"לא נסכן את חיי השליחים": כך מתכוננים מערכי המשלוחים לסערה
מכוניות במקום טוסטוסים, חליפות סערה וחרמוניות, ספיישלים של מרק בתפריט והרבה יותר שליחים במשמרת: כך מתכוננים מערכי המשלוחים לסערה הצפויה
החורף הסתער עלינו, ובזמן שכולנו מצפים בסקרנות (ואולי גם בחרדה) למה שהסערה המובטחת עומדת לחולל כאן בסוף השבוע, יש מי שנערך למזג האוויר בקפידה.
ברשת "ג'פניקה" נערכים עם הזמנה כפולה של חומרי גלם ליום חמישי וליום שישי, זאת על סמך הצפי לגידול של בין 20% ל40% אחוזים בכמות ההזמנות, "בדיוק כפי שהיה בשנים קודמות", מוסר מנכ"ל הרשת, גדי בנוליאל.
עבור השליחים האמיצים ששובצו לעבודה דווקא בסופ"ש הזה, פתחו ברשת עמדות עם שתייה חמה ומרקים, ואת המשלוחים מתכננים ב"ג׳פניקה" לפצל בין אופנועים לרכבים. אם וכאשר תהיה החמרה במזג האוויר, למשלוחים יצאו אך ורק מכוניות המשלוחים של החברה.
לדבריו של בנוליאל "הרשת תיגברה מערך כוח האדם במרכז ההזמנות, ודאגה להגדיל את כמות השליחים בכל אחד מהסניפים. כמו כן פרסמנו הנחיה גורפת להפסיק את מערך המשלוחים במידע ותנאי מזג האוויר יהוו סכנה לחיי השליחים".
ברשת r2m הפועלת בתל אביב ("בראסרי", "קופי בר", "דליקטסן") ומחזיקה במערך משלוחים מפואר ופעיל במיוחד, שריינו שתי מכוניות לכל אחת מהמסעדות שעושות משלוחים. "אנחנו מתארים לעצמנו שהביקוש יעלה על היכולת לספק את המשלוח, אבל אנחנו עושים ככל יכולתנו כדי להגיע לכל מי שנוכל ומבלי לסכן את חיי השליחים שלנו. אם נראה שהסערה אכן משמעותית, לא נסכן את העובדים ברכיבה על קטנועים, ונצמצם משמעותית את השירות", כך נמסר מהנהלת הרשת.
ב"פיצה האט" תיגברו את הסניפים עם 50 רכבי משלוחים נוספים, וציידו את השליחים בחליפות סערה ובחרמוניות. ענבל שטרן, מנהלת השיווק של הרשת מסרה כי "לקראת הסופ"ש החורפי המתוכנן אנו צופים עלייה של כ-30% בהזמנות משלוחים מול סופ"ש רגיל, לכן תגברנו את מערך השליחים בחרמוניות, חליפות סערה וכפפות. גם מערך ההזמנות עצמו תוגבר בכוח אדם וגם כמות חומרי הגלם בסניפים הוכפלה".
לדבריו של איתן טרבלוס, הבעלים של רשת "אגאדיר": "הרשת תגברה את מערך המשלוחים עם מכוניות על מנת להבטיח את ביטחונם של השליחים בתנאי מזג האוויר הקשים. כל השליחים יצוידו בחליפות סערה ובכפפות תרמיות וייערך רענון נהלים מקיף לכל השליחים. שליחי "אגדיר" יצוידו בתיקים מיוחדים על מנת להבטיח את הגעת האוכל כשהוא חם. גם כמות חומרי הגלם שנשלחו לסניפים הוכפלה, זאת בשל הצפי לגידול של כ-50% במספר ההזמנות מיום רגיל".
בטיימינג מושלם השיקה רשת "הסושיה" שירות חדש של "סושי דרייב" - במסגרת השירות הלקוחות שמבקשים לבצע הזמנת טייק אווי בטלפון, יקבלו את ההזמנה עם נציג המסעדה, אשר יגיע עד לרכב של הלקוח עם המשלוח.
בשלב הזה השירות קיים רק בסניף "הסושיה" ברחובות, והוא נועד לפתור את בעיות החנייה ואת הסיכוי להירטב בדרך לאיסוף ההזמנה.
רשת "WokAway" האסייתית מתכננת לעטוף בשקית ניילון נפרדת כל מנה על מנת לשמור על החום, ומתחייבת לספק את המשלוחים בתוך צידניות. כמו כן, צוות המשלוחים תוגבר והוכפל בסוף השבוע הקרוב, והשליחים יעברו תדריכי בטיחות על נסיעה בטוחה במזג אוויר סוער.
גם ברשת החומוסיות "כספי" המשלוחים יארזו באריזה כפולה (שקית ניילון ושקית נייר) על מנת לשמור על האוכל חם. במסעדות "HIRO" של השף ישראל אהרוני מתכוננים לסוף שבוע עמוס הזמנות של מרק ראמן חם. בשביל לשמור על בטיחות השליחים גויסו המכוניות הפרטיות של העובדים. בכל מכונית יהיו שני שליחים, כשאחד אמור לספק את המשלוח לדירה, בעוד השני ימתין ברכב בשביל למנוע עיכוב כתוצאה מחיפוש חנייה ברחובות תל אביב.