שתף קטע נבחר
 

אקזיט בתחום העיצוב: חברת האוז קונה את IvyMark ב-30-45 מיליון דולר

IvyMark הישראלית, שהקימו אלכסנדרה שכינזי ולי רוטנברג, פיתחה פלטפורמה לניהול עסקי עיצוב פנים שצוברת תאוצה במהירות בשוק האמריקאי. האוז, שהוקמה על הזוג אלון כהן ועדי טטרקו וששוויה מוערך ב-4 מיליארד דולר, תיעזר במערכת להרחבת היצע שירותיה

האוז (Houzz), חברת הסטארט-אפ לעיצוב הבית שהוקמה על הזוג הישראלי אלון כהן ועדי טטרקו, הודיעה היום (ג') על רכישתה של IvyMark הישראלית. שתי החברות סירבו למסור את סכום הרכישה אך לפי הערכת "כלכליסט" הוא עומד על 30 עד 45 מיליון דולר במזומן.

 

IvyMark נוסדה בידי אלכסנדרה שכינזי ולי רוטנברג ביולי 2016, כדי לפתח כלי חדשני לניהול עסקיהם של מעצבי פנים. IvyMark אומצה במהירות על ידי קהילת מעצבי הפנים: יותר מ-2,400 פירמות בתחום נרשמו לשירות תוך פחות משנה.

 

IvyMark גייסה עד כה 2.9 מיליון דולר כאשר המשקיעה הראשונה בקרן היא דיסרפטיב של טל בר נוח, פיטנגו ונצ'ר ו-NFX של גיגי לוי. ל"כלכליסט" נודע שדיסרפטיב מחזיקה ב-30% ממניות החברה, פיטנגו ב-11% ו-NFX ב-6% כששאר הבעלות נחלקת בין המייסדות והעובדים. לנוכח ההשקעה הנמוכה בחברה, זהו אקזיט נאה מאוד למשקיעים ולמייסדות.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

חברת IvyMark פיתחה פלטפורמה מקוונת לניהול עסקי עיצוב הפנים ותחומי עיצוב נוספים. היא מאפשרת לבעלי העסקים לבצע בצורה פשוטה ויעילה פעולות כחיפוש ובחירת מוצרים, הערכת עלויות, ניהול החשבונות, רכש ולקוחות.

 

השילוב של IvyMark יאפשר לרוכשת למשוך יותר בעלי מקצוע ומשתמשים; להאוז יש יותר מ-1.5 מיליון בעלי מקצוע בתחום הבנייה והשיפוץ ביותר מ-65 קטגוריות שונות, ויותר מ-200,000 מעצבים משתמשים בשירותיה ברחבי העולם.

 

בשיחה עם "כלכליסט" אמרה רוטנברג: "לא חשבנו למכור את החברה, ההצעה הגיעה אלינו בהפתעה מוחלטת. המחשבות שלנו היו איך להתקדם ולבנות את החברה לעתיד. כאשר הגיעה אלינו הפניה המפתיעה של האוז והתוודענו לצוות שלהם, לתרבות החברה ולחזון של התעשייה ידענו שהיא תהיה התאמה מושלמת. האנלוגיה הטובה ביותר היא כמו למצוא את השותף המושלם שלך בחיים, אתה מוצא את זה כאשר אתה לא מסתכל. הצוות שלנו, שעכשיו יכלול את שתי החברות, יאפשר לנו להמשיך במשימה שלנו של מודרניזציה של הדרך בה מעצבי פנים עושים עסקים. אני חשה שהחיבור עם האוז מאפשר לנו לשפוך דליים של דלק על החזון שלנו ולהגיל אותו פי 10 במהירות רבה".

 

לדבריה, צפויה החברה להגדיל משמעותית את המרכז הישראלי שלה. "צריך לומר שלא היינו מגיעים להישג הזה היום בלי טל ברנוח. הוא האמין בנו תחילה ולא הפסיק לעולם את החלום שלנו. בלי הגיבוי שלו, לא היינו יכולים לספק את המשימה שלנו בצורה יעילה, הוסיפה.

 

שתי המייסדות באות מעולמות היצירה, עם רקע עשיר בתחום האמנות והעיצוב, ונתקלו בקשיים של מעצבי פנים בארה"ב לנהל את תהליכי העבודה שלהם בצורה יעילה ומחוץ לטבלאות אקסל. הן גייסו סבב סיד בהובלת קרן דיסרפטיב של טל ברנוח ומפיטנגו. בהמשך הצטרפו ל-NFX Guild, וקיבלו השקעה מגיגי לוי. הפלטפורמה של Ivy הציגה נתוני צמיחה שהפכו אותה לפלטפורמה עם שיעור הצמיחה המהיר בשוק, מה שבנה קהילה נאמנה של מעצבי פנים.

 

רמי ברכה, שותף מנהל בקרן פיטנגו מסר: "כשפגשתי את אלכס ולי בפעם הראשונה, לקח לי דקות בודדות להבין שמדובר בשתי יזמיות מיוחדות, עם ברק בעיניים, חזון, אינטליגנציה רגשית בלתי רגילה ויכולות ביצוע מוכחות. השקענו בהן בשלב הסיד יחד עם דיסרפטיב, ולאחר ההשקעה הן הרשימו שוב ושוב ביכולותיהן לקרוא את הדינמיקה בשוק, לאמץ שינויים בזמן אמת ובעיקר - במוטיבציה האדירה שלהן והחשיבה החיובית".

 

עוד הוסיף ברכה: "אנו גאים מאוד בלי ואלכס על ההישג הכביר הזה. ההתאמה בין Ivy להאוז היא מושלמת, והעובדה שהאוז מתכוונים לגייס כמות משמעותית של עובדים למטה המקומי בישראל רק מגבירה את תחושת ההישג".

 

טל ברנוח, שותף מייסד בקרן דיסרפטיב מסר: "אלכס ולי הן יזמיות יוצאות דופן עם חזון כובש ומרחיק לכת, ששכנע אותי להשקיע בהן עוד בשלב התכנית על נייר. הן כבשו בדקות גם את אנשי האוז, שהבינו בתחילתה של פגישת עבודה שגרתית את הפוטנציאל האדיר שטמון במיזוג בין החברות".

 

מדוע בחרה האוז ב-IvyMark?

עם הרכישה, האוז מגדילה משמעותית את צוות הפיתוח שלה בתל אביב ותעבור לשטח משרדי חדש במרכז עזריאלי ביוני המכפיל את המשרד הנוכחי שלה. בשיחה עם "כלכליסט" אמר כהן שהמשרדים החדשים יכולים להכיל עד 100 עובדים והוא מעריך שבתוך כשנה המשרדים יהיו מלאים. בנוסף לרכישת IvyMark, ממשיכה האוז במאמצי גיוס עובדים בישראל ובין היתר מחפשת עובדים לתפקידי פיתוח תוכנה וגם עיצוב גרפי, ניהול מוצר, QA ו-Data Science.

 

ביוני 2017 השלימה גיוס של 400 מיליון דולר לפי שווי של 4 מיליארד דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן אייקוניק קפיטל, שמנהלת כספים של דמויות בכירות בעמק הסיליקון ובראשן מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג. סבב הגיוס הנוכחי מביא את כלל ההשקעות בחברה ליותר מ-600 מיליון דולר. 

 

המערכת של IvyMark

"היו לנו הרבה חברות שבחנו לרכוש אותן", סיפר כהן, "אבל הבחירה ב-IvyMark היתה משלוש סיבות מרכזיות: הראשונה היתה חזון משותף של שתי החברות ליצור את החוויה הכי טובה עבור עיצוב הבית. תהליך עיצוב הבית מורכב ובעלי המקצוע בתחום הזה התחכום הטכנולוגי עדיין רחוק מהיכן שיכול להיות. ב-IvyMark אהבנו שהיא עם אותו חזון כמו שלנו, לקחת את התעשיה ולהצעיד אותה למאה ה-21", אמר. "הם גדלו בתוך שנה ל-2,000 מעצבים שמשתמשים בתשלום במערכת, עוד לפני הרכישה והחיבור אלינו".

 

"הסיבה השניה היא המוצר. אנחנו רוצים לספק מוצר טוב שעליו זכינו בהרבה פרסים. התפיסה שלנו היא שאם אנחנו קונים חברה עם מוצר, חשוב שהוא יהיה ברמה שלנו וזה דבר שמאוד אהבנו. המוצר שפותח במשאבים מוגבלים של 20 אנשים בלבד הוא מתקדם ועם חווית משתמש ברמה גבוהה מאוד".

 

"הסיבה השלישית והיא הכי חשובה היא הצוות. ראינו תרבות חיובית ופתוחה וממש ראינו את זה בחיבור בינינו שהיה אחד הסיבות העיקריות להמשיך ברכישה. ההפתעה הגדולה מבחינתנו היתה אחרי הרכישה - נפגשנו עם הצוות שהיה ברמה מאוד גבוהה גם בארה"ב וגם בישראל, גם מקצועית ותרבותית. ישבנו איתם ולא יכלונו לדעת מי שייך לאיזה צוות. בסופו של דבר מה שאתה משיג ברכישות זה צוות".

 

לא ממהרים לבורסה

בהתייחסו להשקעה העצומה שקיבלה האוז, אמר: "ההשקעת הן לא מה שחשוב באמת אלא חווית המוצר. ממשיכים בכל המסלולים - יש לנו שני עסקים עיקריים הראשון הוא המנויים שלנו ומצד שני התחום של המרקט פלייס ובו מוכרים מוצרים לכל דבר. שני העסקים צומחים בקצב מהיר בארה"ב, אירופה ויפן".

 

לגבי הנפקה אפשרית, רכישה על ידי חברה אחרת או גיוס משמעותי נוסף, סירב אלון להרחיב, אך אמר: "בסופו של דבר יש לנו משקיעים ויש דברים טבעים שקורים. אנחנו רוצים לעשות בקצב הנכון. חווינו גידול מאוד מהיר, וצריך לוודא שבנית את כל המנגנונים שדרושים לכל שלב שיהיה בעתיד".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים