"שתפו": פייסבוק נאבקת במתחננים לשיתוף
תופעת ה"אינגייג'מנט בייט" - בה מנהלים של עמודי פייסבוק לא בוחלים באמצעים כדי לעורר מעורבות של המשתמשים עם הפוסטים שלהם, היא המלחמה החדשה של הרשת החברתית
"שתפו בכל הכוח!": פייסבוק יוצאת למלחמה נגד תופעה חדשה-ישנה, אותה היא מכנה "אינגייג'מנט בייט". הלכה למעשה מדובר בפוסטים שעולים לרשת החברתית ולא בוחלים באמצעים - הן מילולית והן בצורה של תשורות והבטחות לגולשים, כדי לעודד אינגייג'מנט עם התוכן.
אינגייג'מנט היא המילה שמתארת את סך התגובות של משתמשים לפוסטים ברשת החברתית - לייקים, רגשונים, שיתופים וכמובן תגובות בפוסט. עבור כל עמודי התוכן ברשת - בין אם הם ממומנים ובין אם לא - מספרים גבוהים של אינגייג'מנט מעידים על עניין מצד המשתמשים. במסגרת התופעה המכונה "אינגייג'מנט בייט" (בייט במובן של פיתיון, ממש כמו עם "קליק בייט"), מנהלים של עמודי פייסבוק מבצעים שורה של פעולות שנועדו לעודד את מעורבות המשתמשים האחרים.
משפטים דוגמת "כל לייק שלכם שווה דולר", "שתפו כדי שהוא יחיה" ואפילו הבטחות דוגמת "תייגו ושתפו כדי לזכות בטיול עם כל החברים" - הם דוגמאות שאנו נוטים לראות בגלילת הפיד של הרשת החברתית כל הזמן, ובסוגים שונים של עמודים. עכשיו, פייסבוק מחליטה ללכת ראש בראש נגד התופעה הזאת, באמצעות שיפצורים קטנים שהיא עושה באלגוריתם שלה.
הרשת החברתית הודיעה היום (יום ב') במסגרת פוסט בבלוג הרשמי שלה כי בכוונתה להטיל סנקציות על עמודים שמאמצים טקטיקות של אינגייג'מנט בייט, ובעצם כך מייצרים נתונים לא מאוד אורגניים בנוגע לביצועי הדפים שלהם. ההשפעה המיידית עבור מנהלי עמודים שנוקטים בשיטות אלה היא דעיכה במספרי ה-Reach של העמוד, כלומר - חשיפה פחותה מול משתמשים.
הרשת החברתית הפופולרית חותמת את הפוסט בהמלצה חמה למנהלי עמודים: המשיכו ליצור תכנים רלוונטיים ומעניינים מבלי להשתמש בטקטיקות ובמניפולציות שונות כדי לגרור מעורבות משתמשים.