שתף קטע נבחר

 

נטפליקס עושה "שיימינג" לצופים שלה

נטפליקס צייצה כי 53 לקוחות צפו בסרט "נסיך חג המולד" בכל יום ב-18 הימים האחרונים - ועוררה זעם רב ברשת, בשל המעקב אחר הרגלי הצפייה של כל לקוח. בדו"ח השנתי שלה נכתב כי לקוח מאוסטרליה צפה בסרט "מדגסקר 3" לא פחות מ-352 פעמים השנה

"ל-53 האנשים שראו את הסרט 'נסיך חג המולד' כל יום במהלך 18 הימים האחרונים: מי פגע בכם?" כך צייצה השבוע נטפליקס בטוויטר ועוררה זעם ברשת על כך שהחברה יודעת באילו תוכניות כל לקוח צופה וגם מפרסמת את הנתונים - אם כי ללא שם הלקוחות. הציוץ עצמו הפך לוויראלי וצבר למעלה מ-400 אלף סימני "אהבתי" וגם יותר מ-100 אלף שיתופים.

 

הטריילר לסרט של נטפליקס

הטריילר לסרט של נטפליקס

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בנטפליקס מיהרו להגיב לציוץ, שעורר זעם, כיוון שהחברה אוספת מידע על הרגלי הצפייה של כל לקוח. בהודעה של החברה נכתב כי הפרטיות של הלקוחות חשובה מאוד לנטפליקס. עוד נכתב בתגובת החברה כי "המידע מייצג את מגמות הצפייה הכוללות, ולא את פרטי הצפייה האישיים של אנשים ספציפיים".

 

הציוץ וחלק מהתגובות, וגם התגובות לתגובות
הציוץ וחלק מהתגובות, וגם התגובות לתגובות

 

אבל לא רק ל-53 הלקוחות, שראו את "נסיך חג המולד", עשתה נטפליקס שיימינג. בדו"ח השנתי שלה נכתב כי לקוח באוסטרליה צפה בסרט "מדגסקר 3" לא פחות מ-352 פעמים במהלך שנת 2017. לקוח אחר ראה את הסרט "שודדי הקאריביים: קללת הפנינה השחורה" בכל יום במהלך שנה שלמה - כלומר 365 פעמים.

 

לנטפליקס, כך על-פי הדו"ח, יש יותר מ-109 מיליון לקוחות ב-190 מדינות ברחבי העולם. הם צופים 140 מיליון שעות של סדרות וסרטים מדי יום, כולל סדרות מקוריות של נטפליקס, סרטים דוקומנטריים ועוד. בהודעה לעיתונות של נטפליקס, נכתב כי בסך הכל צופים הלקוחות במשך מיליארד שעות מדי שבוע.

סיכום שנה של נטפליקס ()
סיכום שנה של נטפליקס

עם פרטים על לקוחות בודדים ()
עם פרטים על לקוחות בודדים

 

טרבור טיים, מנכ"ל הקרן לחופש העיתונות, הוא אחד הגולשים שהגיבו לציוץ של נטפליקס. הוא העלה כמה שאלות בחשבון הטוויטר שלו: "לכמה עובדים יש גישה להרגלי הצפייה של אנשים? מה העונש לפרסום נתונים על לקוחות? ולמה הם בכלל עושים 'שיימינג'?".

 

למעשה נטפליקס אינה החברה הראשונה שעושה "שיימינג" ללקוחות שלה. קדמה לה חברת שירותי המוזיקה ספוטיפיי, שפרסמה שלטי חוצות שבהם היא חשפה הרגלי שמיעה של לקוחות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים