המטרה - הירח: אף קבוצה לא זכתה בפרס של גוגל
גוגל הודיעה כי אף קבוצה, כולל spaceIL הישראלית, לא תצליח לשגר חללית אל הירח עד המועד הסופי - 31 במרס, ולכן כספי הזכייה - 20 מיליון דולר למנצחת - לא יחולקו
אף קבוצה לא תזכה בתחרות "גוגל לונאר אקס פרייז" - כך הודיעו הלילה (יום ד') מארגני התחרות של גוגל, שאירגנה מרוץ בינלאומי מודרני בין קבוצות פרטיות להנחתת חללית בלתי מאוישת על הירח. בין חמש הקבוצות שהגיעו לשלב האחרון בתחרות הייתה spaceIL הישראלית. בגוגל פרסמו את ההודעה, לאחר שהסתבר שאף קבוצה לא תצליח לשגר חללית אל הירח עד המועד האחרון - 31 במרס. עדיין לא ברור מה תעשה העמותה הישראלית והאם תחליט בכל זאת לנסות ולהמשיך בניסיון לשגר חללית לירח וגם לעסוק בפעילות חינוכית בנושאי מדע.
בהודעה של גוגל נכתב: "לאחר שהתייעצנו עם חמש הקבוצה שהגיעו לגמר התחרות בחודשים האחרונים, הבנו שאף קבוצה לא תצליח לשגר חללית אל הירח עד התאריך האחרון - 31 במרס". בגוגל הוסיפו כי אף אחד לא יזכה בפרסים שהובטחו לזוכים - המסתכמים ב-30 מיליון דולר.
33 קבוצות מרחבי העולם נרשמו במקור לתחרות Google Lunar XPRIZE, שנפתחה בשנת 2007. התחרות הייתה, למעשה, מרוץ בינלאומי מודרני בין קבוצות פרטיות להנחתת חללית בלתי מאוישת על הירח. בתוך שנים ספורות נשרו רוב המתחרות, כשהבינו שמדובר במשימה מורכבת ומאתגרת וכך נותרו 16 קבוצות בלבד במירוץ.
בהמשך, הודיעה הנהלת התחרות Google Lunar XPRIZE כי קבוצה שלא תצליח לחתום על חוזה שיגור עד סוף 2016- תודח אוטומטית מהמרוץ. בינואר אשתקד הודיעה גוגל כי רק חמש קבוצות ממשיכות בתחרות, ביניהן spaceIL הישראלית. עוד עלו לגמר חברות מיפן, ארצות-הברית, הודו והחברה הבינלאומית Synergy Moon.
לאחר ההכרזה לפני שנה כי החברה הישראלית, הגיעה לשלב הגמר אמר כפיר דמרי, מייסד עמותת spaceIL: "בעצם שלב הגמר הוא אבן דרך, אבל בסופו של דבר המטרה היא להנחית חללית על הירח, לזוז 500 מטר ולשדר תמונות וידאו".
לאחרונה הודיעה החברה הישראלית על קשיים כלכליים. בחודש נובמבר הודיע העמותה הישראלית כי היא נמצאת על סף סגירה בשל בעיות תקציביות. בעמותה אמרו כי המשמעויות של הסגירה הן ביטול שיגור החללית שתוכנן לשנת הבאה והפסקת כל הפעילות החינוכיות של העמותה.
מ-spaceiL טרם התקבלה התייחסות להודעה של גוגל.