שתף קטע נבחר

עתיד התעופה? נחשף דגם חדש של מושבי עמידה במטוסים

האם הייתם מוכנים לטוס בעמידה בתמורה להוזלת הכרטיס? התשובה לשאלה הזאת עשויה לקבוע כיצד ייראו מטוסי העתיד. בינתיים, יצרנית מושבים איטלקית ממשיכה לשכלל את דגם "רוכב השמיים" שלה בתקווה להיות החלוצה בתחום

כיסאות עמידה במטוס (קרדיט: AvioInteriors)
"רוכב השמיים 2.0"(קרדיט: AvioInteriors)
 

האם כך ייראה עתיד התעופה האזרחית? החברה האיטלקית אוויואינטריורס (AvioInteriors) שעוסקת בייצור מושבים למטוסים הציגה החודש במהלך תערוכה אווירית בהמוברג שבגרמניה את ה"סקיי ריידר 2.0", דגם חדש של מושבי עמידה במטוסים.

 

הגיע הזמן להפריך את אגדת הטיסות הסודיות המוזלות

 

רוכב השמיים, בתרגום מילולי לעברית, הוא דגם חדש של הסקיי ריידר המקורי משנת 2010. המושב החדש מאפשר ישיבה בזווית אנכית יותר מקודמו. לפי מה שנכתב באתר החברה, אם יאומץ על ידי חברות תעופה הוא יאפשר להן להוסיף כמות מושבים נוספת של 20 אחוזים ובכך להגדיל את רווחיהן.



כיסאות עמידה במטוס (צילום: AvioInteriors)
כך נראה "רוכב השמיים" המקורי(צילום: AvioInteriors)
 

עוד טוענת החברה האיטלקית כי המושב החדש שוקל כמחצית ממושב רגיל במחלקת תיירים, דבר שגם אמור גם כן לסייע בהורדת ההוצאות של חברות התעופה שיאמצו אותו.

 

המושב החדש משך תשומת לב רבה בתערוכה וזכה לסיקור בכלי תקשורת רבים בעולם. ב-CNN ציינו כי נושא המושבים האנכיים במטוסים נמצא על הפרק כבר כמעט שני עשורים. חברת איירבוס העלתה אותו לראשונה כבר בשנת 2003, אך טרם יישמה אותו. בשנת 2010 מנכ"ל ריינאייר הכריז כי הוא שוקל להשיק מחלקות עמידה מיוחדות במטוסי החברה, אך מאז החברה נטשה את הרעיון.

 

 

מומחי תעופה הצביעו על כמה מגבלות שעשויות למנוע את יישום חזון הטיסות בעמידה, ובראשן ענייני בטיחות וההשלכות במקרה של תאונה, או עיכוב אפשרי של פינוי נוסעים בחירום שייגרם בשל צפיפות. גם העובדה שאין מקום מתחת למושב לחפצים אישיים והתקנות שמחייבות מרווח הולם בין הראש של הנוסע למשטח שמעליו עשויות להקשות על קיומה של מהפכת העמידה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרדיט: AvioInteriors
רוכב השמיים 2.0
קרדיט: AvioInteriors
מומלצים