שתף קטע נבחר
 

הפתעה לחג: רוי ניסני יתחרה בפורמולה 2

נהג המירוצים הישראלי עובר לליגת משנה נוספת לפורמולה 1, ויתחרה בקבוצת קמפוס הוותיקה. המירוץ הראשון: בעוד שבוע בבחריין. ניסני: "מתרגש לקראת האתגר"

צעד נוסף בדרך לפורמולה 1: קבוצת הפורמולה 2 הספרדית "קמפוס" הודיעה היום על החתמתו של רוי ניסני הישראלי לעונת 2018. מירוץ הפתיחה המתוכנן יערך בעוד שבוע בבחריין. ולמי שאינו מכיר, פורמולה 2  הוכרזה בשנה שעברה על-ידי ההתאחדות העולמית לספורט מוטורי כאליפות רשמית, סבב צמוד למרוצי פורמולה 1 באותם סופי שבוע, הכולל 24 מרוצים ב-12 מדינות. בחריין ,אזרבייג'ן, ספרד, מונקו, צרפת, אוסטריה, בריטניה, הונגריה, בלגיה, איטליה, רוסיה ואבו דאבי.

רוי ניסני (צילום: מאלקום גריפיטס)
(צילום: מאלקום גריפיטס)

 

האליפות מחליפה את סדרות הפורמולה 3.5 וה-GP2, והחלה לפעול ב-2017 במתכונת חדשה כליגת המשנה של מלכת המירוצים. סדנת דלארה הוותיקה מאיטליה בונה את המכוניות לכל הקבוצות, ומכהכרום הצרפתית מספקת את מנוע ה-3.4 ליטר המוגדש שהספקו מתקרב ל-700 כ"ס. משקל המכונית המינימלי ביחד עם הנהג: 570 ק"ג.

 

ניסני בן ה-27 הוא בנו של חנוך ניסני, הישראלי הראשון בפורמולה 1 בעבר, כנהג מבחן בקבוצת מינרדי. מאחורי הנהג הצעיר שנתיים מוצלחות באליפות הפורמולה 3.5 ליטר, בה השיג 13 תוצאות שהציבו אותו על דוכן המנצחים. בסיום שתי העונות דורג רביעי (2016) וחמישי (2017).

 

בפורמולה 2 יתחרו העונה 10 קבוצות ו-20 נהגים, בהם עשרה נהגים השייכים לקבוצות פורמולה 1 כנהגי מבחן או עתודה. בין השמות הבולטים ניתן למצוא את לנדו נוריס (מקלרן), ארטם מרקלוב (רנו), ג'ורג' ראסל (מרצדס) ויניארי פוקוזימו (רד בול).

רוי ניסני (צילום: מאלקום גריפיטס)
(צילום: מאלקום גריפיטס)

 

"אני מתרגש לקראת האתגר החדש", אמר היום ניסני ל-ynet. "אלה מכוניות חדשות וחזקות יותר מאלה בהן נהגתי עד עכשיו, קרובות יותר בביצועים ובהתנהגות לפורמולה 1. אני גם מתחרה לצד נהגים שכבר אותרו בידי קבוצות פורמולה 1 בכירות ומחכים לתורם להתקדם. זאת הולכת להיות עונה מעניינת".

 

מה ההבדל העיקרי בנהיגה?

"בעיקר להתרגל לצמיגי פירלי במקום מישלן שעליהם נהגתי בשנים האחרונות, עם תרכובת אחרת ומאפיינים אחרים על המסלול. אלה מכוניות חזקות ומהירות, סביב 2.5 שניות בתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש".

 

פורמולה 2 מחויבת השנה להתקין את הקשת החדשה ("היילו") האמורה להגן על ראש הנהג כמו בפורמולה 1. זה נראה מגושם, האם זה גם מורגש בנהיגה?

 

"אני מכיר את הביקורת על ההיילו. מעבר לשיפור ההגנה על הנהג, זה לא משהו שאני מרגיש. אין הפרעה לשדה הראיה, גם ככה יש כל מיני אנטנות מסביבנו במכונית, וממילא מיקוד הראיה הוא הרחק קדימה כך שההתקן לא מורגש".


רוי ניסני (צילום: מאלקום גריפיטס)
(צילום: מאלקום גריפיטס)

 

אימוני טרום העונה בפורמולה 2 כוללים שישה ימים בלבד, אתגר גדול עבור ניסני ושלושת נהגים החדשים האחרים בסבב שנאלצו ללמוד את המכונית החדשה בזמן המועט. פתיחתה הרשמית של העונה תהיה בסופ"ש של ה-6 באפריל במסלול בבחריין, שם קיימו הקבוצות שלושה ימי אימונים בשבוע שעבר. בהמשך לשלושה ימי אימונים שנערכו בתחילת החודש במסלול פול-ריקארד שבצרפת.

רוי ניסני (צילום: מאלקום גריפיטס)
(צילום: מאלקום גריפיטס)

 

מאז 2014 נמצא ניסני במעקב צמוד של קבוצת הפורמולה 1 סאובר, איתה התאמן בעבר וצפוי העונה להתאמן שוב. ולשאלתכם, אז כן. בחוזה עליו חתם עם קבוצת קמפוס יש סעיף שחרור לקבוצת פורמולה1 שתהיה מעוניינת בשירותיו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאלקום גריפיטס
רוי ניסני
צילום: מאלקום גריפיטס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים