לחוואי מטקסס ושיפוצניק מר"ג - שלל טנדרים חדשים
אחת ההמכוניות הפופולאריות בארה"ב שורדת משברי דלק, תדמית מפוקפקת ואפילו רמת בטיחות צנועה ביחס לאחיותיה ה"רגילות". עכשיו מגיעים דגמים חדשים
קונצרן FCA חשף את (דודג') ראם 1500, הטנדר הקטן במשפחה שיוצע בכמה רמות גימור כולל גרסת Rebel ייעודית לשטח. הוא מבוסס על שלדת סולם חדשה בשילוב פלדה ואלומיניום האחראים - כך היצרנית - לקשיחות גבוהה מבעבר ומשקל עצמי נמוך בכ-100 ק"ג.
מערך המיתלים עבר כיול מחדש אך הוא שומר על תצורה זהה לדגם היוצא - עצמות-עצה כפולות מלפנים עם קפיצי סליל וסרן חי מאחור אף הוא עם קפיצי סליל, בשונה מהבחירה במתלי עלים אצל המתחרים. גם הבלמים גדולים מבעבר: דיסקים בקוטר 378 מ"מ מלפנים, הגדולים בקטגוריה לטענת היצרנית.
היצע מנועי הבנזין עבר בירושה מהדגם הקודם, V6 בנפח 3.6 ליטר ו-V8 בנפח 5.7 ליטר, שניהם מקבלים כעת סיוע ממערכת חצי-היברידית המכונה eTorque. המנוע החשמלי הקטן מוסיף 12.4 קג"מ למנוע הקטן ו-17.9 קג"מ לגדול ומאפשר להפחית את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. שני המנועים משודכים כבעבר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ולהנעה אחורית או כפולה עם הילוך כוח.
העיצוב החיצוני עבר עדכון בעיקר בחזית והטנדר נראה כעת מודרני וכוחני יותר. תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי הרבה יותר עם אופציה למסך מגע ענק ("12) לכל גובה הקונסולה המרכזית, עוד שקעי חשמל, 12V ו-USB. מערכות בטיחות: בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראת שטחים מתים.
שברולט הציגה בתערוכה את הפרטים המלאים על הסילברדו 1500 החדש, בהמשך לחשיפה הראשונית לפני כחודש. החידוש המרכזי הוא שלדת סולם חדשה וקשיחה מבעבר (בכ-10%) ושימוש בחלקי מרכב מאלומיניום (מכסה מנוע, דלתות ודלת ארגז) המאפשרים משקל עצמי נמוך בכ-200 ק"ג מהדגם היוצא.
היצרנית עדיין נמנעת מלפרסם פרטים טכניים מלאים, אך ציינה כי הסילברדו יוצע עם שש יחידות הנעה שונות. כולל מנוע טורבו-דיזל עם שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר וצמד מנועי V8 בנזין חדשים בנפח 5.3 ליטר ו-6.2 ליטר שיצוידו במערכת חסכון בדלק על-ידי ניתוק אספקה למזרקים בעומס נמוך. מנוע הדיזל והבנזין הגדול ישודכו לתיבת 10 הילוכים אוטומטית.
תא הנוסעים שנחשף בתערוכה דומה לדגם היוצא, אך שברולט מציינת כי מרווח הרגליים לנוסעים שופר תודת לגידול של 10 ס"מ בבסיס הגלגלים. עוד היא מוסיפה כי הסילברדו יציע את הארגז הגדול בקטגוריה (גדול בכ-20% מהמתחרים) והוא יציע גם אופציה לדלת תא מטען חשמלית.
הריינג'ר שהוצג בתערוכה הוא למעשה מתיחת פנים לדגם המוכר והוותיק, שבמקור פותח בשיתוף מאזדה, ומתמודד באירופה, אוסטרליה ואפריקה מול מתחרים כמו טויוטה היילקס, איסוזו דימקס ומיצובישי טריטון. עיקר השינויים נוגעים ליחידות תאורה וסבכה קדמית שונות כמו-גם והטבעת שם הדגם על דלת הארגז.
בפנים יש כעת מסך מגע בגודל "8 עם צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto ואופציה למערכת שמע איכותית של B&O. גם הבטיחות שופרה עם מערכות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראת שטחים מתים.
החידוש המרכזי נוגע ליחידת ההנעה - 2.3 ליטר בנזין עם ארבעה צילינדרים ומגדש המחוברים לתיבת 10 הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה עם הילוך כוח. לטענת היצרנית, יחידת הנעה זו מציעה ביצועים דומים למנוע V6 אך בעלת צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכה הרבה יותר.