שתף קטע נבחר

 

אין כניסה ל-4 שנים: "נהגים חצו באדום כדי לברוח מהפקק"

השלב השני בעבודות התשתית במסגרת פרויקט "הכניסה לעיר" בירושלים החל - ונהגים מספרים על התסכול משיבושי התנועה בבירה. "עומדים רבע שעה ברמזור בכניסה לעיר", התלונן אחד הנהגים, אך יש גם כאלה שמקבלים בהבנה את המצב: "בסוף זה ישפר את חיינו"

 

צפו בהדמיית העבודות    (צילום: Zed Films)

צפו בהדמיית העבודות    (צילום: Zed Films)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

השינויים בהסדרי התנועה בירושלים, במסגרת פרויקט "הכניסה לעיר", שהחל כבר לפני שבועיים - נכנס אתמול (א') לשלב השני ובמסגרתו יחולו שינויים נוספים בהסדרי התנועה בכניסה לבירה. בינתיים, היוצאים והנכנסים לעיר מדווחים על עומסים כבדים הן בבקרים והן בערבים.

 

"עמדתי רבע שעה ברמזור בכניסה לעיר", מספר עידן כהן (30), סטודנט שלומד בבירה וחזר אמש לעיר. "אנשים נסעו באדום וניסו לחצות את הצומת לכיוון אחר רק כדי לברוח מהפקק". לדבריו, "אחד מנהגי האוטובוס ביצע פנייה שמאלה ונעצר בצורה אלכסונית בתוך הצומת. שאר הנהגים נתקעו ולא הייתה אפילו ניידת של משטרת התנועה שתכווין אותם".

 

שדרות שז
העבודות בשדרות שז"ר בירושלים(צילום: אלי מנדלבאום)

 

גם ברוריה אברהם, תושבת לוד בת 27 שעובדת בירושלים, מספרת על התסכול שהיא חווה בשל השיבושים הקשים: "יצאתי מביתי ב-09:00 כדי להספיק להגיע לעבודה ב-09:40 – פרק הזמן שלוקח לי בדרך כלל להגיע. אלא שכעת נאלצתי לעמוד בפקק כ-20 דקות בכניסה לעיר והגעתי רק ב-10:00".

 

עם זאת, היא הוסיפה בטון מפויס כי "מצד אחד הפקקים הבלתי-נגמרים מבאסים, אבל מצד שני אני מבינה שזה זמני וזה נעשה במטרה לפתור את מצוקת התחבורה שכולנו מתלוננים עליה". אברהם סיכמה: "אני מציעה לכולם לנשום עמוק, להבין שזו תקופה שבה ניאלץ לחשב את זמן הנסיעה ובסוף זה יעבור וישפר את חיינו".

שדרות שז
(צילום: אלי מנדלבאום)

שדרות שז
(צילום: אלי מנדלבאום)

 

במסגרת השינויים בהסדרי התנועה, נחסם קטע בשדרות שז"ר, בין הצמתים נורדאו ואגריפס. כדי להתגבר על הפקקים, ייאלצו הנהגים לנסוע דרך מעקף בכניסה וביציאה מהעיר דרך הרחובות היכל המשפט, בן צבי, רבין והנשיא השישי.

 

השינויים בהסדרי התנועה צפויים להימשך בארבע השנים הקרובות. כדי לנסות ולהתגבר על הכאוס התחבורתי קיים מענה במוקד העירוני 106 ובמוקד 110 של המשטרה, ולנהגים מומלץ להשתמש ב-Waze. נהגים בעיר כבר מתלוננים על עומסי תנועה חריגים. "אפילו לאופנועים נהיו פקקים, זה משנה את כל החיים", אומר רוכב אופנוע. נהג מונית הוסיף: "הפקקים בירושלים נהיו קטסטרופה, אני לא יכול לעבוד, אתה עומד שעות בפקקים".

שדרות שז
הדמיה של פרויקט "הכניסה לעיר"(הדמיה: zed films)

שדרות שז
(הדמיה: zed films)

שדרות שז
(הדמיה: zed films)

שדרות שז
(הדמיה: zed films)

 

מטרת השיפוצים והעבודות היא להפוך את הכניסה לבירה למרכז התחבורתי הגדול בישראל, שבו תהיה תחנת רכבת מהירה עד מרכז הארץ, שני קווי רכבת קלה, תחנה מרכזית, אוטובוסים, שבילי אופניים ועוד. לצד כל זאת, במסגרת הפרויקט יוקם רובע עסקי בהשקעה של מיליארדי שקלים שיתפרס על פני שטח של כ-300 דונם.

 

על פי ההערכות של מתכנני המיזם, בסיומו צפויים להתווסף כ-60 אלף מקומות עבודה חדשים בירושלים. הרובע החדש שעתיד להיבנות יכלול מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות, לצד שטחי ציבור רחבים, ירוקים וחכמים. עד שכל החזון התחבורתי-עסקי יתממש, יאלצו בינתיים הבאים בשערי ירושלים להיות סבלניים בפקקים.


פורסם לראשונה 18/03/2018 23:32

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי מנדלבאום
העבודות בירושלים
צילום: אלי מנדלבאום
מומלצים