שתף קטע נבחר
 

האיחוד האירופי: אובר היא חברת מוניות - לא טכנולוגיה

בית המשפט של האיחוד האירופי פסק כי חברת אובר "מחברת בין אינדיבידואליים לנהגים לא-מקצועיים, ומכוסה על ידי השירותים של תחום התחבורה". לפיכך, מדינות האיחוד יוכלו לדרוש מנהגיה את אותם היתרים ואישורים הנדרשים מנהגי המוניות. אובר: "הפסיקה לא תשנה את המצב הקיים"

חברת אובר נותנת שירות תחבורה, ולא טכנולוגיה, ועל כן ממשלות האיחוד האירופי יהיו זכאיות לדרוש מנהגי אובר את אותם היתרים ואישורים הנדרשים מנהגי מוניות. כך קבע היום (ד') בית המשפט של האיחוד.

 

למרות פסיקת בית המשפט, אובר קיוותה להמשיך להיחשב שירות מידע בלבד, המחבר בין נהגים לנוסעים. על פי הצהרת בית המשפט, "השירות שמספקת אובר מחבר בין אינדיבידואליים לנהגים לא-מקצועיים, ומכוסה על ידי השירותים של תחום התחבורה". כתוצאה מכך, מדינות האיחוד "יכולות לבצע רגולציה על פי תנאי מתן השירות".

 

לדברי השופטים, אובר מספקת "יותר משירות תיווך. האפליקציה משפיעה באופן ברור על התנאים בהם הנהגים מספקים את השירות שלהם". כתוצאה מהפסיקה, אובר גם תצטרך להתייחס לנהגים שלה יותר כמו לעובדים.

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

אובר: הפסיקה לא תשנה את המצב הקיים

אובר נכנסה לאירופה לפני חמש שנים, ומאז היא מנהלת מאבקים מול מגוון איגודי מוניות ברחבי היבשת, שטוענים כי החברה צריכה לעמוד באותן דרישות שחברות המוניות עומדות בהן. הפסיקה מגיעה שלוש שנים לאחר שנהגי חברת המוניות Elite Taxi בספרד פנו לבית משפט בברצלונה, ולאחר מכן הגדילו ופנו גם לבית המשפט הגבוה ביותר באיחוד האירופי.

 

"הפסיקה לא תשנה את מצב העניינים ברוב המדינות באיחוד האירופי בהן אובר כבר פועלת תחת חוקי התחבורה", מסרה דוברת מטעם אובר. "זה ראוי לפקח על שירותים כמו אובר, ואנחנו מתכוונים להמשיך בדיאלוג עם ערים בכל רחבי אירופה", לדבריה.

 

איגוד עובדי התחבורה האירופי בירך על הפסיקה ואמר כי "מדובר בחדשות טובות מאוד ללקוחות ולעובדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים