סוזוקי באלנו החדשה (2016-2018)
ניסיון של סוזוקי לייצר משפחתית קטנה וזולה מודרנית. בשביל ה"זולה" היא מיוצרת בידי מארוטי, בהודו. בשביל ה"מודרנית" יש מנוע 1.0 ליטר מוגדש חדש ומערכות בטיחות שלא מגיעים ארצה. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: סופר-מיני, משפחתיות קטנות
דגמים: חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה
טווח מחירים: מ-52 אלף שקל לידנית מ-2016 ועד 94 אלף שקל לאוטומטית חדשה מ-2018 (מחירון לוי יצחק)
תעודת זהות: ניסיון של סוזוקי לייצר משפחתית קטנה וזולה מודרנית. בשביל ה"זולה" היא מיוצרת בידי מארוטי, בהודו. בשביל ה"מודרנית" יש מנוע 1.0 ליטר מוגדש חדש ומערכות בטיחות שלא מגיעים ארצה.
נתונים טכניים: מנוע בנזין 1.2 ליטר (90 כ"ס), עם גיר ידני 5 הילוכים או אוטומטי רציף. הנעה קדמית.
זיהום אוויר: 107־110 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 3 מ-15. מתברר שאפשר לייצר מנועים נקיים וחסכוניים יחסית, ללא טורבו.
בטיחות: רק 3 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. שש כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC) כסטנדרט. נמכרת בישראל ללא מערכת בלימה אוטונומית, שמוצעת ללקוחות באירופה, ורק עם התרעה על התנגשות מלפנים וסטייה מנתיב בהתקנה מקומית.
שמירת ערך: ירידה של כ-15% לשנה בממוצע כרגע, שצפויה להתמתקן בהמשך. סוזוקי נהנות בדרך כלל מסחירות טובה, ומהתמקדות היבואן בשוק הפרטי, ללא מכירות אפס ק"מ בליסינג ומעט מכירות לחברות, שמאיצות את ירידת הערך.
מה לבדוק לפני שקונים: שהמכונית מגיעה עם מערכת המולטימדיה שמתקין היבואן בארץ, בדרך כלל ללא חיוב. טכנולוגיה פשוטה ומוכחת והמוניטין של סוזוקי מבטיחים שלא תחוו סרט הודי במוסך.
למי היא מתאימה: כל מי שמחפש משפחתית קטנה וזולה ומוכן לפשרות.
למה כן: מרווחת יחסית למכוניות סופר-מיני, כולל במושב האחורי ובתא המטען (320 ליטר). חסכונית מאוד, ותשיג 14־16 ק"מ לליטר בשימוש יומיומי ממוצע. זולה יחסית.
למה לא: חסרת חן, תא נוסעים פשוט מאוד, משעממת לנהיגה ובעלת נוחות נסיעה בינונית.
למחפשי מציאות: סיאט איביזה החדשה רק מעט יותר יקרה, לא פחות מרווחת, והרבה יותר בטיחותית. דאצ'יה סנדרו וסטפוויי קצת יותר זולות, אבל פחות בטוחות ופחות איכותיות.
השורה התחתונה: לא באנו ליהנות.
ציון: 3 כוכבים