מגוון גדול יותר לצמחונים: טבעול משיקה מוצרים חדשים
המהלך של החברה מבוסס על התובנה לפיה מגמת צמצום צריכת הבשר הולכת וגוברת בקולינריה הישראלית והעולמית. בין המוצרים החדשים: "כדורי בשר מן הצומח" ו-"נתחי עוף צמחוניים"
טבעול, החברה המובילה ב-30 השנים האחרונות את קטגוריית המזון הקפוא מן הצומח בישראל, יוצאת במהלך אסטרטגי להרחבת פעילותה בתחום הקולינריה הצמחונית.
למהלך החדש של החברה שני יעדים: האחד, השקעה ברכיבי בישול עשירים בחלבון מן הצומח, לשימוש במגוון רחב של מתכונים להכנת מנות עיקריות, והשני - האצת פיתוח מוצרים מבוססי סויה, ירקות וקטניות, בעלי כמות חלבון גבוהה במיוחד שתסומן על גבי חזית אריזות המוצרים. ביישום האסטרטגיה משקיעה טבעול כשישה מיליון שקלים.
לכתבות נוספות בערוץ הצרכנות
38% מהישראלים: הפחתנו את צריכת הבשר
המהלך של טבעול מבוסס על התובנה לפיה מגמת צמצום צריכת הבשר הולכת וגוברת בקולינריה הישראלית והעולמית. כבר לא מדובר רק בטבעונות וצמחונות, כאשר 38% מהישראלים מצהירים שהפחיתו את צריכת הבשר שלהם.
למרבית הצרכנים, בין אם מדובר ב'מפחיתי הבשר' ובין אם מדובר בצמחונים, אין את הידע הנדרש להכנת מנות עיקריות מן הצומח, שיענו על רמה תזונתית נכונה ויהיו ברמה קולינרית גבוהה.
מוצרי טבעול נחלקים לארבע סדרות מבודלות, כאשר כל סדרה מספקת מענה לצורך קולינרי ותזונתי שזוהה בקרב הצרכנים. 'סדרת בישולים' חדשה תאגד תחתיה מגוון מוצרים, חדשים וקיימים, המהווים רכיבי בישול מן הצומח ומצטיינים בכמות גבוהה של חלבון.
למוצרי "טחון מן הצומח" ו"שווארמה מן הצומח" יצטרפו שני מוצרים מרכזיים: המוצר הראשון, שיגיע למדפים בימים הקרובים הוא "כדורי בשר מן הצומח". המוצר השני הוא "נתחי עוף צמחוניים". במוצר זה, מדובר בתהליך פיתוח בו הושקעו למעלה משמונה מיליון אירו.
כדורי הבשר החדשים מכילים 17.2 גרם חלבון למנה (4 כדורים המהווים מנה של 80 גרם) ומתאימים במיוחד לבישול ברטבים. המוצר מתאים לכל מתכון של קציצות בשריות.
בהמשך השנה תשיק החברה מוצר נוסף, "נתחי עוף צמחוניים", מוצר טבעוני המכיל 17.3 גרם חלבון במנה.
'הסדרה הקלאסית' תאגד את מוצרי טבעול המתאימים כמנה עיקרית לכל המשפחה: מוצרי התירס, הנקניקיות והשניצלים מן הצומח. בסדרה זו השיקה טבעול לאחרונה סדרת מוצרים עשירים בחלבון מן הצומח, וביניהם "שניצל תירס עם המון חלבון" המכיל כ-10 גרם חלבון ליחידה, "נקניקיות עם המון חלבון" המכילות 12 גרם חלבון לשתי נקניקיות (המהוות מנה תקנית), ו-"שניצל צמחוני" המכיל 15.6 גרם חלבון לשניצל.
לסדרה הקלאסית מצטרף בימים אלה המבורגר חדש מן הצומח, המכיל 18 גרם חלבון ליחידה.
סדרת '99 קלוריות' כוללת מנות מדודות ב-99 קלוריות ליחידה. קציצות קינואה וברוקולי מסדרת 99 קלוריות, שהושקו במהלך 2017, זכו להצלחה בקרב הצרכנים והביאו לצמיחה כוללת של 29% בסדרה.
במהלך 2017 השלימה טבעול הפחתת נתרן בכל מוצריה, בשיעור שבין 8% עד 24%. כמו כן, התחייבה טבעול כי "כבר השנה, 70% ממוצריה יהיו בעלי Clean Label, כלומר יכילו רק רכיבים המוכרים לצרכנים ומובנים להם. עד סוף 2020 כל מוצרי טבעול יהיו בעלי Clean Label".
זינוק של 25% במכירות בשוק האירופי
לדברי אבי בן אסאייג, מנכ"ל חטיבת המזון באסם, "טבעול הולכת ומתבססת במטבח הישראלי והעולמי כחלק מהמגמה לשימוש בחלבון מן הצומח וברכיבי תזונה איכותיים בבישול הקולינרי הביתי. בסיכום 2017 אנו חווים בישראל עליה משמעותית בנתח השוק של טבעול, 58.7%. זאת, בהשוואה ל 56.6% ב-2016".
עוד מסר בן אסאייג כי "בזכות הידע והחדשנות שפותחו בישראל, נכנסה טבעול ב- 2017 לרשימת מנועי הצמיחה המוצהרים של נסטלה העולמית". לדבריו, "כתוצאה מהמעבר למזון בריא יותר ותפריט מופחת בשר, גדל שוק תחליפי הבשר בעולם ב- 40% ושוק המזון הצמחוני באירופה לבדה מוערך בכ-650 מיליון אירו".
לאור זאת, בחרה נסטלה העולמית להשקיע בקטגורית המזון הצמחוני הקפוא באמצעות מוצרי טבעול תחת המותג "גרדן גורמה" (Garden Gourmet), הנוחל הצלחה רבה בארצות סקנדינביה, ספרד ואיטליה. ב-2017 גדלו מכירות המותג באירופה ב-25%. במהלך 2018 צפויים מוצרי טבעול להיכנס גם לפולין, פורטוגל וטורקיה".