שתף קטע נבחר

הטיסה בוטלה, ארקיע השאירה את הנוסעים בגשם: "זלזול חמור"

בית המשפט פסק לטובת נוסעים שתבעו את החברה שלא דאגה להם להסעה חלופית או למקום לינה לאחר שטיסתם לאילת התבטלה בלילה בשל מזג אוויר סוער. אחד התובעים: "הקפטן אמר לי איש איש לנפשו". הנוסעים, בהם נשים בהריון, נשארו בגשם מחוץ לטרמינל הנעול. ארקיע: "עוגמת הנפש נבעה מכוח עליון"

 

 

סיוט בחסות ארקיע    (צילום: אלי סגל)

סיוט בחסות ארקיע    (צילום: אלי סגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בית המשפט לתביעות קטנות באילת פסק ביום שני כי חברת ארקיע תפצה נוסעים שטיסתם משדה דב לאילת התבטלה בשל מזג אוויר סוגר, זאת משום שלא דאגה להם למזון, שתייה, להסעה חלופית או למקום לינה, ואף הותירה אותם בגשם מחוץ לטרמינל שנסגר. השופט מתח ביקורת חריפה על חברת התעופה וקבע כי התנהלה תוך "זלזול חמור" בנוסעים.

 

מדובר בטיסה שהייתה אמורה להמריא בחודש דצמבר אשתקד בשעה ב-20:55. מזג האוויר היה סוער וההמראה נדחתה. לבסוף, בשעה 23:30 עלו הנוסעים למטוס, אך הטיסה עדיין לא המריאה ולקראת השעה 1:00 הטייס הודיע שבשל מזג האוויר הסוער הטיסה בוטלה.

 

בשלב הזה ארקיע הייתה צריכה לדאוג להסעה חלופית לאילת באוטובוסים או למקום לינה לנוסעים, אך לא עשתה זאת. גרוע מכך, הטרמינל נסגר ולא פתחו אותו שוב עבור הנוסעים, בהם גם אישה בהריון מתקדם, שנותרו בגשם בחוץ. מנהלת מחברת ארקיע שנכחה במקום דווקא כן נכנסה פנימה - ונעלמה.

 

בראיון לאולפן ynet סיפר אמנון שפר, אחד מהתובעים, על הרגעים שבהם הבינו הנוסעים כי הם תקועים בגשם מחוץ לטרמינל: "ירד גשם עם רוח צולבת, כולנו היינו רטובים, היו איתנו נשים בהריון מתקדם ואמהות עם תינוקות על הידיים שביקשו ממנהלת המשמרת של ארקיע להיכנס ולשבת בתוך הטרמינל, כי הוא יבש, והיא אפילו לא הגיבה. היא נכנסה, סגרה את הדלת ויותר לא ראינו איש מצוות ארקיע.

מטוס של חברת ארקיע (צילום: יגאל אוחנה) (צילום: יגאל אוחנה)
מטוס של חברת ארקיע(צילום: יגאל אוחנה)
 

"ראיתי את שני הטייסים שעמדו בחוץ והמתינו למונית. פניתי לקפטן וביקשתי ממנו שינסה מול הנהלת ארקיע שלפחות יסדרו לנו אוטובוס לאילת או אמצעי לינה שהרי לא ישאירו אותנו באחת וחצי בלילה באמצע גשם וסערה ללא פתרון". אך לא רק שלא הגיעו אוטובוסים גם שתייה ומזון לא הוצעו לנוסעים. "גם לא כוס מים", סיפר שפר, "גם לא כריך, במשך חמש וחצי שעות, כלום, כלום.

 

"הקפטן חזר אליי ואמר לי: 'לא איש בשורות אני, הנהלת ארקיע לא נותנת כלום, לא אוטובוס, לא לינה, לא שום דבר, איש איש לנפשו'. אז לקחנו מונית שעלתה לנו הרבה כסף ונסענו לאילת. כשביקשתי מארקיע החזר על עלות המונית הם דחו את בקשתי בתשובה מחוצפת שיתנו לי תשובה רק בעוד עשרה שבועות.

 

"השופט נזף חמורות בארקיע ופסק לנו פיצוי של 7,000 שקל, למעשה היינו שלושה - אני, רעייתי חיה ובתי אסנת - הוא פסק לכל אחד מאיתנו 2,000 שקל פיצוי ועוד אלף שקל הוצאות משפט, סך הכל 7,000 שקל קיבלנו". השופט קבע בהחלטתו כי ארקיע הייתה צריכה להיערך (עם אוטובוסים) לאפשרות של ביטול הטיסה בגלל שמזג האוויר לא היה סוער באופן מפתיע. השופט קבע כי ארקיע הייתה צריכה לדאוג למקום לינה לנוסעים. הוא קיבל את טענת התובעים כי לא הגישו להם מזון ושתייה במשך כחמש שעות.

 

השופט: "ציפיתי להתנצלות - אך היא לא נשמעה"

השופט גם מתח ביקורת על כך שלא פתחו עבור הנוסעים את הטרמינל והשאירו אותם בחוץ בגשם: "הותרת הנוסעים מבלי לדאוג שהם יהיו מוגנים מפני תנאי מזג האוויר הקשים תחת קורת גג מבטאת בעיני זלזול חמור ומשמעותי בנוסעים, ותהא הסיבה אשר תהא לסגירת הטרמינל". עוד כתב: "מתקבלת תמונה של התנהגות מזלזלת מצדג הנתבעת (ארקיע) כלפי התובעים ושאר הנוסעים"

 

השופט הוסיף כי "ההתנהלות המזלזלת לא הסתיימה לטעמי רק במה שהתרחש בטרמינל, אלא גם כאשר פנו התובעים אל הנתבעת וקיבלו ממנה מענה כי תשיב לפנייתם בתוך 10 שבועות. גם בדיון היום ציפיתי לשמוע מנציגת התביעה התנצלות לפני התובעים בגין ההתנהלות האמורה, אך התנצלות כזו לא נשמעה".

 

מחברת ארקיע נמסר היום בתגובה כי "מזג אוויר חריג לא איפשר נחיתה ביעד באותו לילה והטיסה חזרה למקום ממנו יצאה ובוטלה, כפי שקורה מידי יום באירופה ובכל העולם בעשרות טיסות. אנו לומדים את פסק הדין החריג ובכל מקרה וללא קשר משפטי מצטערים על עוגמת הנפש של הנוסעים, שכאמור, נבעה מכוח עליון של מזג אוויר".

 

בהכנת הכתבה השתתפו ניר (שוקו) כהן, אלכסנדרה לוקש, שירי הדר, מאיר אוחיון ואסף רוזן
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאיר אוחיון
מטוס חברת ארקיע
מאיר אוחיון
מומלצים