום. כרגע יש שיח".
מקווים לראות גם חרדיות
גינזבורג קובעת כי השיח של "פרו ורבו" לא היה השיח היהודי מעולם. "ההתייחסות ביהדות למיניות היא ממקום מאוד בריא, מאוד שלם, וככה זה אמור להיות. יכול להיות שפה ושם היו נפילות בדרך, אבל זה מקום אחדותי של איש ואישה".
המרכז אגב, מקווה להגיע לנשים גם ממגזרים אחרים – כולל זה החרדי. "כשאישה נכנסת לתוך המרכז, היא לא רק מדברת את הנשיות אלא ממש רואה את זה בפועל, ועוברת תהליך של כמה שעות שבו יש הבנה ופירוק של כל הנושא שקשור לנשיות – בין אם בהקשר הבין-דורי, ובין אם בהקשר של גוף, של מהות".
זה בא לפצות, מן הסתם, על איזשהו חוסר. אילו חסכים יש לאישה מהמגזר הדתי בשונה מאישה במגזר החילוני?
"אני לא חושבת שיש שוני גדול בין המגזרים, ולדעתי גם המגזר הכללי יכול בהחלט להקים לעצמו מרכז כזה או להגיע למרכז הזה... כל אישה באשר היא יכולה להתחבר למה שקורה שם. אנחנו רוצים לייצר תודעה של התפעלות, של שמחה, של הכרת הטוב והתרגשות מהדבר הזה שנקרא אישה בהיבטיו השונים".