שתף קטע נבחר

זה חלום? זו פנטזיה? זה שייט בקריביים

לחזור משייט על אוניית פאר בקריביים זה לא משהו שקל לתאר במילים, אולי במרחק זמן מה אחרי שמעכלים הכל. הכתבה הבאה מנסה בכל זאת להסביר את החוויה יוצאת הדופן הזאת אבל קחו טיפ: פשוט צפו בווידאו ותבינו לבד

 

כך נראה שייט בקריביים עם MSC. אזהרה: הסרטון לא קל לצפייה

כך נראה שייט בקריביים עם MSC. אזהרה: הסרטון לא קל לצפייה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

צילום, בימוי ועריכה: אסף קוזין

הלבשה: זארה ופול אנד בר

 

מילים כמו שייט, קרוז, ספינת פאר תמיד הביאו איתן רגשות אמביוולנטיים עבורי. מצד אחד הן גורמות לריגוש כלשהוא וניחוח יוקרתי, פנטזיונרי אפילו. מסוג החופשות שלרוב שמורות לבני המזל המשתייכים לעשירון העליון או לאלו שחסכו סכום גדול במשך זמן רב כדי להגשים את החלום הרטוב (סליחה, זה התבקש). שאגב, התגלה בהמשך כסכום הרבה יותר ידידותי למשתמש.

קרוז בקריביים עם אוניית הפאר החדשה Seaside (צילום: MSC)
קרוז בקריביים עם אוניית הפאר החדשה Seaside(צילום: MSC)
מצד שני, אי אפשר שלא לתהות – ומה אם יש לי מחלת ים? או איך שורדים שבוע שלם על המים ללא קרקע יציבה אי שם בלב הים? וזה עוד לפני מחשבות על אסונות הטיטניק או הקונקורדיה - מזמננו.

 

ובכל זאת קשה לסרב כשמגיעה הזדמנות כנראה חד פעמית שכזאת. אז אוזרים אומץ, אורזים בגדי קיץ באמצע החורף, מקווים שהבחילות לא יעברו את הסלקציה לאונייה וטסים לצד השני של העולם.

 

מבין חברות הספנות הרבות שקיימות כיום ומתחילות לחזר אחר הקהל הישראלי יותר מבעבר, MSC נחשבת משפחתית ואינטימית יותר משום שהיא החברה הגדולה ביותר שמוחזקת בידיים פרטיות ולא כחלק מתאגיד. "זו ההפלגה ה-36 שלי ואחרי שניסיתי את כל החברות - כאן מרגיש לי משפחה ושיש עם מי לדבר בכל רגע נתון", מסבירה לי אחת האורחות באונייה, אמריקנית בת 55 מניו יורק.

נופים וצבעים שקשה להתרגל אליהם (צילום: אסף קוזין)
נופים וצבעים שקשה להתרגל אליהם(צילום: אסף קוזין)
 

בין הקרוזים שהחברה מוציאה כיום אפשר למצוא מספר נקודות יציאה בעולם. אלו שיחסית קרובות אלינו נמצאות במדינות שונות בצפון אירופה, בים האדריאטי או בחלק המערבי של הים התיכון. יש כמובן את המסלול בקריביים ודרום אמריקה שיוצא ממיאמי בארה"ב. וישנן גם הפלגות בדרום אפריקה ובאסיה.

 

הנסיעה הזאת הייתה במסלול הקריבי ועברה בין שלושה איים במשך שבוע שלם. לאחר מכן האונייה חזרה לנמל במיאמי, שם רוב הנוסעים ירדו ואז המשיכה לצד אחר בקריביים עם נוסעים חדשים בעיקר.


זה מתחיל בתהליך צ'ק אין מאוד מסודר, בו אתם קודם כל מוסרים את המזוודות בכניסה לנמל ובכך נפטרים כבר בהתחלה מהעול הזה. רק שימו לב שאת המזוודות תראו די הרבה שעות לאחר מכן (יביאו לכם אותן ישירות עד החדר) אז קחו איתכם מה שממש חשוב בתיק קטן.

