נוסעת ובתה נתקעו בתא מטען: החברה הציעה כרטיסיות חינם - ותיאלץ לפצות ב-2 מיליון ש'
פרסום ראשון: אם לשתיים ביקשה מנהג "אגד תעבורה" להמתין עד שתוציא עגלת תינוק מבטן האוטובוס. הוא החל לנסוע כשהאם והתינוקת בתא, ובתה בת ה-3 לבד בתחנה. החברה הציעה פיצוי סמלי, האישה תבעה וזכתה ב-2.1 מיליון שקל. אגד תעבורה: "הכנסנו מערכות בטיחות מתקדמות"
אישה שנתקעה בתה התינוקת בתא מטען של אוטובוס "אגד תעבורה" שהחל לנסוע, בזמן שבתה בת השלוש נשארה לבדה בתחנה בעיר אלעד - תקבל פיצויים בסך 2.1 מיליון שקל. כך נודע ל-ynet. בתחילה הציעה החברה לפצות את הנוסעת בשתי כרטיסיות חינם, אולם לאחרונה הסתיים ההליך המשפטי בהסדר פשרה שאושר על ידי שופט המחוזי בירושלים אלכסנדר רון.
האירוע הדרמטי התרחש בחורף 2009. האם, אז בת 23, הגיעה לאלעד באוטובוס עם שתי הילדות – בת 3 ובת שנה. כשירדה ביקשה מהנהג להמתין לה עד שתוציא מתא המטען את עגלת התינוקת. היא העמידה את בתה הבכורה על המדרכה, אחזה בידה האחת בתינוקת ורכנה אל תוך תא המטען. בשלב זה החל הנהג בנסיעה כשתא המטען פתוח.
על פי התביעה שהגישה, לאם היה שבריר שנייה להחליט מה לעשות: לקפוץ עם התינוקת מהתא אל בתה בת השלוש שנשארה לבדה בלילה בתחנת האוטובוס, או להישאר ולחכות שהנהג יעצור. מחשש לחיי התינוקת שעליה המשיכה האם עד שהאוטובוס עצר בתחנה הבאה, כשאיש מיושבי האוטובוס לא שמע את זעקותיה. כאשר האוטובוס עצר עלתה האם בבכי לבקש עזרה. כמה נוסעים רצו לתחנה הקודמת והחזירו את בתה שנותרה מבוהלת לבדה.
אגד תעבורה חקרה את המקרה וקנסה את הנהג, אולם דחתה את דרישת האם לפיצוי כספי בסך 30 אלף שקל, ובמקום זאת כאמור הציעה לאם שתי כרטיסיות חינם.
באמצעות עו"ד גיל בן ארי הגישה הנוסעת תביעה נגד אגד תעבורה, והיא הופנתה להערכה פסיכולוגית שקבעה שהיא מתמודדת עם פוסט טראומה. הנוסעת טענה שמדובר ב"תאונת דרכים" שבה נפגעה פיזית ונפשית. גם בית המשפט מינה מומחית שאישרה שהאם סובלת מתסמונת פוסט טראומטית כתוצאה מן האירועים, המקנה לה נכות זמנית של 50%. במקביל הכיר בה גם ביטוח לאומי כנכה הסובלת מפוסט טראומה.
על פי הפשרה נקבע שהאם תקבל 2.1 מיליון שקל: 800 אלף שקל ישולמו לה על ידי ביטוח לאומי והיתרה הוטלה על אגד תעבורה, שתשלם באמצעות חברת הביטוח איילון.
עו"ד בן ארי: "זה מקרה קלאסי שבו אסור לנפגע או למשפחתו לנחש מה סכום הפיצויים. יש צורך בהערכת מומחה רפואי על מנת לבצע חישובים נכונים".
מאגד תעבורה נמסר בתגובה: "מדובר במקרה מצער וחריג שאירע בשנת 2009, ומאז כבר נכנסו לשימוש מערכות בטיחות מתקדמות שמספקות התרעה לנהג. תפקיד המערכות לצמצם ואף למנוע מקרים בעייתיים מסוג זה. בדומה לכל בעל רכב, אגד תעבורה מבוטחת בביטוח חובה לכיסוי נפגעי גוף. חברת הביטוח, שביטחה את אגד תעבורה באותה התקופה, היא זו שניהלה את המו"מ ואת ההליך המשפטי מול הנוסעת".