נהגים בגט מאיימים בעיצומים בעקבות העלאת התשלום החודשי
חברת גט הודיעה על העלאת התשלום החודשי לנהגים ב-100 שקלים, וחלקם מנסים לארגן מחאה במסגרתה לא יתנו שירות בשבוע הקרוב בחלק משעות היום. בשלב זה מדובר בעשרות נהגים שישתתפו במחאה. החברה: "המסלולים משקפים דמי שימוש הוגנים"
לאחר שקיבלו הודעה מחברת גט כי העמלה שהם משלמים לחברה תעלה ב–100 שקל בחודש, חלק מהנהגים מאיימים היום (א') לא לתת שירות דרך האפליקציה במהלך השבוע הקרוב בחלק משעות היום. במקביל, ארגון נהגי המוניות, המשתייך להסתדרות הלאומית, הודיע כי בקרוב יוציא אפליקציה מתחרה שתוריד את עלויות הנהגים.
לנהגי גט הוצעו עד עכשיו כמה מסלולים, החל מתשלום חודשי של 200 שקל ובנוסף עמלה של 10% על כל נסיעה, ועד נסיעות ללא הגבלה בכל הארץ בתשלום חודשי בסך 1,000 שקל. אך כעת, כאמור, החברה הודיעה על העלאת התשלום ב-100 שקל בחודש לכל המסלולים.
יצוין, כי כאשר נכנסה החברה לשוק היא הציעה לנהגים מחיר נמוך משמעותית ממה שגבו מהם תחנות המוניות, אך לאחר ההעלאה האחרונה המחיר אותו משלמים הנהגים כ"דמי סדרנות" דומה לזה המשולם בשאר התחנות. בהודעה שקיבלו הנהגים טענה החברה שהעלאת המחיר נועדה להשקעה בפיתוח האפליקציה באמצעות חידושים כמו חשבונית דיגיטלית וביטול נסיעה.
נהגים רבים הביעו תרעומת על כך, וחלקם אף הגדילו לעשות וקראו בפייסבוק ובקבוצות סגורות בוואטספ לכל נהגי גט לא לתת שירות באמצעות האפליקציה בשבוע הקרוב בחלק משעות היום. עם זאת, נראה כי בשלב זה מדובר בעשרות נהגים בלבד שישתתפו במחאה מתוך כ-8,000 נהגי גט.
יהודה בר אור, יו"ר איגוד נהגי המוניות המאגד כ-52 תחנות מוניות בישראל, אמר ל-ynet כי הוא מבין את כעסם של נהגי גט, וקורא להם להצטרף לאיגוד כדי שיוכל לייצגם מול בעלי החברה.
ארגון נהגי המוניות בישראל, המשויך להסתדרות הלאומית והחל לפעול לפני מספר חודשים, הוציא היום הודעה בה קראו לנהגים "להפסיק להיות פראיירים של בעלי ההון", וטען כי בקרוב יוציא אפליקציה להזמנת מונית בכל המדינה שתוריד את דמי התיווך של הנהגים. יש לציין, כי האחרונה שניסתה להתחרות בגט - חברת ריידר, חדלה לפעול לפני מספר חודשים, לאחר שצברה חובות לספקים.
יצוין, כי לפי החלטת הממשלה שהתקבלה לפני כשבוע, תעריפי הנסיעה במוניות צפויים לעלות ב-2.8% החל מחודש מרס הקרוב, זאת לאחר שלפני כשנה הממשלה הורידה את המחירים, ונתקלה בהתנגדות קשה של נהגי המוניות.
מחברת גט נמסר בתגובה: "Gett משקיעה תקציבים משמעותיים בשדרוג הטכנולוגיה לטובת המשתמשים באפליקציה - הנוסעים והנהגים, ולייעול זמנם. Gett מעדכנת מסלולים ומחירים לנהגים בימים אלו ועושה זאת בצורה מידתית כפי שנהוג במגוון תחומים רחב במשק הישראלי. המסלולים המעודכנים משקפים את דמי השימוש ההוגנים והמשתלמים עבור הנהגים".