יוצאים לדרך: הנמל במיאמי (צילום: אסף קוזין)
יוצאים לדרך: הנמל במיאמי(צילום: אסף קוזין)
 

אחרי שנרשמתם, הצטלמתם ועברתם את שלבי ההתחלה התכוננו לקבל את ההלם הראשוני. הכניסה לספינה המפוארת מלווה בלא מעט אנשי צוות שמוצבים בכל נקודה לאורך הדרך עם חיוכים מאוזן לאוזן. כנראה שלא יעברו חמש דקות מרגע כניסתכם לאולם המרכזי ועד שתמצאו כוס קוקטייל צבעוני בידכם – תתרגלו, זה אביזר חובה כאן.

 

ל-MSC יש צי של 15 אוניות בגדלים שונים. החדשה מביניהן, ובקריביים בכלל, נקראת SEA SIDE. באונייה הזאת נכנסים 4,200 אנשים והיא עוברת במספר מסלולים. הראשון בהם הוא באיים הקריביים המזרחיים כמו: ברבדוס, מרטיניק, סנט לוסיה, ג'מייקה, הבהאמס, איי הבתולה, אנטיגואה וטרינידד.

 

לאחר מכן האונייה חוזרת חזרה למיאמי – שם כאמור יורדים מרבית הנוסעים ומסיימים את הקרוז לאחר שבוע של הפלגה. חלק קטן מהם נשאר על האונייה לשבוע נוסף ואליהם מצטרפים נוסעים חדשים. המסלול הזה עובר בצד המערבי של הקריביים, בין היתר גם בחופי מקסיקו.

 

ונחזור לאונייה. אחרי ההלם הראשוני של הגודל, העיצוב, הריח הטוב שנישא בכל מקום, כמות האנשים הגדולה מצד אחד אך לא ממש מורגשת מצד שני, החללים הרבים, כמות אנשי הצוות והגודל – כבר אמרתי? נשאר פשוט לקחת עוד כוס משקה ולהבין איך מגיעים לחדר שלכם.

הדק הקדמי: ביום משתזפים בערב רוקדים (צילום: אסף קוזין)
הדק הקדמי: ביום משתזפים בערב רוקדים(צילום: אסף קוזין)
 

מדובר במשימה לכאורה פשוטה שמתגלה במהרה כמשהו שמאוד רחוק מהמילה "פשוט". אל דאגה, איפשהו בין היום השני לשלישי זה אמור להסתדר. באונייה אתם למעשה יכולים לומר שלום לארנק שלכם ולהתייחד עם המחליף שלו לשבוע הקרוב – הכרטיס האישי. את הכרטיס כבר עשיתם בתהליך הצ'ק אין – שם צילמו אתכם והנפיקו אותו על המקום עם כל הפרטים שלכם. צריך לשמור עליו מכל משמר כי הוא למעשה מוביל לכל מקום, פותח עבורכם דלתות, סמן הזיהוי שלכם עבור כל העובדים במקום וכמובן גם הארנק הפרטי.

 

בכל קרוז ישנן מספר אפשרויות, חבילות אם תרצו, של רמות תשלום שונות ולפיכך תמורה שונה. ב-MSC SEA SIDE יש ארבע כאלה. הראשונה היא חבילת בסיס הכוללת לינה וארוחות חופשיות בבוקר, בצהריים ובערב (ולמעשה גם בין לבין) בחדר האוכל שמתנהל כבופה.

 

החבילה השנייה לרוב תזכה אתכם במיקום טוב יותר לחדר וחדר אוכל ברמה מעט גבוהה יותר. החבילה השלישית כוללת גם שתייה חופשית, חדר עם מרפסת גדולה יותר (לעיתים אף עם ג'קוזי בתוכה), אזור פרטי מופרד משאר החללים באונייה שכולל דק עם מיטות שיזוף ומספר טיפולים בספא.

