בכביש ובכביש-שטח: מרצדס מעדכנת את השפיץ
יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית מוסיפה נגיעות אקסטרה-יוקרה למאייבך ומשחררת לחופשי G63 AMG חדש וסופר חזק ומאובזר
אם מרצדס G קלאס האייקוני, רכב הפנאי-שטח הזוויתי והלא פחות מכך מיתולוגי לא מעניין אתכם בגרסה רגילה ועממית, תשמחו ודאי לדעת כי בתערוכת ז'נבה הקרובה תוצג לציבור גרסת G63 AMG חדשה, סופר-חזקה ואקסטרה מאובזרת. ולפחות בתמונות הראשונות אותן שחררה מרצדס, גם מאוד לבנה.
וחזקה. שכן הקוביה שבקושי השתנתה בעשרות השנים האחרונות לא תזכה יותר לדחיפה מה-V8 ליטר 5.5 ליטר, ותיאלץ "להסתפק" ב-4.0 ליטר V8 כפול-מגדש עם 585 כ"ס, 14 כ"ס יותר מהמנוע הגדול יותר שיצא לגמלאות. וגם 85 קג"מ, אם תהיתם.
ה-G הגדול ששוקל יותר מ-2.5 טון (175 ק"ג פחות מבעבר) מזנק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות בלבד, שניה מהר יותר מבעבר, ומגיע למהירות מרבית של 220 קמ"ש בגרסה הרגילה, או 240 קמ"ש עם חבילת "נהיגה" של AMG. ההנעה הכפולה מסוגלת לחלק את הכוח לפנים-אחור עד כדי 60% לגלגלים האחוריים, ועושה זאת בין היתר בעזרת תיבת תשעה ההילוכים של מרצדס לאחר שעברה שינויים בחטיבת AMG. במהלכם נוספו גם מנופים מאחורי ההגה לתפעול ידני.
כדי שאיש לא יתבלבל בין G קלאס רגיל לכזה שמגיע מ-AMG, החרטום שונה עם סבכה אחרת שמזכירה במקצת את סגנון הפנאמריקנה של דגמי הספורט בחטיבה. פתחי הקירור-אוורור גדולים יותר וצינורות המפלט פונים הצידה ולא לאחור.
ויש עוד. מרצדס S קלאס מייבאך לא הייתה מפוארת מספיק עבור קהל היעד. וזו כנראה סיבה מצוינת לשדרוג רמת הפאר של ספינת הדגל עבור יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית. במהלך תערוכת הרכב הבינלאומית שתיפתח בז'נבה בתחילת חודש מארס, תציג מרצדס את המראה העדכני של מכונית הקצה בארסנל, S קלאס מאייבך בגרסאות 560 ו-560 4Matic (כפולת הנעה) עם מנועי V8 בנפח 4.0 ליטר והספק מרבי של 469 כ"ס, לצד המלכה האם - S650 עם מנוע V12 בנפח 6.0 ליטר והספק מרבי של 630 כ"ס.
מה שונה כעת? לא המון אבל כנראה שמספיק. החרטום עבר שינוי בולט וזוכה למראה ייחודי ושונה מזה של גרסאות S "רגילות". תשע אפשרויות שונות לצביעה דו-גונית חדשה ואופציה מיוחדת לצביעה המעניקה אפקט עומק ייחודי בעזרת שתי שכבות צבע שקוף, שהעליונה בהן נוספת בעבודת יד על ידי אומני צביעה במחלקת מאייבך. את זה לא אנחנו אמרנו, אלא מרצדס. חישוקי "20 חדשים וגווני חלל פנים חדשים נוספו אף הם.