איבדתם לפטופ או מסכה אפריקנית? הרכבת מחפשת אתכם
רכבת ישראל פתחה במבצע להשבת פרטים שנשכחו וקוראת לנוסעים לבוא ולקבלם בשבוע הקרוב. "מחסני האבידות עולים על גדותיהם", מציינים ברכבת. ומה תוכלו למצוא שם? מטלפונים סלולריים ועד לטבעות אירוסים
רכבת ישראל פתחה היום (א') במבצע להחזרת פריטים שנשכחו לנוסעים. "מחלקת האבידות עולה על גדותיה", אומרים ברכבת ומספרים כי מחסן האבידות גדוש מחשבים ניידים, טלפונים סלולריים, אופניים חשמליים, כלי נגינה, קיטבגים של חיילים, תעודות שונות ועוד.
כעת, וכחלק ממהלך להגברת מודעות הנוסעים להשבת חפצים שאבדו, קוראים ברכבת לנוסעים להגיע ולקבלם בחזרה. החפצים שנשכחו יוחזרו לאחר שיאמתו את זהות בעליהם.
כ-250 אלף איש נוסעים ביממה ברכבת, ועם תחילת החורף גדל מאוד מספר הפריטים שנשכחים ברכבות. לצד חפצים כגון מטריות, מעילים, ארנקים, משקפיים, דרכונים וכרטיסי חוגר, שנשכחים בתדירות גבוהה יותר, אותרו ברכבות לא מעט פריטים יקרי ערך דוגמת לפטופים ומכשירים אלקטרוניים.
פריט נוסף שנשכח בתדירות גבוהה הוא מזוודת טרולי. מתברר כי לא פעם ולא פעמיים אדם שטס לחו"ל לקח עימו את המזוודה הגדולה אך שכח את "אחותה" הקטנה בדרכו לנתב"ג או כשחזר לביתו.
פריטים נוספים ומיוחדים שנשכחו על ידי נוסעים כוללים גם מסכות אפריקניות, עבודות יצירה ואומנות, צעצועים רבים ועוד. באחד המקרים איבד נוסע טבעת אירוסים רגע לפני ההצעה המרגשת, אולם עובדי מחלקת האבידות ליוו אותו עד אשר נמצאה האבידה בתחנת הרכבת.
בנוסף, חיילים רבים שנוסעים ברכבות, בעיקר בימי ראשון וחמישי, מאבדים ציוד צבאי רב כגון חוגרים, קיטבגים, מעילים צבאיים, נעליים צבאיות, מדים ועוד. חיילים אלה לרוב מאבדים תקווה שפריטים אלה יימצאו, עולים למשפט צבאי ומשלמים מכיסם, בעוד האבידות מחכות באין דורש.
אמצעי לחימה כגון גז פלפל, מחסניות או אקדח, שנמצא בעבר, מועברים ישירות למשטרה. הרכוש האחר שנמצא יוחזק במשך שלושה חודשים, ואחר כך יועברו דברי הערך למשטרה. בגדים שנמצאו יוחזקו גם הם למשך שלושה חודשים ולאחר מכן יועברו כתרומה.
המבצע המיוחד להשבת האבידות יתקיים מהיום (4.2) ועד ליום שישי הקרוב (9.2). במסגרת המבצע תתוגבר הפעילות במחסן האבידות, ויעבדו בו יותר אנשי צוות. המחסן יפעל בשעות 20:00-8:00 בימים א' עד ה' ובשעות 12:00-8:00 ביום ו'. מחסן האבידות של רכבת ישראל ממוקם בתחנת הרכבת תל אביב סבידור-מרכז, אך ברכבת ישראל מפצירים בנוסעים שאיבדו חפצים ברכבת ליצור תחילה קשר עם מוקד שירות הלקוחות במספר 5770* ולוודא שהחפץ שאיבדו אכן נמצא והגיע למחסן.
"נוסעים רבים טועים ויוצאים מנקודת הנחה שאם איבדו חפץ כלשהו אין סיכוי שימצאו אותו", מציינים ביחידת שירות הלקוחות ובחטיבת הנוסעים של רכבת ישראל. "אנחנו מציעים לנוסעים לא להרים ידיים ולהיעזר במערך השירות שלנו. בשיחת טלפון קצרה ניתן לברר אם הפריט אכן נמצא ולהגיע לקבלו בחזרה".