בריכה מקורה באזור הילדים (צילום: אסף קוזין)
בריכה מקורה באזור הילדים(צילום: אסף קוזין)
 

החבילה הרביעית והיוקרתית ביותר היא ה- MSC Yacht Club - מועדון היאכטה - שכבר אומר הרבה. כאן אתם נמצאים בחלל אחר שכולו מיועד לחברי המועדון הנ"ל. ממסעדת שף שבה ניתן לאכול ארוחות בוקר, צהריים וערב לפי תפריט משתנה מדי יום. אזור פרטי שכולל בריכה וג'קוזי, בר שמגיש ארוחות קלות יותר, צוות שירות אישי וכמובן שתייה חופשית וחדרים במיקום הטוב ביותר באונייה.

 

MSC שמים דגש על כל מה שקשור לילדים ובכל גיל. באונייה יש אזורים שלמים לילדים בלבד: מבריכות גלים, מגלשה שקופה שבחלקה יוצאת מגוף האונייה ומאפשרת גלישה ממש מעל המים, מגלשת אקסטרים עם גלשנים ומתקנים נוספים כמו אומגה.

 

בנוסף, יש חדרי משחקים ומועדון לבני נוער ואפילו פעוטון לתינוקות עד גיל שלוש, בו הורים משאירים את הקטנים עם השגחה צמודה ויכולים ללכת לזמן מה להירגע בלי רעשי רקע.

גם אומגה יש כאן (צילום: MSC)
גם אומגה יש כאן(צילום: MSC)

המגלשה השקופה שבחלקה יוצאת אל מעל המים (צילום: אסף קוזין)
המגלשה השקופה שבחלקה יוצאת אל מעל המים(צילום: אסף קוזין)
 

צוות השירות במועדון הילדים דובר מספר שפות ביניהן אנגלית, איטקלית, צרפתית, ספרדית וגרמנית. עובדה זאת עוזרת מאוד למרבית התיירים, על שירות בשפה העברית אומרים בחברה – עוד עובדים. אגב, צוות האבטחה של חברת הספנות האיטלקית הוא ברובו מורכב ממאבטחים ישראלים לחלוטין דוברי עברית.

 

אז מה עוד יעניין כאן את הילדים והילדים שבכם? חנות שוקולד גדולה שמייצרת במקום מוצרי שוקולד שונים, גלידרייה והופעות שמתאימות גם לגילים קטנים יותר.

 

שעות החשכה הגיעו ואיתן גם הצורך לבלות. אז אם כבר אכלתם בבופה שפתוח לכולם ובא לכם לנסות משהו שונה יש שלוש מסעדות שף שונות: מסעדת קצבים המתמחה בבשר, מסעדה ים תיכונית ומסעדה המתמחה באוכל "פיוז'ן אסייתי" שהיא גם המומלצת ביותר. צריך להזמין אליהן מקום מראש והן כמובן בתשלום נוסף.

הופעת ג'אז באולם המרכזי (צילום: אסף קוזין)
הופעת ג'אז באולם המרכזי(צילום: אסף קוזין)
 

מלבד הצד הקולינרי יש כאן, איך לא, קזינו עם בר מפואר, מתחתיו קומת מופעי מוזיקה חיה, אולם גדול שגם בו מוצגות הופעות שונות כמו מופע סטאנד אפ. ישנם חללים אינטימיים יותר המתנהלים כמו ברים קטנים בהם תוכלו למצוא ערבי ג'אז או פסנתרנים וזמרים שמופיעים לקהל קטן יותר וכמובן מסיבות גדולות עם דיג'יי, מופעי אורות, וידאו ארט ולייזר, קצף ומה לא. חלקן יהיו על הדק הקדמי או באולם המרכזי.

