מלך השטח דלף לרשת: מרצדס G החדש
תמונות ראשונות של רכב השטח המיתולוגי של מרצדס דלפו לרשת. העיצוב החיצוני כמעט ללא שינוי, מכאנית מדובר ברכב חדש לגמרי
רכב השטח האייקוני של מרצדס כמעט ולא השתנה מאז הושק לראשונה ב-1979. גם הדגם החדש שומר על המראה הקובייתי והמזוהה של קודמו עם שינויים קלים ביחידות התאורה ולא הרבה מעבר. מי שבנה על מקדם גרר משופר, יתאכזב. מי שאהב את המראה המסוקס והאגדי, לרבות דלת תא מטען עם גלגל חלופי "כמו פעם", ישמח לגלות כי דבר לא באמת השתנה.
הפרטים אותם חושפת היצרנית נוגעים למכלולים החשובים באמת, אלה שמתחת לחזות הדומה. ה-G ימשיך להתבסס על שלדת סולם, אך זו תוכננה מחדש ויחד עם שימוש בחלקי מרכב מאלומיניום אמורה להביא להפחתה של כ-160 ק"ג במשקל העצמי.
המתלה הקדמי עבר מתצורת סרן קשיח למיתלים עצמאיים שתוכננו במיוחד עבור ה-G ואמורים, מלבד השיפור בהתנהגות הכביש, לעמוד בעומסי נהיגת שטח אגרסיבית מאי פעם. המתלה האחורי נותר בתצורת סרן חי. מהלך המתלה עומד על 18.5 ס"מ מלפנים ו-22.4 ס"מ מאחור וגם זוויות הגישה והנטישה נותרו ללא שינוי (30/31 מעלות בהתאמה). מרווח הגחון לעומת זאת גדל במעט ל-24.1 ס"מ מרשימים.
גם מערכת ההנעה עברה שינוי - עם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית (שבעה הילוכים בעבר) ותיבת העברה עם הילוך כוח ביחס קצר יותר (1:2.93 לעומת 1:2.1 בדגם היוצא) ואפשרות לשילוב תוך כדי נסיעה במהירות של עד 40 קמ"ש.
כבעבר יוצעו שלוש נעילות דיפרנציאל (מרכזית, אחורית וקדמית), אבל נוסף מצב נהיגת שטח טכני ייעודי (G-מוד) בבורר הנהיגה. בעת שילובו (לאחר שילוב להילוך כוח ונעילה של כל הדיפרנציאלים) הוא משנה את כיול ההגה, הבולמים האדפטיביים, תגובת המצערת ותיבת ההילוכים. עוד צוין כי ה-G יצויד במערכת מצלמות היקפיות לסיוע בנהיגת שטח תובענית.
כפי שכבר פורסם, תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי עם שיפור במרחב הפנים לנוסעים, באיכות החומרים ואפשרות בחירה במגוון גדול של גוונים. בדומה לשאר דגמי המותג יש צמד מסכי "12.3 - האחד משמש כלוח מחוונים עם תצוגה משתנה לפי בחירת הנהג והשני כמסך תצוגה נשלט חוגה - פתחי מיזוג בהשראת צינור פליטה של מנוע סילון. ידית ההילוכים עברה ממיקום מקובל בין המושבים למוט מימין להגה ויחד עם בלם חניה חשמלי מספקים מקום לתא אחסון. ההגה בעיצוב שלוש צלעות כולל מתגים לבקרת שיוט במקום ידית מיושנת מימין.