26 מיליון טון: שיא מטענים בנמל חיפה ב-2017
במסגרת סיכום נתוני שנת 2017, דיווח נמל חיפה על שיא חדש בשינוע מטענים לשנה. עוד דווח על גידול במספר המכולות ששונעו בנמל
נמל חיפה מדווח על שבירת השיא הישראלי בשינוע מטענים לשנה - כמעט 26 מיליון טון (25,955,000), במסגרת סיכום נתוני שנת 2017. בנמל אף מציינים בגאווה כי השיא הקודם, משנת 2013, נקבע גם הוא בנמל.
A בחיפה: היאכטה-מפרשית הגדולה בעולם עגנה
מזיהום תעשייתי לשילוב של ת"א וברצלונה? התקווה של מפרץ חיפה
מבחינת הנתונים עולה כי חל גידול של 5% במספר המכולות ביחס לשנת 2016, ושל 10% ביחס לשנת 2015. מדובר בשיא של מספר המכולות עבור נמל חיפה - 1,340,028 מכולות TEU (מכולה תקנית באורך 20 רגל, Twenty-foot Equivalent Units). זאת, ביחס ל-1,270,405 TEU בשנת 2016 ו-1,215,940 TEU בשנת 2015.
גידול משמעותי חל גם בכמות המכולות המקומיות (יבוא ויצוא) ששונעו בנמל - 1,024,569 TEU, עלייה של 10% ביחס לשנת 2016 ושל 16% ביחס לשנת 2015, ובשינוע מטעני יבוא בתפזורת - מרמה של 1,539,000 טון בשנת 2016, ל-2,048,000 טון בשנת 2017 – עלייה של 33% (!). גם במטען כללי נרשמה עלייה של 6% – 611,000 טון בשנת 2017, לעומת 574,000 בשנת 2016.
בהנהלת הנמל אמרו כי מדובר בתוצר של עבודה מאומצת מצד העובדים וההנהלה, וציינו את תהליך ההתייעלות שעוד צפוי הנמל לעבור. לדבריהם, בשנה האחרונה הובילה חברת נמל חיפה, בראשות המנכ"ל מנדי זלצמן, התעצמות משמעותית ביכולות השינוע של מכולות, מטען כללי ומטען בתפזורת.
יו"ר דירקטוריון נמל חיפה אשל ארמוני: "השיא הזה הוא תוצאה של עבודה מאומצת, הן של ההנהלה והן של העובדים בנמל לאורך השנה. תהליך התייעלות משמעותי עדיין לפנינו, ואנחנו כבר נערכים אליו בשיתוף פעולה עם העובדים ועם ההסתדרות.
"בכוונתנו להיות בשנת 2021 נמל שמוביל חדשנות, מוריד מעצמו אבני ריחיים מיותרות ונכנס לתחומים חדשים ומניבים. רק כך נוכל להישאר תחרותיים ולספק לקהל לקוחותינו שרותים יעילים ומגוונים יותר".
במהלך השנה הופעלו בנמל חמישה עגורנים חדשים במסוף הכרמל, הקולט את אוניות הענק בקו M2. בסך הכל יש במסוף שמונה עגורני גשר לפריקה, ו-15 עגורני שער לשינוע המכולות באזור האחסנה. בנוסף, נכנסו לפעולה מלאה שלושה עגורנים ניידים, הגדולים מסוגם בישראל, לשינוע מטען כללי ומטען בתפזורת.
במהלך 2017 אף נבנתה ונחנכה מסילת רכבת שלישית למטענים, בתוך שטח הנמל, ושתי המסילות הוותיקות הוארכו.