 

אחרי שלושה ימי הסתגלות למלון הענק הצף הזה מתחיל החלק השני בטיול – האיים הקריביים. מעכשיו התכוננו לפתוח את הווילון בחדר ולקבל מדי יום נוף חדש של חוף קריבי אחר.

 

בכל יעד בו האונייה עוגנת עוצרים למשך מספר שעות, לרוב בין שש לשמונה. מה שנותן לכם זמן לרדת ולבלות באי לא מעט - לטייל ברחובות ולהתיידד עם מקומיים, לעשות קניות (בחלק מהמקומות יש חנויות פטורות ממכס שכביכול זולות יותר), למצוא חופים יפים בהם אפשר לרבוץ על החול הרך והלבן או לצלול ולשחות במי הטורקיז, לאכול במסעדה מקומית ולחזור לקראת העזיבה, או לחזור מוקדם יותר לארוחה מסודרת באונייה – נתון לבחירתכם.

האונייה עוגנת באחד האיים (צילום: אסף קוזין)
האונייה עוגנת באנטיגואה(צילום: אסף קוזין)
 

היעד הראשון הפעם היה האי אנטיגואה. האי הקטן הזה ממוקם קצת אחרי פורטו ריקו והוא משתייך לאיים הצפון מזרחיים מבין איי הקריביים. באנטיגואה יש 365 חופים שונים, "אחד לכל יום בשנה", כמו שהמקומיים אוהבים לומר. באי נוהגים בצד השמאלי של הכביש אבל בכל מקרה מומלץ מאוד להזמין כאן טיול מודרך מראש דרך MSC. הטיול כולל שייט בסירה, צלילה, קיאקים ובעיקר הגעה למקומות מיוחדים שלרוב נסתרים יותר מהתיירים שמטיילים עצמאית.

 

המקומיים כאן, ובשאר היעדים בקרוז, דוברים אנגלית מעולה אך במבטא ג'מייקני חינני, האנגלית היא למעשה שפת האם באזור. אם לא תבינו מה שהם אומרים כשהם מדברים ביניהם זה לא כי הם דוברים שפה נוספת, זאת פשוט "אנגלית שבורה", שבה המקומיים מדברים ואתם כנראה לא תבינו כלום.

הגשר של האונייה (צילום: אסף קוזין)
למעלה מימין: הגשר של האונייה והנוף אל הים הקריבי(צילום: אסף קוזין)
 

באי יש 85 אלף תושבים כשרובם חיים ברמת מחייה די שווה, כך שאין כאן כמעט פשע כי אין כאן עוני והבדלי מעמדות. "האי מתגאה באננסים המתוקים והטעימים ביותר בעולם", מספר לנו המדריך המקומי שהוא גם הנהג של המיניבוס. "אומנם לא טעמתי אננס אחר אבל זה מה שהסקנו כאן לפי תגובות התיירים", הוא מסביר בהומור שנראה כתכונה אופיינית כאן אצל כולם. ההסבר אגב מגיע כנראה מהאדמה עליה גדלים עצי האננס. זוהי אדמה שחורה ולכן הם נקראים אננסים שחורים.

כך נראית אוניית Seaside מהחוף (צילום: אסף קוזין)
כך נראית אוניית Seaside מהחוף(צילום: אסף קוזין)
  

היעד השני והיפה ביותר הוא איי הבתולה האמריקאיים. כשאומרים חופים עוצרי נשימה מתכוונים בדיוק לאלו שכאן. חול לבן ורך מאוד ללא אבנים קטנות או סלעים והמים – אוי המים. מספר גווני טורקיז וכחול שלא מתרגלים אליהם גם בפעם העשירית שבוהים בהם.

החופים היפים של איי הבתולה האמריקאיים (צילום: אסף קוזין)
החופים היפים של איי הבתולה האמריקאיים(צילום: אסף קוזין)
 

כאן מומלץ לקנות או לשכור ציוד צלילה ולבדוק מה קורה גם בתוך המים. דגים זוהרים, קטנים וגדולים, אלמוגים ועולם שלם שנמצא ממש קרוב לחופים עצמם וכבר בגובה הברכיים.

