קבוצת תמיכה: פייסבוק תחלק מליוני דולרים למנהלי קבוצות
הרשת החברתית השיקה את תוכנית המנהיגות הקהילתית החדשה שלה, יוזמה שמטרתה לטפח מנהלי קבוצות פייסבוק ולהעצים את הקהילות. התוכנית פתוחה לאדמינים מכל העולם, והזוכים יקבלו מענקים כספיים עבור פיתוח יוזמות קהילתיות. והתזמון? לא מפתיע
במהלך הכנס הושקה התוכנית החדשה לטיפוח מנהלי קבוצות, וגולת הכותרת שלה היא מסלול ההתמחות והמענקים, במסגרתו ייבחרו חמש מנהלי קהילות מרחבי העולם שיעברו תהליך מנטורינג במפקדת פייסבוק ואף יקבלו כל אחד עד מיליון דולר למימוש יוזמות עבור הקהילות שלהם. בנוסף, ייבחרו 100 מנהלים נוספים ויקבלו מענקים של 50 אלף דולר כל אחד - גם הם לצורך מימוש יוזמות קבוצתיות.
היוזמה החדשה כוללת את מגוון הפלטפורמות המשוייכות לפייסבוק - כך שגם מנהלי קבוצות וואטסאפ, קהילות אינסטגרם, מנהלי עמודי פייסבוק, או קבוצות מסנג'ר מוזמנים להגיש את מועמדותם. בנוסף, הושקו כלי ניהול חדשים שאמורים לסייע למנהלי הקבוצות, דוגמת הודעות ועדכונים קבוצתיים, אזור מוגדר לתקנון הקבוצה וכלי עיצוב ייחודיים.
נאום הפתיחה של הכנס קיבל נופך אישי במיוחד כאשר ניקולה מנדלסון, סגנית נשיא פייסבוק באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, שיתפה בנוגע לחווייה הפרטית שלה בקבוצת בריאות ותמיכה ברשת החברתית, סביב תהליך ההתמודדות שלה עם סרטן הסופני - אותו חשפה רק בשבוע שעבר.
ג'ניפר דולסקי, מנהלת קבוצות וקהילות של פייסבוק, אמרה כי תהליך בחירת הקבוצות מתחיל בטופס המועמדות - בו מתבקשים המנהלים לתאר את מאפייני הקבוצה ואת הייחודיות שלה. "למספר האנשים החברים בקבוצה או מספר האנשים שעשו לייק לעמוד - אין השפה על תהליך הבחירה. אנחנו יותר מעוניינים בפעילות של הקבוצה, בהצעות של המנהלים ליוזמות בעולם האמיתי ובדרך שבה הם בוחרים לספר את הסיפור שלהם".
מנהלי קבוצות יכולים להגיש מועמדות בקישור הבא https://communities.fb.com
במהלך נאום הפתיחה הוזכרו מספר מנהלי קהילות, בהם מריה גרין פוברצ'יק מנהלת קבוצת Supergirl זה אופי המונה כ-87 אלף נשים בישראל, אותה קבוצה שהורדה באופן מסתורי לפני כחודשיים מהרשת - ללא הודעה מוקדמת, במה שהתגלה מאוחר יותר כבאג. הקבוצה מעוררת מחלוקת בקרב משתמשות פייסבוק - בין היתר סביב הניהול הנוקשה והפרסום הסמוי שמתקיים בה.
תזמון הוא הכל
הביקורת על הרשת החברתית הגיעה במהלך השנה החולפת לנקודת רתיחה, ולכן קשה להתעלם מהתזמון של שורת המהלכים של פייסבוק, שהוגדרו על ידי מארק צוקרברג עצמו כ"מהפך". הרשת החברתית מתמודדת בחודשים האחרונים עם אתגר חדש מטעם האיחוד האירופי, בדוגמת תקנות ה-GDPR החדשות, שנועדו להסדיר את כללי איסוף המידע של תאגידים טכנולוגיים - בראשם פייסבוק, על משתמשים.
לפני יומיים הודיע השחקן המוערך ג'ים קארי כי הוא מוכר את כל מניות הפייסבוק שלו, מתנתק מהרשת החברתית ומפציר בכולם לעשות כמותו - במחאה על הרווח של פייסבוק מהמעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית.
בחודש האחרון הודיעה הרשת החברתית על מהפכה של ממש באלגוריתם של הפיד - שמציג כעת למשתמשים תכנים "משמעותיים" יותר - כך לדברי פייסבוק, בהם יותר תכנים של חברים ובני משפחה ותכנים של קבוצות, על חשבון תוכן של מפרסמים. מהלך טיפוח הקבוצות הזה אמור להתיישר עם הקו החדש של הרשת החברתית.