שתף קטע נבחר

העומס בנתב"ג: טרמינלים יורחבו וטרמינל נוסף ייבנה לטיסות פנים

עד לא מזמן סברו כי רק בשנת 2030 יעברו בנמל 30 מיליון נוסעים, אולם כעת מעריכים כי התחזית תתממש כבר ב-2024. כך נערכים להתמודד עם העומס

התוכנית להרחבת טרמינל 3 ()
התוכנית להרחבת טרמינל 3

נתוני תנועת הנוסעים בנתב"ג שוברים את כל התחזיות וכבר עכשיו ברור כי התחזית לפיה ב-2030 יעברו בנמל התעופה בן גוריון 30 מיליון נוסעים תתממש מוקדם מהצפוי - כבר ב-2024. השבוע, בלי כל מסיבות, עבר בנתב"ג הנוסע ה-20 מיליון, כאשר 2017 מסתיימת עם גידול של כ-17% בהשוואה ל-2016.

 

נתב"ג: אוהל ענק יוקם לבידוק הביטחוני

 

התחזית היא שב-2018 יעברו בנתב"ג מעל 23 מיליון נוסעים. נוכח הגידול, כאשר כבר עכשיו יש בקשות לתוספת של 7,000 "סלוטים" (תיאום חלונות לטיסות) לקיץ 2018, נערכים ברשות שדות התעופה עם תוכנית להתאמת התשתיות.  

 

העומס המפתיע של חודש נובמבר 2017    (צילום: ניצן דרור)

העומס המפתיע של חודש נובמבר 2017    (צילום: ניצן דרור)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

התוכנית המקיפה של רשות שדות התעופה, בעלות של 5 מיליארד שקלים, היא להרחיב את הבניין הקרקעי בטרמינל 3, להוסיף לו 86 דלפקי בידוק ותהליכי צ'ק אין עצמאי. אזור הבידוק הביטחוני לכבודת היד יורחב ב־6 מכונות בידוק נוספות תוך הכנסת שיפורים טכנולוגיים וביומטריים. בנוסף, בשבועות הקרובים יתווספו לטרמינל 3 עוד 8 שרוולי יציאה למטוסים ושני שערי יציאה לאוטובוסים עם פתיחת הזרוע הרביעית.

 

בשל הגידול בטיסות הלואו קוסט והתחזית להכפלת מספר הנוסעים בטרמינל 1 מ-1.4 מיליון השנה לכ-3 מיליון נוסעים (יוצאים) כבר ב-2019, יתווספו לו דלפקי רישום לטיסה, יורחב אזור הבידוק לכבודת היד וכן יתוגברו עמדות ביקורת הגבולות ומספר שערי היציאה למטוסים.

נוסעים בנתב"ג (צילום: ענר גרין) (צילום: ענר גרין)
נוסעים בנתב"ג(צילום: ענר גרין)
 

פינוי אזור המטענים הקרוב לטרמינל 1 יאפשר את הגדלת קיבולת הנוסעים של הטרמינל לטיסות פנים ולגידול הצפוי עם סגירתו של שדה דב. התוכנית לטווח הארוך יותר היא שטרמינל 1 יהיה טרמינל עצמאי לגמרי לטיסות לואו־קוסט, והנוסעים בטיסות אלה גם יצאו ממנו וגם ייכנסו לישראל דרך טרמינל זה. זאת כאשר לטיסות הפנים־ארציות ייבנה טרמינל נפרד.

  

הגידול בתנועת הנוסעים לישראל וממנה הוא תוצאה ישירה של מדיניות השמיים הפתוחים שהוביל שר התחבורה ישראל כץ. "אנו מחויבים להאצת הפיתוח של נתב"ג כדי למנוע מצב בו שער הכניסה והיציאה האווירי העיקרי של מדינת ישראל ייסתם ב'פקק' של נוסעים ומטענים. התוכנית תיתן מענה לצורכי נתב"ג המיידיים ולמענה לתנועת הנוסעים הגוברת", אמרו אתמול ברשות שדות התעופה.  

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים