שתף קטע נבחר
 

סקודה וויז'ן X - אח קטן למשפחה המתרחבת

מותג הרכב הצ'כי חושף אב-טיפוס לרכב הפנאי הקטן במשפחה הכוללת עד עתה את קודיאק וקארוק. ייצור סדרתי כבר בשנה הבאה

סקודה חושפת וויז'ן X, אב-טיפוס לרכב פנאי קטן שיצטרף כבר בשנה הבאה למשפחה הגדלה בקצב מהיר והכוללת כבר את קודיאק ו קארוק. ברכב התצוגה שוכנת יחידה היברידית המשלבת בין מנוע גז טבעי ומנוע חשמלי, אך ברכב שיהפוך סדרתי בשנה הבאה תעשה היצרנית שימוש (גם) במנועי קונצרן פולקסווגן המוכרים.

 

רכב התצוגה מאמץ את קו העיצוב העכשווי של סקודה עם יחידות תאורה מפוצלות מלפנים וסבכה פסים מודגשת, ונראה כמוכן לכביש. עיצוב הפנים יעבור כנראה שינויים גדולים יותר בדרך לאולם התצוגה, וכעת כולל הגה בעל שתי צלעות, לוח מחוונים דיגיטאלי ומסך מגע גדול לרוחב הקונסולה השולט על המערכות השונות.


הוויז'ן X מבוסס על פלטפורמת MQB A0 מוארכת מבית פולקסווגן המיועדת למכוניות הקומפקטיות של הקונצרן, ואשר תשמש כנראה בעתיד גם כבסיס לראפיד הבאה. כחלק מהאסטרטגיה של היצרנית להציע תא נוסעים מרווח מהמקובל בכל קטגוריה, הוויז'ן (לפחות בינתיים, כאב-טיפוס) ארוך מסיאט ארונה המקבילה בלא פחות מ-11 ס"מ (425 ס"מ), רחב ממנה בשני ס"מ (180 ס"מ) ועם בסיס גלגלים נדיב ב-9 ס"מ (264.5 ס"מ).

יחידת ההנעה המעניינת עמה הוצג משלבת בין מנוע ארבעה צילינדרים טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר המוכר של הקונצרן, אך לאחר שעבר הסבה לפעולה על גז טבעי (CNG). הוא מפיק 130 כ"ס ו-25.5 קג"מ העוברים לגלגלים הקדמיים, בזמן שמנוע חשמלי משמש כגנרטור לטעינת מצברי הלתיום יון (1.5kWh) וכבוסטר למנוע הבעירה הפנימית. צמד מיכלי הגז ממוקמים האחד מאחורי המושב האחורי והשני מתחת לתא המטען. אליהם נוסף מיכל בנזין רזרבי שישמש גם להתנעת המנוע בטמפרטורות נמוכות.

 

את הגלגלים האחוריים יסובב מנוע חשמלי המחובר אליהם ישירות ומפיק 30 כ"ס ו-7.1 קג"מ, ואפשר מאפשר נסיעה ללא שימוש במנוע הבעירה הפנימית למרחק של כשני ק"מ. הביצועים המשולבים מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש תוך 9.3 שניות, בדרך למהירות מרבית של 200 קמ"ש. פליטת המזהמים עומדת על 89 גרם CO2 לק"מ, 24 גרם פחות מסיאט ארונה המצוידת במנוע 1.0 ליטר טורבו-בנזין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים