אלפבית היכתה את תחזיות האנליסטים עם זינוק של 73% ברווח הנקי
לפי דו"חות הרבעון הראשון, החברה האם של גוגל רשמה רווח נקי של 9.4 מיליארד דולר, כולל שקלול השקעתה באובר; ההכנסות זינקו ל-31 מיליארד דולר לעומת צפי ל-24.6 מיליארד דולר
אלפבית, החברה האם של גוגל, פרסמה הלילה (ב') את תוצאות הרבעון הראשון של 2018 והמספרים שהציגה הראו עלייה בכל הפרמטרים. הכנסותיה זינקו לכ-31.15 מיליארד דולר. זאת לעומת 24.75 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, וצפי אנליסטים ל-24.6 מיליארד דולר. הכנסותיה ללא עלויות גיוס גולשים, שעמדו על כ-6.29 מיליארד דולר, הסתכמו בכ-24.86 מיליארד דולר זינוק של 26% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
עם זאת עדיין מדובר בביצועים יוצאים מן הכלל. גוגל נהנתה מעליה חדה בהיקפי הפרסום באינטרנט. כמו כן היא הצליחה לעורר עניין רב בכל המיזמים שלה. החל מעסקי הענן, הרכב האוטונומי, יוטיוב ואפילו עסקי התקשורת שלה הצליחו לעורר עניין רב מסביב לעולם.
שינויים בהרגלי הסימוס: גוגל ממציאה מחדש את ה-SMS
בעקבות אירוע הירי: כך פועלת מדיניות הצנזורה של יוטיוב
מנכ"ל גוגל ישראל: "מוכנים לשלם בישראל יותר מסים"
הרווח הנקי של החברה עמד על כ-9.4 מיליארד דולר זינוק של כ-73%. יש לציין עם זאת שהמספר כולל שקלול של ההשקעה שהחברה ביצעה באובר ושעמדה על כ-3.3 מיליארד דולר. ההשקעה הזו כוללת גם את היקף הפיצויים שאובר התחייבה לשלם לגוגל לאחר הסדר פשרה שהושג במהלך המשפט שניהלו שתי החברות בנוגע לגניבת קניין רוחני בידי אנת'וני לבנדובסקי.
גוגל קיבלה כפיצוי חבילת מניות באובר בהיקף של כ-258 מיליון דולר ששוות כיום לאחר סבב ההשקעה של סופטבנק, כמיליארד וחצי דולר. סכום זה מצטרף להשקעה מוקדמת באובר שביצעה זרוע ההשקעות של גוגל ב-2014 בהיקף דומה. בסך הכל הסכום שגוגל הוסיפה לשורת הרווח מייצג נאמנה את שווי השקעתה באובר. הסיבה לתוספת הזו נובעת משינוי בכללי החשבונאות בארה"ב שמאפשרים לשלב השקעות כחלק משורת הרווח.
צילום: ניצן דרור
בסך הכל החברה היכתה את תחזיות האנליסטים. שורת הרווח גם היא היכתה את התחזיות שעמדו על כ-9 דולר למניה, זאת לעומת התוצאות האמיתיות שעמדו על כ-9.93 דולר למניה.
צילום: shutterstock
מומלצים