לצלול ולראות עולם אחר מתחת למים (צילום: אסף קוזין)
לצלול ולראות עולם אחר מתחת למים(צילום: אסף קוזין)
 

היעד השלישי והאחרון הוא האי גרנד טורק מקבוצת האיים טרקס וקייקוס. הוא כבר קרוב יותר למיאמי ולכן אליו מגיעים כחלק מהדרך חזרה בקרוז. מדובר באי קטן מאוד לכן הכי מומלץ כאן פשוט למצוא פיסת חוף טובה ולהירגע מול הנוף המדהים, רגע לפני שתתעוררו בחזרה מכל החלום הזה.

 

בשורה התחתונה: מדובר בסוג של טיול שמומלץ לחוות לפחות פעם אחת בחיים, גם אם אתם לא חובבים גדולים של הז'אנר הימי. הביטוי שחזר כאן שוב ושוב - "בקרוז החופשה מגיעה אליכם", הוא אומנם סלוגן נחמד אבל יש בו הרבה מן האמת.

 

אז אם בא לכם חופשה שבאמת לא צריך לעשות בה כלום: לא לחשב מסלול מדי יום, לא לשבור את הראש על מעבר בין מקומות הלינה, לא להוציא את הארנק כל רגע ובכל זאת לראות מקומות מדהימים - זאת הדרך. והבחילות? בסוף הן לא עברו את הסלקציה. 

 

נהוג לחשוב שטיול כזה הוא סיפור מאוד יקר שמעטים האנשים היכולים להרשות לעצמם לנסוע לקרוז. אז נכון, זה לא הדבר הכי זול שתפגשו אבל המגמה בשנים האחרונות היא להוריד גם את שוק הקרוזים ולהנגיש אותו לכל סוגי המטיילים.

הנוף מהחדר באונייה: חופי גרנד טורק (צילום: אסף קוזין)
הנוף מהחדר באונייה: חופי גרנד טורק(צילום: אסף קוזין)
 

המחירים לאדם בקרוז באירופה עם חברת MSC יחלו מ-500 דולר לאדם, על בסיס פנסיון מלא, כולל מיסי נמל ודמי טיפול. מחירים לאדם בקרוז בקריביים יחלו מ-589 דולר לאדם, על בסיס פנסיון מלא, כולל מיסי נמל ודמי טיפול. בשני המקרים המחירים מתייחסים למשך כל התקופה. 

 

כאמור, ההחלטה לקבל את החבילות והתוספות השונות כמו אלכוהול חופשי, חבילת ווי פי על האונייה, ספא וכו' – תלויה בכם, כך שזה משתנה בהתאם. אבל אם משווים את המחירים - שגם הבסיסיים ביניהם כוללים לינה, ארוחות כל היום והגעה ליעדים שווים - תתקשו למצוא לזה מקבילה בעולם הטיולים הרגילים.

קו הרקיע של מיאמי מתוך האונייה (צילום: אסף קוזין)
קו הרקיע של מיאמי מתוך האונייה(צילום: אסף קוזין)
  

טיסות למיאמי ניתן למצוא עם מספר חברות תעופה. הדרך הנוחה ביותר היא באמצעות הטיסות הישירות של חברת אל על. החברה מוציאה שלוש טיסות שבועיות מנתב"ג אל נמל התעופה הבינלאומי של מיאמי. כ-14 שעות טיסה בהלוך וכ-11 שעות בדרך חזרה. הטיסות נעשות במטוסי ה-777-200 המרווחים של החברה.

מחיר כרטיס טיסה למיאמי עם אל על הוא החל מ-1,109 דולר.

 

הכותבת הייתה אורחת של MSC ואל על.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אסף קוזין
ברוכים הבאים לטיול הבא שלכם: קרוז באוניית פאר
צילום: אסף קוזין
מומלצים