עודד ברנר מפתח ליין שוקולד קנאביס חדש בארצות הברית
עודד ברנר, השופט לשעבר בתוכנית "בייק אוף" ומי שייסד את מותג "מקס ברנר", מפתח בארצות הברית ליין חדש של שוקולד קנאביס. עודד ברנר: "נראה לי שמשתמשים בשם שלי יותר ממה שסיכמנו, אני בסך הכל נותן ייעוץ קטן לחברה קטנה. כרגע אין לי מה לספר כי עוד לא הומס גרם אחד של שוקולד"
בימים אלו משיקה חברת "פירסט פודס" האמריקנית (First Foods Group) ליין פורץ דרך של שוקולד קנאביס, הכולל שבעה מוצרים ייחודיים. לקראת השקת הליין גייסה החברה יותר מ-500 אלף דולרים, ובכוונתה לשווק את המוצרים במדינות בארצות הברית שבהן הותרה מכירתו החוקית של הקנאביס מטעמים רפואיים או לצריכה עצמית.
אבל הסיפור הגדול כאן הוא לא השוקולד בעל הסגולות הרפואיות, אלא דווקא שיתוף הפעולה המעניין: על המהלך המיתוגי אחראיים רוברט האנט, פעיל בתחום הקנאביס בארצות הברית, והשוקולטייר הישראלי עודד ברנר. ברנר הוא מייסד מותג השוקולד הישראלי "מקס ברנר" ושימש שופט בעונה הראשונה של תוכנית הריאליטי "בייק אוף", שם כיכב לצד השף רן שמואלי והקונדיטורית קרין גורן. ההסכם בין הצדדים נחתם כבר באפריל אשתקד, אך רק בשבוע שעבר פרסמה החברה את תוכניתה להיכנס לשוק הקנאביס העולמי.
המוצרים הכלולים בליין הייחודי זכו לשמות מקוריים במיוחד, בהם Lipa ("שפתיים"), Body and Soul ("גוף ונפש"), Shooting High ("לכוון גבוה"), Together ("יחד"), Holy Cacao ("קקאו קדוש") ו"פולחן מאכלי הקנאביס" (The Edibles Cult) - את כולם אפשר למצוא באתר הרשמי של החברה, וכולם עדיין בשלבי פיתוח.
בהודעה לעיתונות שפרסמה החברה נכתב: "ברנר פיתח ליין פורץ דרך של שוקולד קנאביס, שבייצורו שם דגש על תשוקה. הוא שילב בנוסחת השוקולד שלו שמפניות אקזוטיות, דובדבנים וזני קנאביס מובחרים, שיוצרים יחד טעמים ותחושות בלתי נשכחים".
ב-1996 הקים ברנר את רשת "מקס ברנר", ובשנת 2001 רכש תאגיד "עלית" (כיום "שטראוס גרופ") חלק מהמותג והשאיר בידיו של ברנר את הידע והאחריות על קו המוצרים. בהמשך, בעקבות ניסיונו של ברנר להקים רשת בתי קפה מתחרה בניו יורק שהזכירה את הרשת הישראלית ואפילו מכרה את מוצרי החברה בעטיפה אחרת, פנתה "שטראוס" לבית המשפט בניו יורק בטענה שהפר את ההסכם עימה. בפשרה בין הצדדים נאסר על ברנר לעסוק בתחום השוקולד ובתי הקפה.
ברנר, שנמצא בדרכו לארץ, מסר בתגובה: "אני בסך הכול נותן ייעוץ קטן לחברה קטנה בארצות הברית. זה אפילו לא יצא לשוק ואני גם לא יודע אם זה ייצא לשוק. אני רק נתתי להם ייעוץ, זה הכול, אני לא שותף אליהם ולא קשור אליהם, עשיתי להם מיתוג וכמה מתכונים. כבר כמה אנשים שאלו אותי על זה".
הם דווקא מאוד מתגאים בקשר איתך, כך לפחות עולה מאתר האינטרנט של החברה.
"הם כותבים כל מיני דברים כי הם מנסים לגייס כסף, אבל זה רחוק מהמציאות. נראה לי שהם משתמשים בשם שלי יותר ממה שסיכמנו".
בוא נתרכז רגע בעיקר - השוקולד יצא לפחות טעים?
"עוד לא יצא כלום, עוד לא עשינו שום טסט, עוד לא ערבבנו שוקולד עם שמנת ועוד לא עבדנו עם הקנאביס. נכון שהתחלתי איתם תהליך של ייעוץ, אבל זה בתחילת הדרך. בינתיים רק עשיתי מיתוג לאריזות, וגם זה עדיין על שולחן השרטוטים. כרגע אין לי מה לספר כי עוד לא הומס גרם אחד של שוקולד".