שתף קטע נבחר

 

גם הערב: מנוף התנתק ממשאית ופגע במבנה

יממה לאחר האסון שבו נהרגה נטע רוטמן בכפר סבא, מקרה נוסף שבו פוגע מנוף במבנה. הפעם, למרבה המזל, לא היו נפגעים

 

 

המנוף שהתנתק בירושלים    (צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה וישי פורת)

המנוף שהתנתק בירושלים    (צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה וישי פורת)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בצומת הרחובות בנימין וחלץ בירושלים התהפך הערב (יום ב') מנוף ופגע במבנה. לא היו נפגעים, אך למבנה נגרם נזק. 

 

מחקירה ראשונית עולה כי הברגים במנוף התנקו והזרוע שלו פגעה במבנה.

 

 (צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה) (צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה)
(צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה)

 

עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, אמר: "בעבר התרענו בפני מנהל הבטיחות בעבודה, שישנה תופעה של התקנת מנופים גדולים מידי על משאיות. בתאונה שאירעה היום בירושלים, נתלש צריח העגורן מהמשאית עצמה וזרוע המנוף קרסה על מבנה , בנס לא נפגעו עוברי אורח תמימים. הפורום למניעת תאונות עבודה, קורא הן למשרד העבודה והן למשרד התחבורה, להגביל את גודל המנופים ההידראוליים המותקנים על משאיות ולפעול ולהחמיר את דרישות הרישיון להפעלת מנופים אלו באופן שיקבע שלצורך הפעלת מנוף שאורך הזרוע שלו עולה על 10 מטרים. אין להסתפק ברישיון להפעלת מנוף להעמסה עצמית, אלא לדרוש רישיון להפעלת עגורן נייד".

 (צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה) (צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה)
(צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה)

 (צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה) (צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה)
(צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה)

 

אתמול הסתיים מקרה שבו גם כן היה מעורב מנוף באסון. אתמול נהרגה נטע רוטמן (52) מקריית אונו מקריסה של מנוף על רכבה בכפר סבא. הבוקר האריך בית משפט השלום בפתח תקווה ביומיים מעצרו של מפעיל המנוף, משה אסף. המשטרה עצרה את אסף בחשד לגרימת מוות ורשלנו והחזקת סם לאחר שעל גופו נמצא סם מריחואנה.

 

השופט ארז מלמד ציין בהחלטתו כי "היעדר אכיפה בענף הבנייה בישראל מוביל ל'מחלת הנפילה' בישראל, שפוקדת מנופים לעתים קרובות מדי".

 

בבדיקה שנערכה למנוף בחודש שעבר לא נמצאו ליקויים מהותיים, ולדברי פרקליטו של המנופאי, עו"ד משה ליפשיץ, הוא נמצא תקין גם בבדיקה חוזרת שנערכה בשבוע שעבר. ליפשיץ הוסיף כי לדברי מרשו התאונה נגרמה מכשל טכני שלא היה תלוי בו. לגבי כמות הסם הקטנה שנמצאה אצל מרשו, אמר ליפשיץ: "אין קשר בין מה שהיה לו בכיס לבין קריסת המנוף, שקרתה בשל כשל טכני של החומר שממנו עשוי המנוף".

 

החברה הקבלנית שפעלה באתר היא "שובל הנדסה ובניין" ובעברה שתי תאונות קטלניות: ב-2015 נהרג סמיון חודוש, מפעיל עגורן צריח, באתר שבו עבדה החברה ביישוב צורן. חודוש נפל בעת שטיפס במעלה המנוף. בנוסף, לפני חמש שנים נפל עובד מגובה 9 מטר כשעבד על גג.

 

נציג המשטרה טען בדיון היום כי "נגרם מוות ברשלנות בכך שהזניחו את הכלי. מדובר בכלי ישן מודל 1984, יש חשש למסוכנות ממנו ולכן הנהג עצור". לדברי נציג המשטרה, המנוף לא פעל בזמן האירוע.

 

מפעילי מנופים מתריעים ללא הרף על רמת הבטיחות והתחזוקה הלקויה של מנופים ועגורנים באתרי הבנייה, שרבים מהם ישנים מאוד. עוד טוענים גורמים בתחום כי החברות מחויבות לבדוק את המנופים מדי חצי שנה, אך הן שמשלמות לבודקים, וכמו כן אין מגבלות תקינה על גיל המנופים.

 

ראובן בן שמעון, ממונה בטיחות מוכר בענף הבנייה ומייסד הפורום למניעת תאונות, אמר ל-ynet: "ככל הנראה ועל פי התמונות מזירת התאונה, מדובר במנוף זחלי ישן מאוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה
המנוף התנתק מהמשאית
צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה
מומלצים