פרנקנשטיין בעיפרון: האומנית שהעירה את המפלצת
200 שנה חלפו מאז נכתב "פרנקנשטיין", סיפורו של המדען שיצר יצור חי-מת מחלקי איברים. לציון המאורע, האומנית מאיה אטון הוציאה יומן שכולל 80 רישומים מרהיבים שיצרה בעפרון - כולם בהשראת סיפורה המפלצת הידועה
הסופרת מרי שלי הייתה בת 19 בלבד כשבראה את הרופא השאפתן פרנקנשטיין, שערבב כמה חומרים, הוסיף חלקי גופות של אנשים ובעלי חיים - ויצר את המפלצת החיה-מתה שנדונה לבדידות, סבל וייסורים בשל מראה החיצוני. 200 שנה חלפו מאז נכתב הרומן האיקוני "פרנקנשטיין", שנחשב לחלוץ המדע הבדיוני וכונה פרומתיאוס המודרני.
האומנית מאיה אטון החליטה לציין את היומולדת העגול של הספר, ויצרה יומן שנתי-שבועי בשם "2018", המורכב מ-80 רישומי עיפרון - כולם בהשראת פרנקשנטיין. התוצאה היא יומן, שהוא למעשה גם ספר-אמן. כל חודש לובש נושא אחר, כשלמשל נובמבר - חודש הולדתו של היצור, חוזר בזמן לשנת יציאת הספר - 1818. הציצו בכמה מן העבודות שביומן, בתוספת הסברים של האומנית על המחשבה הגלומה מאחוריהם.
תמונה הלקוחה מספר אנטומיה ישן, מתייחסת לעניין הגובר של פרקנשטיין בחלקי גופות, מתוך אובססיה להקים לתחיה גוף מת.
עוד רישום בהשראת הילדות - ייצוג של שלב התמימות.
הפלס בין האצבעות מסמל את המתח בין ההשתוקקות למדע ולסדר, לרגע בספר בו הכל מתחיל להשתבש.
חודש אפריל מתייחס לאביב דרך הגוף הנשי והפריחה. הטווס שנחתך בתחילתו ובסופו מסמן את המתח שיוצר הנושא הזה בספר.
הגלובוס המפונצ'ר מסמן את רגע השיבוש בספר - הרגע שבו גבר בורא מפלצת שממיטה עליו אסון.
השקת היומן "2018" תתקיים מחר (ה') בגבעון פורום לאומנות שבתל אביב.