יצרנית הבירה הגדולה בעולם רכשה את חברת וייסבירגר מת"א
החברה הישראלית פיתחה פלטפורמה שמאפשרת לפאבים, מלונות, מסעדות ובתי עסק אחרים לנטר ולשלוט במלאי המשקאות שלהם; הרוכשת אנהאוזר בוש-אינבב, שמחזיקה במותגים כסטלה, בקס וקורונה, נמנית על לקוחות החברה הישראלית ואף השקיעה בה בעבר
אנהאוזר בוש-אינבב (AB InBev), יצרנית הבירה הגדולה ביותר בעולם, רכשה את הסטארט-אפ הישראלי וייסבירגר (WeissBeerger) - כך נודע ל"כלכליסט". שווי העסקה לא פורסם אך לפי הערכות, הוא עומד על עשרות מיליוני דולרים. על פי ההערכות, בעקבות הרכישה תהפוך חברת וייסבירגר למרכז הפיתוח של יצרנית הבירה בישראל.
חברת AB InBev מייצרת בין היתר את המותגים באדוויזר, באד לייט מיקולו, קורונה, סטלה בקס, פוסטר'ס ועוד. הכנסותיה ברבעון האחרון של שנת 2017 עמדו על 14.7 מיליארד דולר עם רווח נקי של 2 מיליארד דולר. עד 2008 היתה חברת אנהואזר בוש חברה עצמאית אך באותה שנה קיבלה הצעת רכש על סך 52 מיליארד דולר מחברת InBev הבלגית וכתוצאה מכך נולד התאגיד AB InBev הרוכשת היתה בעבר אחד הלקוחות המרכזיים של החברה הישראלית ואף השקיעה בה.
וייסבירגר הוקמה בשנת 2012 על ידי אורי פינגרר, המשמש כסמנכ"ל פיתוח עיסקי, ועומר עגיב, מנכ"ל החברה שגייסה עד היום על פי הערכות כ-15 מיליון דולר . בין המשקיעים בחברה ניתן לציין את קרן ההשקעות של אריק שמידט, אינוביישן אנדברס; ICV הישראלית; המשקיע הפרטי גיגי לוי ואחרים.
וייסבירגר פיתחה מערכות המחוברת לצינורות ולמערכות השונות של יצרני הבירה והמשקאות הקלים, וכן בברים ובמסעדות ובכל מקום אשר מגיש שתייה קלה ובירה. המערכת משדרת שורה של נתונים לבעל המסעדה או הבר וליצרניות השונות. תעשיית הבירה בעולם ובעיקר הברים היא אחת התעשיות שעדיין לא עברו שינוי טכנולוגי בדומה לשינויים שעוברים כיום על תחומים כמו התחבורה, האירוח ועוד.
הטכנולוגיה של החברה משלבת את כל הטכנולוגיות החדישות כיום ביניהן IOT, מערכות ביג דאטה ואנליטיקס המשדרות ומנתחות את צריכת הבירה ועוד. בזכות מערכות אלו מצליחה החברה גם לחסוך משמעותי לבעלי פאבים וגם ליצור להם הזדמנויות שיווקיות.
בהודעה שהוציאה החברה ב-2015 כאשר גייסה 4 מיליון דולר אמר פינגרר כי "אנחנו הפיתרון היחיד מסוגו בעולם המאפשר ליצרניות הבירה והמשקאות הקלים לדעת מה קורה בזמן אמת בשוק - הברים, המסעדות והמלונות. המערכות שלנו מתחברת לצינרות הבירה בברים ולמערכות ה-SODA FOUNTAINS, אותן מערכות שמוזגות קוקה קולה ברשתות המזון המהיר המשלבות סירופ ומים.
"מרגע ההתקנה הפשוטה אנו אוגרים מידע אודות נקודות המכירה ומעבירים את המידע למבשלת הבירה או יצרנית המשקאות הקלים. המידע מוצג בממשק אינטרנטי ומאפשר להגדיל מכירות, לוודא שהבירה נמזגת באיכות המקסימלית, לייעל את שרשרת האספקה, להפחית את העלויות ולמקסם את יעילות הוצאות השיווק".
פינגרר מסר בהודעה שהוציאה החברה בעבר שלפאב ממוצע אין יכולת לגייס בעצמו חידושי הייטק לייעול הפעילות. לדבריו, "השימוש במערכת שלנו יפתיע אפילו את הברמן שמזג את המשקאות בעצמו".